Palstamammojen omituinen käytös kaupassa

Hengähdä hyvä ihminen!

Edelleenkään itsepalvelukassa ei ole sama asia kuin pikakassa. Mm. Citymarketeissa on itsepalvelupuolella tosiaan liukuhihnallisiakin versioita. Eikä missään mainintaa max. ostosmääristä. Toisin kuin pikakassoilla.

Mutta tule toki huutamaan, jos ahdistus niin vaatii ja oloa helpottaa. Kyllä maailmaan ääntä mahtuu.
No en mä nyt oikeesti huuda en edes tykkää siitä. Tänään ollu vaan epäonnisten sattumien päivä ni jotenki toi mitätön kassa homma sai pinnan kireelle ja ihan turhaan kiitos viestistä rauhoituin.
 
Hengähdä hyvä ihminen!

Edelleenkään itsepalvelukassa ei ole sama asia kuin pikakassa. Mm. Citymarketeissa on itsepalvelupuolella tosiaan liukuhihnallisiakin versioita. Eikä missään mainintaa max. ostosmääristä. Toisin kuin pikakassoilla.

Mutta tule toki huutamaan, jos ahdistus niin vaatii ja oloa helpottaa. Kyllä maailmaan ääntä mahtuu.
Ainiin ja miten se itsepalvelu kassa eroaa pika kassalla maksamisesta? Tässä sen näkee et hermo kireel ei tuu mitään.
 
Hengähdä hyvä ihminen!

Edelleenkään itsepalvelukassa ei ole sama asia kuin pikakassa. Mm. Citymarketeissa on itsepalvelupuolella tosiaan liukuhihnallisiakin versioita. Eikä missään mainintaa max. ostosmääristä. Toisin kuin pikakassoilla.

Mutta tule toki huutamaan, jos ahdistus niin vaatii ja oloa helpottaa. Kyllä maailmaan ääntä mahtuu.
Tai siis miten ne kassat eroaa toisista?
 
Hengähdä hyvä ihminen!

Edelleenkään itsepalvelukassa ei ole sama asia kuin pikakassa. Mm. Citymarketeissa on itsepalvelupuolella tosiaan liukuhihnallisiakin versioita. Eikä missään mainintaa max. ostosmääristä. Toisin kuin pikakassoilla.

Mutta tule toki huutamaan, jos ahdistus niin vaatii ja oloa helpottaa. Kyllä maailmaan ääntä mahtuu.
Ja siis täällä ainakin monesti pikakassoilakin isoi määriä ostoksia
 
vierailija
Täällä ainakin pikakassat on niitä kassoja, joissa on maininta max 10 tavaraa ja se kassahenkilö. Itsepalvelukassa on miehittämätön, ts. ilman kassahenkilöä. Itse lappaat tavarat koneen luettavaksi. Toki lähestöllä sitten hiippailee se kassahenkilö, joka pitää silmällä, että homma sujuu.
 
Okei mä kerron mikä mut on saanu raivostuneeks tää liittyy vedonlyöntiin joo paha tapa mut johki sitä aikaa on käytettävä ja niiden parissa mennyt mukavasti aika. Mut asiaan oon voittanu ja hävinnyt. Sit mulle muodustui et lyön kaikki nuo kohteet ja lyön kaikki peliin mut viime hetkellä mun munat tippui pois enkä lyönyt niitä noh vitti kaikki oikein ja olis tullut 100k ni se nakertaa ku olisin lyöny niinku meinasin päässäni. Olisin voinut viedä tytön vaik maailmanympärys matkalle tai ihan mitä vaan. Mut sen siitä saa ku oon vässykkä paska ni se tulee nyt mieleen ja harmittaa.
 
Pysähdy ajoissa, alkaa vaikuttaa peliriippuvuudelta.
Nojoo täl hetkel 2 pahetta uhkapelit ja tupakka. Uhkapelis vaan se et se tuo jännitystä elämään ku täl hetkel ei oikeen muutakaan oo on sali ja uimala kortti. Mut päivät kaipaa lisää ja pää mihkä keskittyä nyt oon pelannu monta viikkoo joka päivä ja aivot tulee kärsimättömiksi jos ei heti ole actionii tai siis uhkapelii ku siihen uppoutuu ja päällä on tekemistä. Olisko sul mitään ideaa mitä voisi tehdä
 
vierailija
Nojoo täl hetkel 2 pahetta uhkapelit ja tupakka. Uhkapelis vaan se et se tuo jännitystä elämään ku täl hetkel ei oikeen muutakaan oo on sali ja uimala kortti. Mut päivät kaipaa lisää ja pää mihkä keskittyä nyt oon pelannu monta viikkoo joka päivä ja aivot tulee kärsimättömiksi jos ei heti ole actionii tai siis uhkapelii ku siihen uppoutuu ja päällä on tekemistä. Olisko sul mitään ideaa mitä voisi tehdä
Tuo maltin menettäminen on yksi hälytysmerkki, ihan kuten alkoholisteillakin. Netistä löytää kyllä aiheesta ja esimerkiksi Päihdelinkillä on oma osio peliriippuvaisille. Et välttämättä sitä (vielä) ole, mutta siksikin olisi hyvä pysähtyä ajoissa.

Kovasti tsemppiä!
 
Tässäkin lukee et ne kaikki on pika kassoja. Jos yli 10 ostosta menet myyjän kassalle. Mä en ala odottamaan kaupassa et sähelletään satojen ostosten kanssa
Ihan sama mulle, mitä sä jossain alepassa venaat.

Mun kotikylän K-Supermarketissa ei oo ainuttakaan pikakassaa. Eikä kotiaupungin Cittarissa. Eikä oo edes S-marketissa.
 
Tuo maltin menettäminen on yksi hälytysmerkki, ihan kuten alkoholisteillakin. Netistä löytää kyllä aiheesta ja esimerkiksi Päihdelinkillä on oma osio peliriippuvaisille. Et välttämättä sitä (vielä) ole, mutta siksikin olisi hyvä pysähtyä ajoissa.

Kovasti tsemppiä!
Nojoo täl hetkel pelaan paljon. Tämä ei ole selitys mut se on auttanut muutamassa asiassa jotka ollu päällä ja olisi ehkä voinut palata vanhaan ku sit jos ei pelaa ni miettii muita mut sitkun aivot menee vanhaan tapaan helpommin ku se on varmaa tekemistä ja aivot mukautuvat siihennku se on tuttua ja rauhallista ja niille ehkä turvallista. Mut pelaaminen on vienyt huomion pois muista. Nytku en oo alkoa juonu 5vk ei edes tee mieli ollenkaan. Miksi joisin kun eihän siit mee ees känniin ni ei sitä jaksa ja se on näköjään ollu kaikkein helpoin. En sano etttenkö joskus voisi jotain ottaa mut nyt ei ainakaan tee mieli enkä mä edes niin pidä oikeasti alkon mausta. Noh oon nyt ollu paljon kämpillä itekseen ja oon pelaillu ja chillaillu välillä huutaen ja karjuen ilost tai sit tappion hetkel vähä raivosta sättien. Mut niinku pokerissa on kiva se ku siihen uppoutuu ja alkaa pelaan ja kesällä voittanukkin omaha turnauksii ni se on ollu kivaa ja tullu hyvää mieltä ja nytkun ei oo ollu hirveesti missään ni jonkun parissahan sitä aikaa voi viettää? Niin enmä siis mitään vuokramassei pelaa ja laskut aina eka ja se on pitänyt vuoden melkein se on kivaa mitä pitemmälle turnaukses pääsee esim tosi isos turnaukses mis oli tonnei jaossa voittajille ja hopealle jnee jnee ni olin 14 ja se päättyi omaan typerään mokaan olihan se pettymys. Mut koska opin ettei kaikkia tarvii heittää niin uhmakkaasti vaik iso kasa stäkkei on mennyt jo pottiin ni vaik jää vähän ni silki voi voittaa esim mul kävi kerran kauan sitten niin et yöllä katkes netti kun pelasin pöytä tietokoneel pokeria holdem se oli jonku noin parituntii poikki ni sitku lähti toimii ni mul oli noin muistaakseni 5big blindia jälel nousin kakkoseks hävisin headsupin finaalis floppasin suoran ja kävi niin et pääsin all in tilantesee. Sil oli isomman suoran veto eli sil oli 4 outtia saada se isompi ja tokihan se tuli riveril mut sillo en raivonnu kuittasin 5.7k. Se oli 3.30 dollarin 40 tai 45k rebyu turnaus sillo voittaja sai vaan pari tonnii enemmän. Ni olin tyytyväine ku muutamil dollareil voitin mont tonnii. Ja siis mä pelaan pikku panoksin esim range on 5.50 tonne 22 dollar byu inneihin. Siellä on muutama poikkeus eli on joku 55 dollarin byu in ja 1.10 dollarin range on toi ja vedonlyönnissä se on sitä 5-10 ja joskus vähän isompii tai pienempii. Kohta alkaa starsilla 5 kortin omaha turnaus 7.50 dollar byu in pelaan sen. Ja joo oma itse siinä raivostutti kun en pelannut sitä. Ja joo tappion hetkillä kortissa oon sättinyt monesti vastustajaa tai vedonlyönnin hetkellä sättinyt niitä joukkoeita rumastikin eri nimellä. Välillä ja sit välillä ihan tyynesti jos tulee liikaa tappioita siit tulee helposti sellane vihane ja sit kiukuttelee muille vaik se on omaa tyhmyyttä. Mut jos alkaa tulemaan liikaa tappioita on hyvä pysähtyä jq vaik koittaa kertoa jolleen et ehkä vois sen kierteen voisi saada katki eikä salaile sitä häpeää et on tuhlannut ja hävinnyt uhkapeleihin rahaa koska se salaileva peliongelma tuhoaa ja. Lisää häpeää elä korjaa sitä lisää pelaamalla kun olet tappiokierteessä. Aina häviää lisää varsinkin silloin. Ja esim jos perhettä ni okei tuhlaat kerran kaikki päivässä peleihin okei kerro perheelle et tää kuukausi syödään pelkkää kaurapuuroa eli myöntää sen et joo okei iskä töpeksi. Eikä lisää sitä ongelmaa lainaamal lisää. Ja tuhlaamal lisää heikkoi kuukausii perheelle. Kukaan ei yleensä kuole jos syö 1kk puuroo vaan ja nykyään on koulut mis jotain ja lapsillehan voi alasteel antaa sen päivän ylijäämä ruoka kotiin vietäväksi siis ne ruuat ku lapsilla lounas ja siit jää yli ni ei menis nekään hukkaan ja jotkut lapaet voisivat saada illallisen? Tadaa nyt meen pelaa
 
Ihan sama mulle, mitä sä jossain alepassa venaat.

Mun kotikylän K-Supermarketissa ei oo ainuttakaan pikakassaa. Eikä kotiaupungin Cittarissa. Eikä oo edes S-marketissa.
No okei mikä niissä nyt on sitten ero kummassakin piipataan itse ni miksi itsepalvelu kassalla ei ole tarkastusta niinkuin pikakassalla? Mikä näiden ero on et miksi toista käyttämällä voisi viilunkia enempi käyttää?
 
vierailija
Nojoo täl hetkel pelaan paljon. Tämä ei ole selitys mut se on auttanut muutamassa asiassa jotka ollu päällä ja olisi ehkä voinut palata vanhaan ku sit jos ei pelaa ni miettii muita mut sitkun aivot menee vanhaan tapaan helpommin ku se on varmaa tekemistä ja aivot mukautuvat siihennku se on tuttua ja rauhallista ja niille ehkä turvallista. Mut pelaaminen on vienyt huomion pois muista. Nytku en oo alkoa juonu 5vk ei edes tee mieli ollenkaan. Miksi joisin kun eihän siit mee ees känniin ni ei sitä jaksa ja se on näköjään ollu kaikkein helpoin. En sano etttenkö joskus voisi jotain ottaa mut nyt ei ainakaan tee mieli enkä mä edes niin pidä oikeasti alkon mausta. Noh oon nyt ollu paljon kämpillä itekseen ja oon pelaillu ja chillaillu välillä huutaen ja karjuen ilost tai sit tappion hetkel vähä raivosta sättien. Mut niinku pokerissa on kiva se ku siihen uppoutuu ja alkaa pelaan ja kesällä voittanukkin omaha turnauksii ni se on ollu kivaa ja tullu hyvää mieltä ja nytkun ei oo ollu hirveesti missään ni jonkun parissahan sitä aikaa voi viettää? Niin enmä siis mitään vuokramassei pelaa ja laskut aina eka ja se on pitänyt vuoden melkein se on kivaa mitä pitemmälle turnaukses pääsee esim tosi isos turnaukses mis oli tonnei jaossa voittajille ja hopealle jnee jnee ni olin 14 ja se päättyi omaan typerään mokaan olihan se pettymys. Mut koska opin ettei kaikkia tarvii heittää niin uhmakkaasti vaik iso kasa stäkkei on mennyt jo pottiin ni vaik jää vähän ni silki voi voittaa esim mul kävi kerran kauan sitten niin et yöllä katkes netti kun pelasin pöytä tietokoneel pokeria holdem se oli jonku noin parituntii poikki ni sitku lähti toimii ni mul oli noin muistaakseni 5big blindia jälel nousin kakkoseks hävisin headsupin finaalis floppasin suoran ja kävi niin et pääsin all in tilantesee. Sil oli isomman suoran veto eli sil oli 4 outtia saada se isompi ja tokihan se tuli riveril mut sillo en raivonnu kuittasin 5.7k. Se oli 3.30 dollarin 40 tai 45k rebyu turnaus sillo voittaja sai vaan pari tonnii enemmän. Ni olin tyytyväine ku muutamil dollareil voitin mont tonnii. Ja siis mä pelaan pikku panoksin esim range on 5.50 tonne 22 dollar byu inneihin. Siellä on muutama poikkeus eli on joku 55 dollarin byu in ja 1.10 dollarin range on toi ja vedonlyönnissä se on sitä 5-10 ja joskus vähän isompii tai pienempii. Kohta alkaa starsilla 5 kortin omaha turnaus 7.50 dollar byu in pelaan sen. Ja joo oma itse siinä raivostutti kun en pelannut sitä. Ja joo tappion hetkillä kortissa oon sättinyt monesti vastustajaa tai vedonlyönnin hetkellä sättinyt niitä joukkoeita rumastikin eri nimellä. Välillä ja sit välillä ihan tyynesti jos tulee liikaa tappioita siit tulee helposti sellane vihane ja sit kiukuttelee muille vaik se on omaa tyhmyyttä. Mut jos alkaa tulemaan liikaa tappioita on hyvä pysähtyä jq vaik koittaa kertoa jolleen et ehkä vois sen kierteen voisi saada katki eikä salaile sitä häpeää et on tuhlannut ja hävinnyt uhkapeleihin rahaa koska se salaileva peliongelma tuhoaa ja. Lisää häpeää elä korjaa sitä lisää pelaamalla kun olet tappiokierteessä. Aina häviää lisää varsinkin silloin. Ja esim jos perhettä ni okei tuhlaat kerran kaikki päivässä peleihin okei kerro perheelle et tää kuukausi syödään pelkkää kaurapuuroa eli myöntää sen et joo okei iskä töpeksi. Eikä lisää sitä ongelmaa lainaamal lisää. Ja tuhlaamal lisää heikkoi kuukausii perheelle. Kukaan ei yleensä kuole jos syö 1kk puuroo vaan ja nykyään on koulut mis jotain ja lapsillehan voi alasteel antaa sen päivän ylijäämä ruoka kotiin vietäväksi siis ne ruuat ku lapsilla lounas ja siit jää yli ni ei menis nekään hukkaan ja jotkut lapaet voisivat saada illallisen? Tadaa nyt meen pelaa
Ok, hyvää pohdintaa.

Sitä voisit vielä miettiä, että menettäisitkö muista asioista hermosi, kuten tässä kassa-asiassa, jos sinua ei pelaamisessa koettu pettymys suututtanut? Että muuttaako se ikään kuin sun mielialaasi tavalla, jota muuten ei tapahtuisi?

Jos pelaaminen pysyy hallinnassa, taloudellisestikin. ja on kivaa, niin kiva ajanviete se varmasti on.
 
vierailija
Nojoo täl hetkel pelaan paljon. Tämä ei ole selitys mut se on auttanut muutamassa asiassa jotka ollu päällä ja olisi ehkä voinut palata vanhaan ku sit jos ei pelaa ni miettii muita mut sitkun aivot menee vanhaan tapaan helpommin ku se on varmaa tekemistä ja aivot mukautuvat siihennku se on tuttua ja rauhallista ja niille ehkä turvallista. Mut pelaaminen on vienyt huomion pois muista. Nytku en oo alkoa juonu 5vk ei edes tee mieli ollenkaan. Miksi joisin kun eihän siit mee ees känniin ni ei sitä jaksa ja se on näköjään ollu kaikkein helpoin. En sano etttenkö joskus voisi jotain ottaa mut nyt ei ainakaan tee mieli enkä mä edes niin pidä oikeasti alkon mausta. Noh oon nyt ollu paljon kämpillä itekseen ja oon pelaillu ja chillaillu välillä huutaen ja karjuen ilost tai sit tappion hetkel vähä raivosta sättien. Mut niinku pokerissa on kiva se ku siihen uppoutuu ja alkaa pelaan ja kesällä voittanukkin omaha turnauksii ni se on ollu kivaa ja tullu hyvää mieltä ja nytkun ei oo ollu hirveesti missään ni jonkun parissahan sitä aikaa voi viettää? Niin enmä siis mitään vuokramassei pelaa ja laskut aina eka ja se on pitänyt vuoden melkein se on kivaa mitä pitemmälle turnaukses pääsee esim tosi isos turnaukses mis oli tonnei jaossa voittajille ja hopealle jnee jnee ni olin 14 ja se päättyi omaan typerään mokaan olihan se pettymys. Mut koska opin ettei kaikkia tarvii heittää niin uhmakkaasti vaik iso kasa stäkkei on mennyt jo pottiin ni vaik jää vähän ni silki voi voittaa esim mul kävi kerran kauan sitten niin et yöllä katkes netti kun pelasin pöytä tietokoneel pokeria holdem se oli jonku noin parituntii poikki ni sitku lähti toimii ni mul oli noin muistaakseni 5big blindia jälel nousin kakkoseks hävisin headsupin finaalis floppasin suoran ja kävi niin et pääsin all in tilantesee. Sil oli isomman suoran veto eli sil oli 4 outtia saada se isompi ja tokihan se tuli riveril mut sillo en raivonnu kuittasin 5.7k. Se oli 3.30 dollarin 40 tai 45k rebyu turnaus sillo voittaja sai vaan pari tonnii enemmän. Ni olin tyytyväine ku muutamil dollareil voitin mont tonnii. Ja siis mä pelaan pikku panoksin esim range on 5.50 tonne 22 dollar byu inneihin. Siellä on muutama poikkeus eli on joku 55 dollarin byu in ja 1.10 dollarin range on toi ja vedonlyönnissä se on sitä 5-10 ja joskus vähän isompii tai pienempii. Kohta alkaa starsilla 5 kortin omaha turnaus 7.50 dollar byu in pelaan sen. Ja joo oma itse siinä raivostutti kun en pelannut sitä. Ja joo tappion hetkillä kortissa oon sättinyt monesti vastustajaa tai vedonlyönnin hetkellä sättinyt niitä joukkoeita rumastikin eri nimellä. Välillä ja sit välillä ihan tyynesti jos tulee liikaa tappioita siit tulee helposti sellane vihane ja sit kiukuttelee muille vaik se on omaa tyhmyyttä. Mut jos alkaa tulemaan liikaa tappioita on hyvä pysähtyä jq vaik koittaa kertoa jolleen et ehkä vois sen kierteen voisi saada katki eikä salaile sitä häpeää et on tuhlannut ja hävinnyt uhkapeleihin rahaa koska se salaileva peliongelma tuhoaa ja. Lisää häpeää elä korjaa sitä lisää pelaamalla kun olet tappiokierteessä. Aina häviää lisää varsinkin silloin. Ja esim jos perhettä ni okei tuhlaat kerran kaikki päivässä peleihin okei kerro perheelle et tää kuukausi syödään pelkkää kaurapuuroa eli myöntää sen et joo okei iskä töpeksi. Eikä lisää sitä ongelmaa lainaamal lisää. Ja tuhlaamal lisää heikkoi kuukausii perheelle. Kukaan ei yleensä kuole jos syö 1kk puuroo vaan ja nykyään on koulut mis jotain ja lapsillehan voi alasteel antaa sen päivän ylijäämä ruoka kotiin vietäväksi siis ne ruuat ku lapsilla lounas ja siit jää yli ni ei menis nekään hukkaan ja jotkut lapaet voisivat saada illallisen? Tadaa nyt meen pelaa
Herranenaikasentääntoopekuneikukaanjaksalukeatollastapötkötekstiajasulleonsanottuennekintästämuttakunällieiriitäniineiriitäjapisteperään
 
vierailija
Nojoo täl hetkel pelaan paljon. Tämä ei ole selitys mut se on auttanut muutamassa asiassa jotka ollu päällä ja olisi ehkä voinut palata vanhaan ku sit jos ei pelaa ni miettii muita mut sitkun aivot menee vanhaan tapaan helpommin ku se on varmaa tekemistä ja aivot mukautuvat siihennku se on tuttua ja rauhallista ja niille ehkä turvallista. Mut pelaaminen on vienyt huomion pois muista. Nytku en oo alkoa juonu 5vk ei edes tee mieli ollenkaan. Miksi joisin kun eihän siit mee ees känniin ni ei sitä jaksa ja se on näköjään ollu kaikkein helpoin. En sano etttenkö joskus voisi jotain ottaa mut nyt ei ainakaan tee mieli enkä mä edes niin pidä oikeasti alkon mausta. Noh oon nyt ollu paljon kämpillä itekseen ja oon pelaillu ja chillaillu välillä huutaen ja karjuen ilost tai sit tappion hetkel vähä raivosta sättien. Mut niinku pokerissa on kiva se ku siihen uppoutuu ja alkaa pelaan ja kesällä voittanukkin omaha turnauksii ni se on ollu kivaa ja tullu hyvää mieltä ja nytkun ei oo ollu hirveesti missään ni jonkun parissahan sitä aikaa voi viettää? Niin enmä siis mitään vuokramassei pelaa ja laskut aina eka ja se on pitänyt vuoden melkein se on kivaa mitä pitemmälle turnaukses pääsee esim tosi isos turnaukses mis oli tonnei jaossa voittajille ja hopealle jnee jnee ni olin 14 ja se päättyi omaan typerään mokaan olihan se pettymys. Mut koska opin ettei kaikkia tarvii heittää niin uhmakkaasti vaik iso kasa stäkkei on mennyt jo pottiin ni vaik jää vähän ni silki voi voittaa esim mul kävi kerran kauan sitten niin et yöllä katkes netti kun pelasin pöytä tietokoneel pokeria holdem se oli jonku noin parituntii poikki ni sitku lähti toimii ni mul oli noin muistaakseni 5big blindia jälel nousin kakkoseks hävisin headsupin finaalis floppasin suoran ja kävi niin et pääsin all in tilantesee. Sil oli isomman suoran veto eli sil oli 4 outtia saada se isompi ja tokihan se tuli riveril mut sillo en raivonnu kuittasin 5.7k. Se oli 3.30 dollarin 40 tai 45k rebyu turnaus sillo voittaja sai vaan pari tonnii enemmän. Ni olin tyytyväine ku muutamil dollareil voitin mont tonnii. Ja siis mä pelaan pikku panoksin esim range on 5.50 tonne 22 dollar byu inneihin. Siellä on muutama poikkeus eli on joku 55 dollarin byu in ja 1.10 dollarin range on toi ja vedonlyönnissä se on sitä 5-10 ja joskus vähän isompii tai pienempii. Kohta alkaa starsilla 5 kortin omaha turnaus 7.50 dollar byu in pelaan sen. Ja joo oma itse siinä raivostutti kun en pelannut sitä. Ja joo tappion hetkillä kortissa oon sättinyt monesti vastustajaa tai vedonlyönnin hetkellä sättinyt niitä joukkoeita rumastikin eri nimellä. Välillä ja sit välillä ihan tyynesti jos tulee liikaa tappioita siit tulee helposti sellane vihane ja sit kiukuttelee muille vaik se on omaa tyhmyyttä. Mut jos alkaa tulemaan liikaa tappioita on hyvä pysähtyä jq vaik koittaa kertoa jolleen et ehkä vois sen kierteen voisi saada katki eikä salaile sitä häpeää et on tuhlannut ja hävinnyt uhkapeleihin rahaa koska se salaileva peliongelma tuhoaa ja. Lisää häpeää elä korjaa sitä lisää pelaamalla kun olet tappiokierteessä. Aina häviää lisää varsinkin silloin. Ja esim jos perhettä ni okei tuhlaat kerran kaikki päivässä peleihin okei kerro perheelle et tää kuukausi syödään pelkkää kaurapuuroa eli myöntää sen et joo okei iskä töpeksi. Eikä lisää sitä ongelmaa lainaamal lisää. Ja tuhlaamal lisää heikkoi kuukausii perheelle. Kukaan ei yleensä kuole jos syö 1kk puuroo vaan ja nykyään on koulut mis jotain ja lapsillehan voi alasteel antaa sen päivän ylijäämä ruoka kotiin vietäväksi siis ne ruuat ku lapsilla lounas ja siit jää yli ni ei menis nekään hukkaan ja jotkut lapaet voisivat saada illallisen? Tadaa nyt meen pelaa
OLET TJYHHMÄ KUIN SAAPAS
 
Ok, hyvää pohdintaa.

Sitä voisit vielä miettiä, että menettäisitkö muista asioista hermosi, kuten tässä kassa-asiassa, jos sinua ei pelaamisessa koettu pettymys suututtanut? Että muuttaako se ikään kuin sun mielialaasi tavalla, jota muuten ei tapahtuisi?

Jos pelaaminen pysyy hallinnassa, taloudellisestikin. ja on kivaa, niin kiva ajanviete se varmasti on.
Nosiis millaisia tuntemuksia sinulle heräisi jos päätöksesi takia et sais ilmasta 100k et olisitko tavallista äreämpi vai milta se tuntuisi sinusta? Noh joo toi kassa asia oli vain huono lopputulema onettomien sarjassa. Mut joo kyl se pelaaminen myös tuo sitä negatiivista huonoo oloo tai jos alkaa häviöidennsarja sitä syventää ja kyl itel siellä on ongelmia et ei se auvvoo tosiaankaan ole. Mut välil on ja nytku ei oo viel korvaavaa tekemist ni täytän liikaa sen pelaamisel enkä sit ajattele muuta. Mut voiko välillä keskittyä vain yhteen asiaan vai uppoutuuko sinne liikaa ja sit siit tulee paha tapa? Et maailmas on nyt tosi montaa eri asiaa. Millä tavoin sä rauhoitat aivojasi onko sulla monipuolinen elämä? Vai uppoudutko kuinka moneen juttuun päivän aikana? Mut on siin perääki et pelaan liikaa.

Aah niin tarkotatko että jos en pelaisi ni harmittaisiko minua kassajonot.
Nooh ei tuolla mittakaavalla. Mut välillä on kyllä kärsimättömyyttä juuri kaupassa jonottaessa en tiedä miksi. Esim bussia tai junaa odottaessa ei harmita tai kiukuta odottaa. Eikä monessa muussakaan. En kyl yleensä ole kiukkuinen kassajonossa mut välillä. Mul on se typerä kiireen tuntu et pitää päästä äkkiä. Siin jonottaessa voi vaik miettiä omiaan. Mulki on just nyt tappiokierre menos. Mut tiiäks koht alkaa pelaamine riiittää sitäki ehkä joskus. Mut mäki voisin alkaa rauhoittaa aivoi liiallisestä aisti ärsykkeestä ku koko ajan pitää olla jotain ja se ärsyttää. Ärsyttää et on niin heikko ettei voi olla yhtäviikkoa ilman kännykkää ku jotain "pitää" saada ettei aivot voi olla tylsyyden levollisessa tilassa et niinku on hiljaa. Pystyisitkö sä viikon olla ilman nettii toki whatsup ja normi puhelut olisi päällä vai ihan täysi radio hiljaisuus?
 
Ok, hyvää pohdintaa.

Sitä voisit vielä miettiä, että menettäisitkö muista asioista hermosi, kuten tässä kassa-asiassa, jos sinua ei pelaamisessa koettu pettymys suututtanut? Että muuttaako se ikään kuin sun mielialaasi tavalla, jota muuten ei tapahtuisi?

Jos pelaaminen pysyy hallinnassa, taloudellisestikin. ja on kivaa, niin kiva ajanviete se varmasti on.
Mut joo kyl mulle tuo nyt liikaa kiireen tuntua just loppu biisi ja tuli pitkä hiljainen tauko ni aloin äkämystymään ku tuli kiireen tuntu mis seuraava biisi. Hyvä ku kysyit tota. Vaik miks se ei voisi olla rauhallinen hiljaine hetki. Nojoo mä koko ajan täytän sitä. Pitäiskö tunti kerrallaan olla ilman?
 
Ja voisko niit ruokamääriä suurentaa et jää enempi yli ja jaettavaks lapsille mukaan et katotaan kuin paljon sitä lähtee lapsien mukaan koulun jälkeen ja sen mukaan tilataan ruokaa keittiöille ja vähän aina extraa jos jolleen lapselle tulee akuutti ruuan tarve. Ruuan laatua kohoteaan äärimäisen hyvä tasoiseksi ja monipuoliseksi. Sei kalan voi välil korvaa siialla ja muulla hyvällä kalalla. Lähdettäisiinkö kouluista kala retkille? Mut terveellinen ruokavalio pitää olla ykköstavotteita kouluille ruualla on iso merkitys elämässä ni miksi se pilataan säästämällä ja sit on terveyskului läpi elämän ja muuta. Monipuolista ja laadukasta ja paljon kotimaista
 
Ja entäs sitten jos ei tartteis no mitä sit sais ainaki lapset saada joka päivä laadukasta ruokaa lasten terveydwstähän siinä on kyse eikä siit kellä on varaa tehdä nuin tai näin kuha lapset saa illallisenkin oli syyt mitkä tahansa ja kyl jos osaa kokkailla ni niitäkin taitoi o hyvä opettaa lapselle hyvä 8n jos osaa kokkaa ruokaa onhan se sillon itellekki maittavaa. Mul käy siin aina joskus tsägä 😂 et pitäiskö lasten jo koulus tutustuu keittiöemäntien toimintaan ja miten ruokaa tehdään ja luokat voisi jo koulussa opastuksella laittaa ruokaa koko koululle aina joskus. Kuinka paljon keittiössä voisi luokasta olla lapsia kerrallaan esim mikä on liikaa kerralla onko se yksi lapsi kerrallaan et saa täyttä opastusta vai onko 4 hyvä vai koko luokka kerrallaan? Mut oppisko siin ruuanlaittoo viel enemmän?
 
vierailija
Olen pohtinut näitä kauppojan itsepalvelukassoja ja pikaruokaloiden itsepalvelujuttuja/maksat itse jne.

Paljonko näistä itsepalvelukassoist/palveluista tulee/pitäisi tulla alennusta ostajalle ostoksista, koska ostaja ei saa mitään palvelua ja ostaja tekee kaikki jutut itse eikä kassatyöntekijä/yritys siis säästää palkkamenoissa jne?
Missä tämä säästö näkyy sinun tililläsi?
 
vierailija
Olen pohtinut näitä kauppojan itsepalvelukassoja ja pikaruokaloiden itsepalvelujuttuja/maksat itse jne.

Paljonko näistä itsepalvelukassoist/palveluista tulee/pitäisi tulla alennusta ostajalle ostoksista, koska ostaja ei saa mitään palvelua ja ostaja tekee kaikki jutut itse eikä kassatyöntekijä/yritys siis säästää palkkamenoissa jne?
Missä tämä säästö näkyy sinun tililläsi?

Itsepalvelukassavaihtoehto on varmasti nopeahko vaihtoehto, jos on vähän tavaraa eikä ole jonoa.

Mutta olisihan sitä voinut näitä normipalvelua myös lisätä tarvittaessa, niin ei siis tehdä koska halutaan säästää palkkakustannuksissa ja ostaja tekee tämän "kalliin" kassatyöntekijän puolesta työt ja yritys saa lisää itselleen voittoa.
Ja voi pitää myös tyhjänä näitä ns normaalin palvelun kassahihnoja/ei työnteijöitä työvuorossa , joten ostajat tuupataan sinne itsepalvelukassoille tekemään ostoksensa.
 

Yhteistyössä