Palstamammojen omituinen käytös kaupassa

Mut tuntuu et mammoilla on hukassa pari sääntöä mitä kaupassa asiointiin kuuluu. Mut pikakassat on vain max 10 tuotteelle tai jos ny paril heittää ni ei hätää. Mut jatkuvasti näkee et mammat menee täysien kärryjen kaa itsepalvelu kassoille. Katsokaas se kone pyytää välillä tarkistamaan et kaikki on maksettu ni siinä on sit kiva myyjän tarkastella kymmeniä säkkejä ja katsoo et kaikki on niinkuin pitää. Eli jos enemmän kun 10 tuotetta mene kassa jonoon missä ihmismyyjä. Miehet on jotenk7n tän sisäistäneet mut naiset ei tunnu tajuavan mikä on pika itsepalvelu kassa
 
vierailija
Edistykselliset palstamammat käyttää ruokaostoksilla skanneria.
"Ostosten skannaaminen käsiskannerilla helpottaa erityisesti paljon kerralla ostavia asiakkaita. Vastaavanlaiset palvelut ovat todella suosittuja esimerkiksi Ruotsissa, Norjassa ja Virossa. Näissä maissa paikoin jopa puolet asiakkaista skannaa ostokset jo niitä kerätessään. "
 
vierailija
Juu, todellakin menen itsepalvelukassoille, kun kärry on täynnä tavaraa. Saan rauhassa pakata tuotteet kasseihini ilman, että kassahenkilö runnoo niitä liukuhihnalla kasaan. Tai joutuu toimettomana minua odottamaan. Paljon vähemmän painetta verrattuna siihen, kun kassalla yrität latoa tuotteita hihnalle ja samantien toisessa päässä pakata. Ja kassa ja seuraava asiakas toljottavat.

Huom! Itsepalvelukassa ei tarkoita pikakassaa. Miksipä muuten itsepalvelukassoja olisi nykyisin laajennettuna liukuhihnalla?
 
  • Tykkää
Reactions: -roosaruusa-
vierailija
Meidän lähikaupungissa ei ole yhtäainutta pikakassaa.

Itsepalvelukassaa kyllä käytän usein.
Tässäkin lukee et ne kaikki on pika kassoja. Jos yli 10 ostosta menet myyjän kassalle. Mä en ala odottamaan kaupassa et sähelletään satojen ostosten kanssa
 
Juu, todellakin menen itsepalvelukassoille, kun kärry on täynnä tavaraa. Saan rauhassa pakata tuotteet kasseihini ilman, että kassahenkilö runnoo niitä liukuhihnalla kasaan. Tai joutuu toimettomana minua odottamaan. Paljon vähemmän painetta verrattuna siihen, kun kassalla yrität latoa tuotteita hihnalle ja samantien toisessa päässä pakata. Ja kassa ja seuraava asiakas toljottavat.

Huom! Itsepalvelukassa ei tarkoita pikakassaa. Miksipä muuten itsepalvelukassoja olisi nykyisin laajennettuna liukuhihnalla?
Mene mä huudan täst
Juu, todellakin menen itsepalvelukassoille, kun kärry on täynnä tavaraa. Saan rauhassa pakata tuotteet kasseihini ilman, että kassahenkilö runnoo niitä liukuhihnalla kasaan. Tai joutuu toimettomana minua odottamaan. Paljon vähemmän painetta verrattuna siihen, kun kassalla yrität latoa tuotteita hihnalle ja samantien toisessa päässä pakata. Ja kassa ja seuraava asiakas toljottavat.

Huom! Itsepalvelukassa ei tarkoita pikakassaa. Miksipä muuten itsepalvelukassoja olisi nykyisin laajennettuna liukuhihnalla?
Koita nyt tajuu et ne kaikki on pikakassoja et mene silloin sinne. Myyjät joutuu vähän väliä yarkastamaan kassit. Mä huudan täst lähtien täysii niille jotka menee tolloilemaan pikakassoille täysien lärryjen kaa
 
vierailija
Jaa. Täällä lähes kaikissa isommissa kaupoissa on erikseen pikakassa, minne saa asioida sen max. kymmenen tavaran kanssa. Pikakassalla on paikalla itse kassahenkilö.
Sitten siellä on erikseen ne itsepalvelukassat. Minne saa mennä jopa sen täynnä olevan kärrynsä kanssa. Yksikään kassahenkilökuntaan kuuluva valvoja ei ole ketään kärryllistä tullut kieltämään, eikä kukkurakorinkaan kanssa tulevaa, enkä ole vielä itse nähnyt mitään tarkistushässäkkää koneen pyytämänä. Varsin hyvin iteasiassa on asiointi sujunut.
Ja pienemmissä kaupoissa on itsepalvelukassat minne saa mennä vaikka sen kärryn kanssa.
Ja hei, mihin sulla on kiire?😊 Sä oot vissiin työtön, joten aikaa on vaikka millä mitalla. Relaa, ei toi nyt ole niin vakavaa.
 
vierailija
Mene mä huudan täst

Koita nyt tajuu et ne kaikki on pikakassoja et mene silloin sinne. Myyjät joutuu vähän väliä yarkastamaan kassit. Mä huudan täst lähtien täysii niille jotka menee tolloilemaan pikakassoille täysien lärryjen kaa
Ja teet itsesi naurunalaiseksi. 😂Mun puolesta leiki palosireeniä, ei tule estämään toimintaani. Vasta sitten jos kassahenkilö niin tulee sanomaan.
 
Jaa. Täällä lähes kaikissa isommissa kaupoissa on erikseen pikakassa, minne saa asioida sen max. kymmenen tavaran kanssa. Pikakassalla on paikalla itse kassahenkilö.
Sitten siellä on erikseen ne itsepalvelukassat. Minne saa mennä jopa sen täynnä olevan kärrynsä kanssa. Yksikään kassahenkilökuntaan kuuluva valvoja ei ole ketään kärryllistä tullut kieltämään, eikä kukkurakorinkaan kanssa tulevaa, enkä ole vielä itse nähnyt mitään tarkistushässäkkää koneen pyytämänä. Varsin hyvin iteasiassa on asiointi sujunut.
Ja pienemmissä kaupoissa on itsepalvelukassat minne saa mennä vaikka sen kärryn kanssa.
Ja hei, mihin sulla on kiire?😊 Sä oot vissiin työtön, joten aikaa on vaikka millä mitalla. Relaa, ei toi nyt ole niin vakavaa.
Nojoo tänään ollu hermokireel. Mut tuossa linkkasin ni kaikki s ketjun itsepalvelu kassat on pika kassoi. Enkä tykkää kaupoissa odotella💣
 
vierailija
Nojoo tänään ollu hermokireel. Mut tuossa linkkasin ni kaikki s ketjun itsepalvelu kassat on pika kassoi. Enkä tykkää kaupoissa odotella
Just tulin paikallisesta s-marketista ja ihan oli itsepalvelukassa. Ei pikakassa, ei mainintaa max 10 tavaraa. Hyvin toimi. Eikä kukaan huohottanut eikä tukehtunut omiin puuroihinsa.
Jos et tykkää kaupoissa odotella, niin käy aikaisin aamulla tai hiukan ennen kaupan sulkeutumista. Säästyt jonotukselta ja muilta ihmisiltä ja me muut säästytään sinulta. 👍
 
Just tulin paikallisesta s-marketista ja ihan oli itsepalvelukassa. Ei pikakassa, ei mainintaa max 10 tavaraa. Hyvin toimi. Eikä kukaan huohottanut eikä tukehtunut omiin puuroihinsa.
Jos et tykkää kaupoissa odotella, niin käy aikaisin aamulla tai hiukan ennen kaupan sulkeutumista. Säästyt jonotukselta ja muilta ihmisiltä ja me muut säästytään sinulta.
Näin o kyl niis on tekstit. Itekään kaikis heti huomannut itekään täs kaupungis kuitenki nuin kuten mainitsin
 
vierailija
Mene mä huudan täst

Koita nyt tajuu et ne kaikki on pikakassoja et mene silloin sinne. Myyjät joutuu vähän väliä yarkastamaan kassit. Mä huudan täst lähtien täysii niille jotka menee tolloilemaan pikakassoille täysien lärryjen kaa
Hengähdä hyvä ihminen! :)

Edelleenkään itsepalvelukassa ei ole sama asia kuin pikakassa. Mm. Citymarketeissa on itsepalvelupuolella tosiaan liukuhihnallisiakin versioita. Eikä missään mainintaa max. ostosmääristä. Toisin kuin pikakassoilla.

Mutta tule toki huutamaan, jos ahdistus niin vaatii ja oloa helpottaa. Kyllä maailmaan ääntä mahtuu.
 

Yhteistyössä