Palstamammoja Lapista?

Onko täällä palstamammoja Nuorgamista, Utsjoelta tai Karigasniemeltä? Tai jostakin pieneltä paikkakunnalta noilta korkeuksilta?

Kainuun korkeudella porukka muuttaa etelään kun täällä ei ole tarpeeksi palveluita. Olisi kiva keskustella jonkun Suomen latvoilla asuvan kanssa miten elämä siellä rullaa.

Saapi kirjoitella tähän kerjuun tai sitten heitellä juttua yv:llä.
 
Sitkeitä sissejä täällä asuu.
Mutta ilokseni vaihdan kaikenkarvaiset runsaat palvelut ja rahanmenon halvempiin asumiskustannuksiin ja turvallisuuteen. Terveuskeskukseen ei tarvi jonottaa, eikä missään muuallakaan. Ihmiset vielä välittää toisistaan.
Kuntakeskuksissa on kuitenkin kaikki mitä tarvii, ja kun odotat puoli vuotta sitä kaupunkireisua, niin ostoslistassa on varmasti enää vain se ehdottoman tarpeellinen.
 
Lappiin aina haluava
Hei! Mulla on aina ollut haaveena muuttaa Lappiin johki erämökkiin täältä etelän loskasta=)) Oulusta oon kotoisin kylläki mutta tällä hetkellä pirkanmaalla=)
 
Hei! Mulla on aina ollut haaveena muuttaa Lappiin johki erämökkiin täältä etelän loskasta=)) Oulusta oon kotoisin kylläki mutta tällä hetkellä pirkanmaalla=)
Hei.

Minä olen sanonut monesti kavereilleni, että kunhan saan sellaisen työn jota pystyn etänä tekemään niin muutan tuonne ihan lappiin asustelemaan :D Jotenkin Lappi kiehtoo. Periaatteessa nyt sellainen työ kyllä itseasiassa olisikin :D
 
"mii"
No en ihan noin ylhäällä oo. Mutta kuten sanottu niin tarvittavat palvelut saa "kylältä" eikä tosiaan tarvitse jonotella :-D! Toki kylältä ostetuista tuotteista ja tavaroista joutuu maksamaan enemmän - välillä ottaa päästä, kun kuulee tai näkee hyviä tarjouksia kaupungissa ja toteaa, että oisi kaikille lapsille saanut esim.kengät sillä hinnalla, jolla nyt sai yhdelle - sillon tympäsee. Rauhallista eloa ilman kulutushysteriaa vaikka kyllä noi nettikauppojen lumot yltää ihan pienimpiikin mökkipahasiin täällä ;-). Se on soma, että naapurinsa tuntee ja muutenkin kyläläiset...tietty sit taas toisaalta joitakin harmittaa kyläjuorut, joita aikaajoin saa kuulla...jotka myös käsittämättömän helposta ja mitättömästä lähtee liikkeelle :-D - no se on sitä pikkupaikan suolaa.

Synnyttämhän lähtiessä pikkusen otti myös pattiin toi matkan pituus...:) Erikoissairaanhoitoa jos kaipaa...niin kauas kotoa pitää lähtee. Mut sit taas - kuten edellä sanottiin, niin sen verran sitkeää kansaa tääl on ettei sinne mennäkään kuin jos on "pää kainalossa".

Mikä Lapissa kiehtoo?
 
No mua "ahistaa" joskus tää ihmisten paljous :D Monesti tuntuu, että siellä ei ole niin kiireinen elämänrytmi ja sen sellaista. Se voi olla mielikuvaakin ja voihan sitä näilläkin seuduilla muuttaa korpeen asumaan, ei tarvi välttämättä minnekään Lappiin lähteä..

Nykyään itse suosin paljon myös netistä ostamista ja nehän on saatavilla pienelläkin paikkakunnalla, mikä on minusta hyvä asia. Tietty maksaa ne postikulut jne, mutta siellä on sitten muuten eläminen ehkä halvempaa. Toki matkat on pitkiä ja siitä syntyy omat kustannuksensa.

Mutta kyllä itse varmaankin pysyn näissä maisemissa kun lapsiakin on ja koulut tulee eteen jossakin vaiheessa.. arvostan kuitenkin sitä, ettei lapsen tarvitse istua kohtuuttoman kauaa koulukyydissä..
 
"vieras"
Miksi ihmeessä ei voi kertoa et mistä päin on? Ärsyttää tollaset kommentit et, joo kyl mä tääl pohjosessa jossain asun.. Mä voin ainakin kertoa et asun Ivalossa ja viihdyn täällä vallan mainiosti :)
 
[QUOTE="vieras";25006905]Miksi ihmeessä ei voi kertoa et mistä päin on? Ärsyttää tollaset kommentit et, joo kyl mä tääl pohjosessa jossain asun.. Mä voin ainakin kertoa et asun Ivalossa ja viihdyn täällä vallan mainiosti :)[/QUOTE]

Hienoa kun kerroit ihan paikkakunnan tarkkuudella. Ivalostahan pääsee äkkiä isolle kirkolle kun siellä lentokenttä on. Hienoa että viihdyt siellä.
 

Yhteistyössä