palstalta opittua: kaikki lapsiperheet asumaan kaupungin vuokra-asuntoon, jotta pystyy hoitamaan lapsen kotona

  • Viestiketjun aloittaja Ihan pakko ; )
  • Ensimmäinen viesti
Ihan pakko ; )
Vitsi että on hauska tuo päiväkotikeskustelu taas.
Eräänkin kommenteista voi lukea, että se on oma valinta, hoitaako lapsen kotona vai ei. Ainahan voi asua kaupungin vuokra-asunnossa ja hakea asumistukea.

Ja ei kun kaikki Suomen lapsiperheet pistämään kuntaan vuokra-asuntohakemus, niin tämäkin asia on ratkaistu. Mammoilla on varaa olla kotona vaikka lasten kouluunmenoon saakka.

Melkein jo näen silmissäni tämän skenaarion. Kaupungin asuntoasioista vastaavilla mahtaisi mennä pahasti luu kurkkuun, kun saisi about 50 000 hakemusta perheasunnoista...
 
vieras
Jaa, mun mielestä kannattais vähän kattoo kenen kanssa niitä lapsia alkaa vääntämään, tuloja tarpeeksi niin voi olla vaikka omakotitalossa lasten kanssa vaikka loppuelämänsä. Tarviiko kaikille tyhjätaskuille mennä reitensä levittämään?
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Jaa, mun mielestä kannattais vähän kattoo kenen kanssa niitä lapsia alkaa vääntämään, tuloja tarpeeksi niin voi olla vaikka omakotitalossa lasten kanssa vaikka loppuelämänsä. Tarviiko kaikille tyhjätaskuille mennä reitensä levittämään?
Onpa hieman outo kommentti.
 
2lasta
Mutta kun sitä asumistukeakaan ei kaikki saa. Mekin maksetaan vuokraa 1000?/kk ja kaikki aina sanoo, että te saatte varmaan asumistukea, mutta kun ei saada. Tosin ei mulla mitään ongelmaa olekaan kotihoidontuella pärjätä, vaikka mies ei kamalasti tienaakaan.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Jaa, mun mielestä kannattais vähän kattoo kenen kanssa niitä lapsia alkaa vääntämään, tuloja tarpeeksi niin voi olla vaikka omakotitalossa lasten kanssa vaikka loppuelämänsä. Tarviiko kaikille tyhjätaskuille mennä reitensä levittämään?
Onpa hieman outo kommentti.
Mitä outoa siinä nyt on, eti sääki ittelles mies jolla ei lompsa ole ihan lommolla niin ei tarvi surra hoitoonvientejä, ei omia eikä muittenkaa.
 
H
Näinhän se on joo. Pitäs tehdä se valinta, että joko pummailee yhteiskunnan varoilla, tai sitten pitäs olla vakityö, että sais omaisuutta kartutettua. Jos vaan välillä tekee pätkätöitä niin siitä ei juuri mitään kostu, kun töitten loputtua tuleekin omavastuuajat ja lomarahatkin menee elämiseen eikä ees koskaan lomalle pääse. Jos taas soppalan pummina on niin voi päästä tuetulle lomalle, josta ei itse tarvii mitään maksaa. Tai siis joo eihän tuota vakityötä niin vaan valita, kun voi olla että on vaikka mitä kouluja käynyt eikä silti tärppää.
 
kaik
Kaikki tuet riippuu tuloista, ei siitä missä asuu. Voitte käydä kokeilemassa esin. asumistukilaskuria, toimeentulolaskuria, Kaikki yksinhuoltatkaan ei saa tukia, vaikka näin tunnutaan kuvittelevan.
 
km
kyllä omistusasuminen kohtuuhintaisessa asunnossa tulee halvemmaksi kuin asuminen vuokralla. Meilläki asumiskulut on 800e/kk ku asutaan kaupungin vuokra-asunnossa ja kavereilla, joilla on vastaavan kokoisia omistusasuntoja, asumiskulut on sellaista 600e luokkaa. Meilläki ollu pitkään oma haussa mutta ei vaan oo vielä tärpänny, täällä ainaki huonosti asuntoja myynnissä. Heti ostetaan oma kun vaan sopiva löytyy.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Jaa, mun mielestä kannattais vähän kattoo kenen kanssa niitä lapsia alkaa vääntämään, tuloja tarpeeksi niin voi olla vaikka omakotitalossa lasten kanssa vaikka loppuelämänsä. Tarviiko kaikille tyhjätaskuille mennä reitensä levittämään?
Jotkut valitsee lapsellensa isän sillä perusteella, että mies on rakastava ja huolehtiva, vaikka olisikin vain keskituloinen.
Joillekin taas riittää, että miehellä on rahaa ja levittävät rahakkaalle miehelle reitensä (tämä voidaan lukea myös prostituutioksi).
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Jaa, mun mielestä kannattais vähän kattoo kenen kanssa niitä lapsia alkaa vääntämään, tuloja tarpeeksi niin voi olla vaikka omakotitalossa lasten kanssa vaikka loppuelämänsä. Tarviiko kaikille tyhjätaskuille mennä reitensä levittämään?
Onpa hieman outo kommentti.
Mitä outoa siinä nyt on, eti sääki ittelles mies jolla ei lompsa ole ihan lommolla niin ei tarvi surra hoitoonvientejä, ei omia eikä muittenkaa.
Ei minun mieheni palkassa ole mitään vikaa. Ihan hyvä palkka hänellä on.
 
e
Mä asun vuokra-asunnossa (kunnan) ja hoidan lapsia kotona. Miehen valitsin sen perusteella mitä sydän sanoi enkä rahapussin mukaan.
Olen onnellisempi kun kuvitella voisi.
En edes haluaisi asua omistusasunnossa varsinkaan omakotitalossa, ei sovi mulle
 

Yhteistyössä