Palstalääkärit hoi ;) Mikähän tauti iskenyt 6v tyttöseeni...?

Eilen aamupäivästä nousi 37,7 lämpö ja silmäkipua valitti. Silmäthän voi kuumeessa särkeä, tiedän. Annoin särkylääkkeen joka puotti kuumeen kokonaan pois mutta silmän särky jatkui. Koko illan oli ihan kanttuvei sohvanpohjalla eikä kuumetta ollenkaan, vain silmäkipu ja huono olo. Illalla oksensi kerran ennen nukkumaanmenoa ja olo helpotti. Nyt aamulla kuumetta 38.3 ja silmä edelleen kipeä, muuten suht. pirteä. Nyt täällä mietinkin että voiko joku silmäsairaus tehdä noita oireita vai johtuukohan kipu vain jostain kuumeviruksesta :/ Ääh, ärsyttävää arpomista kun ei viitsisi turhaankaan lääkärissä laukata "pikku kuumeen" takia... Mitäs on palstatohtorit asiasta mieltä?
 
"heihei"
Soita lääkäriin, sielä kertovat mitä mieltä on, tarvitseeko tyttöä käydä näyttämässä lääkärille.
Omilla lapsilla ei ole ollut moista, joten omakohtaista kokemusta asiasta ei ole
 
äiti jo 23vuotta
[QUOTE="vieras";26081396]onko kipu silmässä vai olisiko päänsärkyä? Itselläni joskus päänsärky vihloo silmiin aika ilkeästi.[/QUOTE]

Itse mietin samaa ensin... mutta päänsärkykin voi olla oire jostain muusta kuten silmäsärkykin... oman lapseni ollessa kyseessä soittaisin läheiseen terveyskeskukseen
 
"mä"
Silmapohjantulehdus? Itse olisin kylla jo paivystyksessa noilla oireilla..
öö onko se silmänpohjantulehdus joku uus tauti??????

Ap, jos se onkin päänsärkyä ja toisaalta kuumeeseen liittyvää silmien arkuutta... jos silmä ei oo turvonnu tai se ei rähmi ja näkö on tallella niin rauha maassa. Silmätulehdus voi olla toki, mut jos ei mitään ulkoista niin sit ok...
 
lapsia 1 mutta...
[QUOTE="mä";26081473]öö onko se silmänpohjantulehdus joku uus tauti??????

Ap, jos se onkin päänsärkyä ja toisaalta kuumeeseen liittyvää silmien arkuutta... jos silmä ei oo turvonnu tai se ei rähmi ja näkö on tallella niin rauha maassa. Silmätulehdus voi olla toki, mut jos ei mitään ulkoista niin sit ok...[/QUOTE]

Kysyminen terveyskeskuksesta neuvoa ei paljon maksa! Soita!
 
Silmässä sanoi selvästi kivun olevan eikä päässä.. Tiedä sitten lapsen sanomisesta. En sitten kuitenkaan tänään soitellut mihinkään kun vaikkakin kuumeessa, silti pirteämpi kuin eilen. Silmään kyllä koko päivän sanonut vähän sattuvan mutta tuskinpa mitään vakavaa vaan juuri tuosta kuumeesta johtuvaa. Täytynee katsoa huomenna tilannetta uudestaan :)
 
Hei!!!
Mulla oli just viime vikolla ihan samat oireet. Itse asiassa luulin migreeniksi, kun silmät oli arat ja niitä todella särki.
Kuume nousi ja sitä kesti kolme päivää. Sen jälkeen toinen silmä muurautui päiväksi umpeen ja rähmi.
Hetken aikaa luulinmett milla on migreeni, kuume ja silmätulehdus samaan aikaan, mut kyllä noi kaikki muut jututvaan oli kuumeesta johtuvaa.
Olin myös aivan pihalla, pudotin kaiken mihin koskin, eksyin matkalla töihin (joo-o, tajusin kyllä sit mennäkin kotio) enkä saanut edes vesipulloa auki.
Oli oikeesti aika pelottavan sekainen olo.
 

Yhteistyössä