Palstalääkärit kehiin! :D

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tytsi-89
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

tytsi-89

Aktiivinen jäsen
27.04.2007
20 996
11
38
Tulin siis Kyprokselta ma 17.9 ja heti keskiviikkona nousi kuume. Mulla oli sit kuumetta/lämpöä ja vähän kurkkukipua maanantaihin asti, jolloin menin lääkäriin. Sain antibiootit ja söin niitä viikon. Keuhkoputkentulehdukseksi sanottiin. Antibiooteista huolimatta lämpöä oli loppuviikkoon asti väliä 37.2-37.8 ja kurkkukipua ja yskää, joka helpotti kyllä koko ajan. Tuosta sairastumisesta on siis jo yli 2 viikkoa ja antibiootitkin lopetin jo sunnuntaina. Silti TAAS 37.5 ja yskin paljon. :O Mitä ihmettä tää on? Pariin päivään ei ole ollut lämpöä (kork. 37.2 jossain välissä..) ja nyt jälleen.

Alkaa jo kyllästyttää. Menen kyllä uudestaan lääkäriin, mutta veikkauksia? :D Mun eka tällainen palsta-aloitus.

Viimeksi muokattu:
Joku suolistoloinen, tarttuu esim hampaidenpesuvedestä. Oireet ainakin täsmää ja melkein aina vaatii dialyysihoitoa (sukulainen joutuu käymään vieläkin kontrollissa 2008 sairauden takia)

Ensinnäkään antibiootti ei auta hengitystieifegtioihin, ja oiseksi nyt on muutenkin liikkeellä "nuhaa" johon kuuluu kuumeetonta kurkkukipua ja äänen karheutumista. Jos yleiskunto on ihan ok. niin ei siihen auta muu kuin lepo ja juominen, juominenkin sen takia että tulee virtsan mukana niitä bakteereitapois ja aineen vaihdunta olisi tavallista vilkkaampaa.

[QUOTE="vieras";27273901]Ensinnäkään antibiootti ei auta hengitystieifegtioihin, ja oiseksi nyt on muutenkin liikkeellä "nuhaa" johon kuuluu kuumeetonta kurkkukipua ja äänen karheutumista. Jos yleiskunto on ihan ok. niin ei siihen auta muu kuin lepo ja juominen, juominenkin sen takia että tulee virtsan mukana niitä bakteereitapois ja aineen vaihdunta olisi tavallista vilkkaampaa.[/QUOTE]

Se olikin bakteerin aiheuttama, eli olis pitäny auttaa. Outoa mulle, kun en ole edes joka vuosi kipeänä enkä ikinä montaa päivää. :D Saati yli 2 vk.

Ehkä mulla oli sekä virus että bakteeri. Bakteeri ainakin todettiin, kun tehtiin nielu-ja verikoe.

Ehkä. Lisäksi ulkomaiset siitepölyt on ehkä saaneet nenäsi niin tukkoon, että olet saanut sitten siksikin ehkä itsesi kipeäksi. Ulkomailla usein ilmastointilaitteen jäähdytysvesi on homeista. Semmoisesta voi olla sitten pitkäänkin kipeä. Mene kumminkin lääkäriin, jos koit kerran antibioottien tehoavan aluksi, ehkä et vaan saanut tarpeeksi vahvaa.

[QUOTE="saranna";27273919]Miksi sä alunperin menit lääkäriin? Kurkku kipee ja pikkasen lämpöö?[/QUOTE]

Jep. Odotin kyl keskiviikosta maanantaihin. Oon ollu tosi väsyny koko ajan. Lähinnä nukkunut ja oleskellut.

Pakko varmaan mennä lääkäriin tänään. Olis kiva odottaa maanantaihin, mut en viitti pitkittää sairastelua. Opiskelutkin kärsii muuten. Tuun sit kertomaan, mikä mulla oli. :D

Yhteistyössä