Palstalääkärit huom! Onko minulla keliakia vai syöpä vai mitä tämä on... (huom! eo herkkähipiäisille)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "sairas"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

"sairas"

Vieras
Eli nyt vuoden verran on tullut välillä kerran kuussa ja välillä kaksi kertaa viikossa semmoisisa "vatsatautikohtauksia". Eli herään yleensä nimenomaan yöllä siihen, että vatsaan koskee. Sitten tulee semmoinen todella kova vatsakipu ja monesti joutuu juosten mennä vessaan. Siinä sitten tulee ripulia ja joskus oksennankin ja kun maha/suoli on tyhjä niin helpottaa ja menen takaisin nukkumaan.
Seuraavana päivänä ei koskaan ole vatsa kipeä, ennen seuraavaa "kohtausta".
Minulla on myös pitkkään ollut todella paha maku suussa, huomaa etenkin kun harjaa hampaat. Tänäänkin meinasi ihan oksennus tulla aamulla hampaita pestessä ja vähän oksensinkin. Ja se vatsahappo mitä sieltä tuli ylös maistui pahemmalta kuin mikään oksennus, mitä olen ikinä ylen antanut. Maku polttaa edelleen suuvesien ja appelsiinimehujen jälkeenkin suussa. Oli siis TODELLA hapan maku.
Mitä ihmettä tämä voisi olla? Syön kyllä aika epäsäännöllisesti ja rautataso on matala mutta mistä tämä voisi johtua?

Mun korvaan kuulostaa ihan refluksilta... Mutta kun en mikään lääkäri ole, niin satavarmaksihan ei tätä osaa sanoa. Meidän vanhimmalla lapsella se on ja oireet juurikin nuo...

Lapsella suolisto-ongelmia, tutkimukset kesken. Mutta rauta oli juurikin alhaalla ja aneminen. Lääkärin mukaan viittaisi pahempaan ongelmaan vatsassa, suolistossa. Jos ei lisärauta olisi korjannut siis.

Crohnin tauti, keliakia, refluksi, allergia, Ärtyvä suoli/IBS ?

Noita vatsatautikohtauksia ja pahaa makua suussa esiintyy nimenomaan sen jälkeen kun olen ollut makuulla. Meillä alkaa kohta toisen lapsej yritys ja nyt pelottaa, että mitä tämä on.

[QUOTE="sairas";26800724]Noita vatsatautikohtauksia ja pahaa makua suussa esiintyy nimenomaan sen jälkeen kun olen ollut makuulla. Meillä alkaa kohta toisen lapsej yritys ja nyt pelottaa, että mitä tämä on.[/QUOTE]

Sitten voisi olla refluksia, omalla lapsella se laittaa myös vatsan sekaisin.
Katsopas siitä tietoa, siihen on kyllä hyvät lääkkeet ja voi mennä yhdelläkin kuurilla ohi:) lääkäriin vaan

Refluksiltahan tuo hapon tuleminen suuhun kuulostaa, mutta täytyyhän siinä olla muutakin kun kerran ripulia on.

Itselleni muuten tuli hoitamattomasta keliakiasta ja laktoosi-intoleranssista molempia oireita, siis refluksia JA ripulia.

Refluksiltahan tuo hapon tuleminen suuhun kuulostaa, mutta täytyyhän siinä olla muutakin kun kerran ripulia on.

Itselleni muuten tuli hoitamattomasta keliakiasta ja laktoosi-intoleranssista molempia oireita, siis refluksia JA ripulia.

Minulta on lapsena tutkittu laktoosi-intoleranssi, eikä ollut silloin. Voiko se alkaa vain yhtäkkiä vaikka on tutkittu ettei ole? Mites tuo helikobakteeri?

Yhteistyössä