Palsta lääkärit hoi! ;)

Valon kantaja

Aktiivinen jäsen
25.06.2008
3 690
0
36
Erittäin megalomaanisen tyhmä kysymys..

Mutta jos on leukaperät kipeät. Ne kohdat korvalehtien alta leuan pieleen niin tarvisko aikaa soittaa lääkäriin vai hammaslääkäriin?

Ne on pitkän aikaa ollu kosketus arat ja tuntuu kokoajan, et ne on jännittyneet :/

En oo kyllä mikään lääkäri, en edes tohtori, mutta mulla on aina hyviä neuvoja joka asiaan. Jospa sinä puret hampaita yhteen huomaamattasi, vaikka unissasi? Yksi kaveri teki niin ja sillä oli ihan kauheita päänsärkyjäkin sen takia.

Alkuperäinen kirjoittaja ei lääk lis:
viittaisi purennan suuntaan, eli hammashoitajan kautta asiaa selvittämään, onpahan jatkossa sekin sitten poissuljettu, jos edelleen pitää selvittää.

No, purenta on kyllä päin hevon takapäätä ja kuulemma yöllä narskutan hampaita.. :/

Jos narskuttelet hampaita, johtuu luultavasti siitä. Mä puren yöllä hampaita yhteen ja aluks oli leuat kipeet. Aamulla kun näyttää kieltä peilikuvalle, näkee hyvin onko tullut taas pureskeltua, kielen reunaan jää sellanen piparkakkukuvio. Mulle puhuttiin jostain kiskosta mikä laitetaan yöksi suuhun, jos vaiva jatkuu.

Alkuperäinen kirjoittaja Alice:
Jos narskuttelet hampaita, johtuu luultavasti siitä. Mä puren yöllä hampaita yhteen ja aluks oli leuat kipeet. Aamulla kun näyttää kieltä peilikuvalle, näkee hyvin onko tullut taas pureskeltua, kielen reunaan jää sellanen piparkakkukuvio. Mulle puhuttiin jostain kiskosta mikä laitetaan yöksi suuhun, jos vaiva jatkuu.

Voih, en kyllä millään tahtosi mitään härpäkkeitä suuhun. Vaikka edellisistä on kyllä kauan aikaa.

Tarvitset tod.näköisesti hammassillan, eli sellaisen "tekohampaiden" näköisen härvelin (ilman hampaita tietenki ;) ).. se laitetaan illalla ylähampaisiin ja se estää sun narskuttelun. Monella ystävälläni on sellainen ja auttaa kuulemma. Munkin pitäis sellaiset laittaa ku pää on jatkuvasti kipee, mutta ku en vaan saa aikaiseksi :(

Alkuperäinen kirjoittaja tilda:
Tarvitset tod.näköisesti hammassillan, eli sellaisen "tekohampaiden" näköisen härvelin (ilman hampaita tietenki ;) ).. se laitetaan illalla ylähampaisiin ja se estää sun narskuttelun. Monella ystävälläni on sellainen ja auttaa kuulemma. Munkin pitäis sellaiset laittaa ku pää on jatkuvasti kipee, mutta ku en vaan saa aikaiseksi :(

Nii aivan, eli tää mun viikon mittanen aamuinen päänsärky saattaa johtua ihan tästä samasta. Hammaslääkäri aikoinaan varotteli, et kun on hampaan hieman eriparia ja purentakin on mitä on niin saattaa sitä päänsärkyä tulla.. Aivan. :/ Inhottavaa.

Mä alunperin inhosin kiskoa, sain ensimmäisen jo ala-asteella. Lapsena en sitä suostunutkaan käyttämään, mutta nyt aikuisena se on ihan ehdoton. Mä puren hampaita tosi pahasti öisin ja mulla on muutenkin ongelmia leukanivelten kanssa, joten kiskosta on tosi paljon apua. Ilman kiskoa on nykyään lähes mahdotonta nukkua :)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mä alunperin inhosin kiskoa, sain ensimmäisen jo ala-asteella. Lapsena en sitä suostunutkaan käyttämään, mutta nyt aikuisena se on ihan ehdoton. Mä puren hampaita tosi pahasti öisin ja mulla on muutenkin ongelmia leukanivelten kanssa, joten kiskosta on tosi paljon apua. Ilman kiskoa on nykyään lähes mahdotonta nukkua :)

Eli siihen tottuu. Kai mäkin semmoseen oppisin. Mullakin taitaa toi ainakin toinen leukanivel oireillä, pamahtelee kun syö vaan pelkästään sillä puolella :x

Yhteistyössä