Palsta hiljentynyt kun Venäjän rikollisuus selvinnyt

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Kyllä on kovin hiljentynyt palsta kun venäläisten Ukrainassa tekemistä kauheuksista tulee lisätietoa. Trollitkaan ei jaksa enää.

Uskomatonta, että venäläiset tekee ihan järkyttäviä sotarikoksia. Tietenkin kun ovat tuon touhun aloittaneet, se väistämättä johtaa vihaan ja ukrainalaisetkin tulevat siihe syyllistymään. Mutta kaikki on vain ja ainoastaan Putinin ja LAMMAS-venäläisten vikaa. Kun ovat tuon vallassa pitäneet.

Lissukin on kovin hiljaa kun hänen kansalliskonservatiivinen "unelmamaa" mokailee ja tekee hirvittäviä sotarikoksia. Vielä 1-2 viikkoa sitten jaksoi vielä yrittää saada syytä vähän Ukrainankin niskaan.

Lissun kullannuput nyt vaan vähän vastustavat natsismia. Oikeita uhrejahan ovat tietenkin venäläiset sankarit, joita ilkeät ukrainalaissiviilit pilkkasivat.

Lissun kullannuput nyt vaan vähän vastustavat natsismia. Oikeita uhrejahan ovat tietenkin venäläiset sankarit, joita ilkeät ukrainalaissiviilit pilkkasivat.
Kai Suomen vasemmistokin edelleen vastustaa natzeja?

Lispetillä on sukulaissuhteita venäläisten kanssa. Vaikka eletään sananvapausmaassa, hirvittävä tilanne mykistää ihmiset.
Kuten jo aiemmin kerroin tällä palstalla toteutin lehdissä ja netissä olevat ohjeet varautumalla sähkö- ja vesikatkoihin.
Vesikanisterin kansi oli löysästi kiinni ja vesi oli valunut jääkaappiin ja pakasteeseen.
Poistin jään ja kuivasin jääkaapin. Minua sapetti ja sätin mielessäni Putinia. Illalla luin ip-nettilehdestä jutun hänen perheestä ja ex-vaimosta. Nainen ei viihtynyt julkisuudessa.
Toinen tyttäristä on perehtynyt perinnöllisyystieteeseen.
Häpeälle ei pidä antaa valtaa. Ihmisen psyyke on arvaamaton.
Arvostin aikoinaan psykiatri Kalle Achten ajatuksia. Hän sanoi ettei hullua ihmistä ole olemassakaan. Eilen googletin hänestä jutun, jossa hän sanoi, että nainen on lesbo syystä, koska hän on kateellinen miehen siittimelle. Tuon jutun luettuani totesin, että edesmenneen herran kirjoitukset ovat aikansa eläneitä.
Elämä on ihmeitä täynnä. Pitää olla rohkea ja katsoa maailmaa uteliain silmin.
Edesmennyt appiukkoni kerran sanoi, että pistän nokkani joka paikkaan.
Olen tiedonjanoinen ja haluan löytää asioiden perimmäisen totuuden.
Sitä vartenhan nämä keskustelupalstat ovat.
Kirjoittakaa, jos on jotain sydämellä. Hourupäät joskus väistyvät ja taas eletään rauhan aikaa. Kyllä tästäkin ajasta selvitään. Kohta selviää selviääkö Finn hengissä Kauniit ja Rohkeat Amerikan ajassa. Samalla pidän yllä sanavarastoani. Ranskan kurssin avulla pystyn jo seuraamaan Le Monden kirjoituksia Ukrainan tilanteesta.

Venäjä jatkaa raakalaismaista toimintaansa, kuten aina on tehnyt, ja viime vuosina Tšetšeniassa, Georgiassa, Syyriassa. Pysähtyykö tähän? Valitettavasti pelkään, ettei.

😢

Näyttää se sota tekevän valkoisista miehistä hirviöitä ihan siinä kuin näistä ISIS-tyypeistä. Mitään eroa en kyllä tee ISI-tyypeillä, natseilla tai muulla hirviöjengillä noiden itäörkkien välillä.

Ja oikeesti en ajattele, että olisivat pohjimmiltaan sen alempia otuksia kuin mekään. Ihminen vaan vääränlaisella taustalla on kykenevä hirviötekoihin. Yksi mikä edesauttaa on äärinationalistinen meininki, jossa vihollisista luodaan epäinhimillinen kuva. Sama taktiikka on monasti käytetty. Tätä sama taktiikkaa käyttää myös Suomen äärinationalistit tieetyjä ryhmiä kohtaan. Venäjällä samaa tekee hallitus, joten tuossa on tulos. Pahuuden ei saa antaa kukkia. Siksi vihapuhetta pitää Suomessakin kitkeä.

Näyttää se sota tekevän valkoisista miehistä hirviöitä ihan siinä kuin näistä ISIS-tyypeistä. Mitään eroa en kyllä tee ISI-tyypeillä, natseilla tai muulla hirviöjengillä noiden itäörkkien välillä.

Ja oikeesti en ajattele, että olisivat pohjimmiltaan sen alempia otuksia kuin mekään. Ihminen vaan vääränlaisella taustalla on kykenevä hirviötekoihin. Yksi mikä edesauttaa on äärinationalistinen meininki, jossa vihollisista luodaan epäinhimillinen kuva. Sama taktiikka on monasti käytetty. Tätä sama taktiikkaa käyttää myös Suomen äärinationalistit tieetyjä ryhmiä kohtaan. Venäjällä samaa tekee hallitus, joten tuossa on tulos. Pahuuden ei saa antaa kukkia. Siksi vihapuhetta pitää Suomessakin kitkeä.

Juuri näin. Vihapuheiden ja disinformaation levittäminen saattaa johtaa tekoihin, kuten nytkin on käynyt.

Se on muuten tuo pyörän päältä ammuttu tyyppi tapettu ihan huvikseen. Varmaan nuo muutkin, mutta fillaristin ampuminen ei ole mitenkään muuten selitettävissä. Voin hyvin kuvitella sen tilanteen. Venäläiset sotilaat ovat seisoskelleet tupakkatauolla ja yksi on ampunut huvin vuoksi jossain kadun toisella puolella menevää pyöräilijää ihan vaan nähdäkseen osuuko. Mies on sitten jätetty siihen mätänemään koska venäläiset nyt ovat sellaisia sankareita.

Se on muuten tuo pyörän päältä ammuttu tyyppi tapettu ihan huvikseen. Varmaan nuo muutkin, mutta fillaristin ampuminen ei ole mitenkään muuten selitettävissä. Voin hyvin kuvitella sen tilanteen. Venäläiset sotilaat ovat seisoskelleet tupakkatauolla ja yksi on ampunut huvin vuoksi jossain kadun toisella puolella menevää pyöräilijää ihan vaan nähdäkseen osuuko. Mies on sitten jätetty siihen mätänemään koska venäläiset nyt ovat sellaisia sankareita.

Pikkujuttu siihen nähden, että sama porukka repii raskaina olevien naisten vatsoja auki. Hauska pikku arvuuttelu, että oliko tyttö vai poika.

Lissulla ei ole mitään sukulaissuhteita Venäjälle. Lissulla tehdään kotiin uutta sisustusta nyt niin Lissulla menee aikaa siihen. ;)

Ei mielipiteeni miksikään ole muuttunut.

Edelleen suomalaisena olen Suomen puolella.
Ukraina-Venäjä-Usa-Nato keissistä voi olla montaa mieltä. Ensin täytyisi kuitenkin tietää totuus ja taustat, ennen kuin voi olla varma asioista. Mutta, toki olen edelleen sitä mieltä, että diplomatiaa olisi täytynyt harjoittaa jo kauan aikaa sitten, jotta tällaisilta ihmisten tappamisilta vältyttäisiin. Ei se Ukrainakaan mikään viaton tässä ole - ihan samaa korruptiota ja sikailua harjoittaa kuin Venäjäkin.
Edellisestä huolimatta en luonnollisesti mitään tällaista murhaamista kannata!

t. Tela heilumaan ja eiku väriä seinään

Olen kai käsittänyt väärin Lispetin kirjoitukset. Hän kirjoitti jossain viestissään ex-puolisostaan tai miesystävästään, joka on venäläistaustainen.
Jäin pitkäksi ajaksi katsomaan uutiskuvan ammuttua pyöräilijää. Samoihin aikoihin klo 12:00 soi hälytyssireeni vähän aikaa. Kuukausi sitten ääni ei kuulunut ja asiasta oli juttua mediassa. Hyvin nyt kuului jä ääni hiipui loppua kohden.
Aika kornia petrata ranskan kielen taitoani Le Monden Ukrainajutuilla. Kuuluisalla miesnäyttelijällä on Venäjän passi. Siitäkin on juttu tuolla sivulla.
Äkkiä näihin sotajuttuihin karaistuu.
Minä lakkaan kohta kynteni. Isompiin remonttihommiin ei tee mieli. Olen aikoinaan saanut niistä hommista kyllikseni.
Ulkona vinkuu tuuli. Pekka Pouta neuvoo huomenna olemaan etätöissä. Saas nähdä pitääkö silloin käyttää julkisua liikennevälineitä. Ei minua yleensä säät hirvitä.

Olen kai käsittänyt väärin Lispetin kirjoitukset. Hän kirjoitti jossain viestissään ex-puolisostaan tai miesystävästään, joka on venäläistaustainen.
Jäin pitkäksi ajaksi katsomaan uutiskuvan ammuttua pyöräilijää. Samoihin aikoihin klo 12:00 soi hälytyssireeni vähän aikaa. Kuukausi sitten ääni ei kuulunut ja asiasta oli juttua mediassa. Hyvin nyt kuului jä ääni hiipui loppua kohden.
Aika kornia petrata ranskan kielen taitoani Le Monden Ukrainajutuilla. Kuuluisalla miesnäyttelijällä on Venäjän passi. Siitäkin on juttu tuolla sivulla.
Äkkiä näihin sotajuttuihin karaistuu.
Minä lakkaan kohta kynteni. Isompiin remonttihommiin ei tee mieli. Olen aikoinaan saanut niistä hommista kyllikseni.
Ulkona vinkuu tuuli. Pekka Pouta neuvoo huomenna olemaan etätöissä. Saas nähdä pitääkö silloin käyttää julkisua liikennevälineitä. Ei minua yleensä säät hirvitä.
No juu, oli venäläinen mies ja hänen perheensä, mutta ei mitään sukua.
En usko että tuo vaikuttaa mihinkään valintoihini liittyen Suomen turvallisuustilanteeseen tai siihen mitä mieltä olen asiasta, muuta kuin sen verran, että ymmärrän ehkä piirun verran paremmin venäläistä kulttuuria kuin Matti Meikäläinen. Ja, pitääpä nyt samaan syssyyn kirjoittaa, että ymmärtäminen ei ole yhtä kuin pitää hyvänä.

Hyvää kevään odotusta!
Johan lämpimiä aurinkoisia päiviä kerkesi tuossa olemaan, toivotaan, että saadaan niitä pian lisää. Ehkäpä jo ensi viikolla aurinko paistelis lämpimämmin. :)

Apropoo, virpojien palkat syötiin viikonloppuna, koska vävypojat olivat taas kylässä. Täytyy ostaa uusia. :D

Joidenkin tietojen mukaan Ukraina pommittelee kyliä (joissa siviilejä) joista on vetäytynyt ja väittää, että venäläiset tekivät sen.
Ukrainalaiset siviilit tietävät totuuden, ehkä se jonain päivänä selviää meillekin, jos, haastateltavissa ei tehdä tietynlaista valintaa.
Sotapropaganda on aito olemassa oleva asia. Me olemme käytännössä nyt vain yhden narratiivin varassa, tämä on hyvä muistaa. Toimitttajia on jäänyt kiinni molemmista leireistä esittäessään kuvia ihan toisten maiden sodista ja lavastetuista tuhoista.
Kannattaa pitää taukoa medioista jos ahdistaa tai kokee, että ei kykene arvioimaan sotapropagandan mahdollisuutta.

Yhteistyössä