Palovammasta..

Alkuperäinen kirjoittaja Koivunkäpy:
niin näkyy muuttuvan valkeaksi noi jäljet, eli ollut tosi kuuma levy, lähdemme lääkäriin, HETI ,kun olemme syöneet. ei kuulemma oikein kärsi sormia taivutella.
pistä ohuen pyyhkeen sisään joku pakastevihannespussi tms jota tyttö voi sit pitää siinä kädessään, helpottaa vähän sitä kipua..ja anna kipulääkettä jos on kovin tuskainen
 
Alkuperäinen kirjoittaja Koivunkäpy:
tuola se istuu räpylä kylmässä suolavedessä, vähentää kummasti kirvelyä. koitan saada lääkäristä jotakuta kiinni jotta joutuuko jonottaa vai pääseekö jonon ohi.. :ashamed:
mun veli pääsi jonon ohi..
tosin sillä paloi käsi rannetta myöten molemmilta puolin
:/
 
muinoin ku poika kaato just mikrosta otetun puuron päälleen, ei paljon tarvinnu arpoo lähteäkkö vaiko eikä kun läks leuan alta ja kaulakuopan tienoilta nahkat suoraan..

Keppälerttu, eihän siihen saa laittaa kangasta suoraan ihoa vasten, voipi olla ne viimesetki nahkat siinä pyyhkeessä sitten..

Mellu, meki päästiin pojan kans jonon ohi, soitin sairaalaan matkalla ni kysyvät vaan että osaanko ajaa kui nopeesti jotta laitaavatko ampparin vastaan :ashamed:
 
Borkku
Alkuperäinen kirjoittaja Koivunkäpy:
muinoin ku poika kaato just mikrosta otetun puuron päälleen, ei paljon tarvinnu arpoo lähteäkkö vaiko eikä kun läks leuan alta ja kaulakuopan tienoilta nahkat suoraan..

Keppälerttu, eihän siihen saa laittaa kangasta suoraan ihoa vasten, voipi olla ne viimesetki nahkat siinä pyyhkeessä sitten..
Älä laita mitään kangasta ihoa vasten ja se kylmä vesiki on parempi olla viileetä ku ihan kylmää
 
Mein pien poltti kätensä silitysraudassa. Koko kämmenen siihen törkkäs. Päivystykseen mentiin ja siellä ensihätään laittoivat paksun, kylmän ja rasvaisen tyynyn kämmeneen ja siteen päälle. Siinä sit jonotettiin tunteja lääkärille pääsyä.
Tarkasti käden ja laittoi sitä jotai palovamma rasvaa ja uuden siteen ja sanoi ettei 4 päivään saa kättä pestä. Kokoajan piti pitää sidettä kädessä.
Toki kerran päivässä piti rasvata uudelleen ja vaihtaa puhtaat siteet. Ja tarpeen mukaan antaa kipulääkettä.
Jossain vaiheessa rupes nahka lähtemään ja sitten parani tosi nopeen.

Kyllä tuo huus kuin syötävä. Olihan se käsi kipee, kun koko kämmen paloi.
 
Borkku, juu siis ei se kylmää ole, meillä kun hanasta tulee oikeesti kylmää, no kuitenki, semmosta niinku sen pitääki olla.

Keppälerttu, juu nii arvelinki että oot vielä unilla kun yleensä neuvot ihan fiksusti :LOL:

Kokemuksesta tiedän miltä tuntuu palovammapotilaasta jos rakkuloille laitetaan kangas, joskus olin lääkäripäivystyksen koulutustilaisuudessa palovammapotilaana, yks lätkäs mulle villapeiton päälle, mulla oli ne rakkulat siis tehty töhnästä joka käyttäytyy ku oikea palovammarakkula, voi helvetinperkele mä kiljuin ku ne irrotti sitä peittoa käsistä ja jaloista :ashamed:
 
Vips
Ja rasvalappuja ei suositella palovammoihin enää, juuri ea kurssin käyneenä. Bakteerit vaan muhii siellä sitten. Parempi oli sellainen keinoihon tapainen juttu jota ei tarvi vaihtaa muutamaan päivään, sitäkin saanee apteekista. Rasvalappujen rasva härskiintyy ja siellä ne pöpöt sitte juhlii!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Koivunkäpy:
Borkku, juu siis ei se kylmää ole, meillä kun hanasta tulee oikeesti kylmää, no kuitenki, semmosta niinku sen pitääki olla.

Keppälerttu, juu nii arvelinki että oot vielä unilla kun yleensä neuvot ihan fiksusti :LOL:

Kokemuksesta tiedän miltä tuntuu palovammapotilaasta jos rakkuloille laitetaan kangas, joskus olin lääkäripäivystyksen koulutustilaisuudessa palovammapotilaana, yks lätkäs mulle villapeiton päälle, mulla oli ne rakkulat siis tehty töhnästä joka käyttäytyy ku oikea palovammarakkula, voi helvetinperkele mä kiljuin ku ne irrotti sitä peittoa käsistä ja jaloista :ashamed:
taas ajattelin vaan omia polttomerkkejäni, ku jatkuvasti töissä kaadan kuumat kahvit kädelleni ( :ashamed: ) tai tökkään käsivarret kippikattilan reunoihin, on vähän väliä jääpalamytty kättävasten, mut ei oo ollu pahoja vammoja..
 

Yhteistyössä