Palo taas käämit anoppiin!

mähän olisin käyttänyt tilaisuutta hyväksi, ja sanonut anopille, että tuolla on imuri ja siivousvehkeet, petivaatteet voit käyttää ulkona ja laittaa puhtaat paikalleen, ja ikkunatkin on aika likaiset ne voit pesaista siinä samalla. ja jos vielä viitsit niin laita ruokaa ja tiskit koneeseen ja pyykkiäkin pitäis pestä :xmas:
 
Alkuperäinen kirjoittaja navettapiirin kikkakokkare:
mähän olisin käyttänyt tilaisuutta hyväksi, ja sanonut anopille, että tuolla on imuri ja siivousvehkeet, petivaatteet voit käyttää ulkona ja laittaa puhtaat paikalleen, ja ikkunatkin on aika likaiset ne voit pesaista siinä samalla. ja jos vielä viitsit niin laita ruokaa ja tiskit koneeseen ja pyykkiäkin pitäis pestä :xmas:
Ei muuten olis näitä tehny, ois jo keksiny jotain menoo. olis saattanu säestyksellä imuroida, ja muistanu siitä mainita seuraavat pari viikkoo.

 
Alkuperäinen kirjoittaja Vaippavuoresta päivää:
Alkuperäinen kirjoittaja navettapiirin kikkakokkare:
mähän olisin käyttänyt tilaisuutta hyväksi, ja sanonut anopille, että tuolla on imuri ja siivousvehkeet, petivaatteet voit käyttää ulkona ja laittaa puhtaat paikalleen, ja ikkunatkin on aika likaiset ne voit pesaista siinä samalla. ja jos vielä viitsit niin laita ruokaa ja tiskit koneeseen ja pyykkiäkin pitäis pestä :xmas:
Ei muuten olis näitä tehny, ois jo keksiny jotain menoo. olis saattanu säestyksellä imuroida, ja muistanu siitä mainita seuraavat pari viikkoo.
johon vois todeta, että itsehän anoppi halusi
 
eräs mielipide
Alkuperäinen kirjoittaja Wide:
Alkuperäinen kirjoittaja Toista mieltä:
Oikeasti anoppisi on elänyt nuoruusajan ilman keittiöapuvälineitä. Eikä silloin isätkään osallistuneet kotitöihin ja silti piti vaan jaksaa. Eipä ihme jos haluaa auttaa. Minäkin olisin vaan onnellinen jos saisin kotitalousapua ilmaiseksi. Sulla taitaa olla vaan suhde anoppiin perusnegatiivinen, suosittelen katsomaan myös peiliin josko vikaa löytyisi sieltäkin. Saattaa nimittäin olla niin että täällä suomenmaassa on anoppi jos toinenkin joiden käämit on palaneet miniöiden takia. Meillä pidetään tasaisen hyvät välit molempiin appiloihin kun ovathan ne sentään lapsiemme isoVANHEMPIA.
Sinä :whistle:
Meillä on ainakin oma perhe ja ei meillekkään tarvi tulla siivoilemaan jos ei ole halua auttaa vaan päteä.
Luulis nyt aikuisen ihmisen osaavan käyttätyä kun on jo vanha ja viisaskin :saint:
On täällä taas ihan ihme porukkaa, ja se herne nenään pitää etsiä ja etsiä ihan joka paikasta.
Anoppi haluaa auttaa ja täällä vaan natistaan.
Ootteko aatelleet, että anoppikin on ihminen ja persoona?

Millasiahan kusipääanoppeja te ootta, kun nytkin jo noin ahdasmielisiä, suvaitsemattomia ja tuomitsevia persoonia ootte.

Joskus tuntuu et kuollut anoppi on paras anoppi kun lukee näitä juttuja, ja anopin kanssa välienselvittely on sitä, että pistetään välit poikki ihan kokonaan eikä anneta nähdä enää lastaan (siis miestä jonka kanssa olette).

Pikkasen vois täälläkin mennä muutama itseensä, niin lapsellista ja ahdasmielistä on katsantokantanne toiseen ihmiseen.
Hävetkää.

 
NoName
Alkuperäinen kirjoittaja nellynoora:
Voi kiesus,että mullakin keittäis ylite.Meillä anoppi oli nuorempia hoitamassa pari tuntia kun käytettiin esikoista lääkärissä niin oli imuroinut kun ei osaa olla jouten.Tuli ihan semmoinen olo,että minä vissiin sit osaan
Kyllä te pienistä otatte nokkiinne. Eikö anopillakin joskus voi olla hyvä tarkoitus?
 
heio
Alkuperäinen kirjoittaja NoName:
Alkuperäinen kirjoittaja nellynoora:
Voi kiesus,että mullakin keittäis ylite.Meillä anoppi oli nuorempia hoitamassa pari tuntia kun käytettiin esikoista lääkärissä niin oli imuroinut kun ei osaa olla jouten.Tuli ihan semmoinen olo,että minä vissiin sit osaan
Kyllä te pienistä otatte nokkiinne. Eikö anopillakin joskus voi olla hyvä tarkoitus?
mutta ei kenekään kodissa siivota ilman lupaa! oikeasti.
 
Alkuperäinen kirjoittaja NoName:
Alkuperäinen kirjoittaja nellynoora:
Voi kiesus,että mullakin keittäis ylite.Meillä anoppi oli nuorempia hoitamassa pari tuntia kun käytettiin esikoista lääkärissä niin oli imuroinut kun ei osaa olla jouten.Tuli ihan semmoinen olo,että minä vissiin sit osaan
Kyllä te pienistä otatte nokkiinne. Eikö anopillakin joskus voi olla hyvä tarkoitus?
No älä muuta sano.

Musta on tosi kiittämätöntä, ettei edes kiitä tai sano mitään hyvää sanaa, jos toinen tarjoaa apuaan!

Mieti nyt hieman. Anoppi sairastuu ja huusholli näyttää tosi sotkuselta, ja anoppi sanoo, ettei jaksa kipeenä siivota. Sinä ajattelet, että voisit hieman helpata anoppia, koska nyt on kerta kipeänäkin ja sanot, että voisit vaikka imuroida anopin puolesta, koska toinen on kipee.. Ja anoppi vetäis herne-maissi-paprikan nenäänsä sen tähden?

Ei hyvää päivää!
 
Alkuperäinen kirjoittaja heio:
Alkuperäinen kirjoittaja NoName:
Alkuperäinen kirjoittaja nellynoora:
Voi kiesus,että mullakin keittäis ylite.Meillä anoppi oli nuorempia hoitamassa pari tuntia kun käytettiin esikoista lääkärissä niin oli imuroinut kun ei osaa olla jouten.Tuli ihan semmoinen olo,että minä vissiin sit osaan
Kyllä te pienistä otatte nokkiinne. Eikö anopillakin joskus voi olla hyvä tarkoitus?
mutta ei kenekään kodissa siivota ilman lupaa! oikeasti.
No voi voi. Ihan itku, jos anoppi ajatteli hieman yllättää "iloisesti" toista kun toisella on pieniä lapsia ja halusi auttaa.

Tarviiko sitä heti ajatella, että itse on huono siivoon, jos toinen auttaa.
 
m
Olisin tosi tyytyväinen jos mun anoppi vaivautuis edes käymään meillä.Ei ikinä tule oma-aloitteisesti, pitää aina kerjätä.Väliin voin tehdä niin että sanon miehelle että ei mennä mekään sinne, ehkä mummeli huomais, mutta ei soittaa vain ja kysyy et missä ollaan oltu, kun ei olla käyty.
 
Toivottavasti anoppi ei vetänyt siitä herneitä nenään, kun mää päätin imuroida siellä, kun oli musta hirmu pölyistä ja koirankarvaista (joo me sotkettiin osittain, koska koiralla oli karvanlähtö samaan aikaan), kun toinen oli töissä.. Tein vielä ruuankin, vaikka anoppi on aina tehnyt meille ruuan siellä, mutta kun olimme "täyshoidossa" paripäivää niin ajattelin, että pitää meidänkin jotain tehdä.
 
Ninni
Ymmärrän kyllä ap:n kannan. En mäkään tykkää että muut ihmiset alkaa täällä siivoileen kun tää on mun kotini. Mulla on kans anoppi joka ei osaa vaan olla ja aina on tiskaamassa tai jotain kun silmä välttää ja kerrankin oli kaivanut altaan alla olevasta kaapista sienen jolla on pesty jotain ihan muuta kuin tiskejä ja pessyt astiat sillä vaikka tiskiharjat ja -sienet on tiskikaapissa.

Kyllä minäkin otan aika helposti sen arvosteluna jos joku meillä alkaa siivoaan. Onhan se kiva että tarjoaa apua, mutta mieluummin sit hoitaa vaikka lapsia sen aikaa että voin itse tehdä oman kotini työt.
 
Muista sitten itse anoppina millainen ei pidä olla... Ehkä se peiliin kurkistaminen ihan ajatuksen kanssa voisi olla joskus monelle ihan kohdallaan. Kyllä sitä pienen vauvan äitinä otin minäkin milloin mistäkin palkoa kärsään, mutta onneksi on pahat sanat pyydetty puolin ja toisin anteeksi. Tapoja sanoa asioita on monia, mutta niin myös se miten ne ymmärtää ne asiat. Toiset ei välttämättä osaa käännellä ja väännellä niitä sanoja ruususesti. Teot voi olla niitä, millä sitten osoittaa välittävänsä.

Voihan sitä ajatella niinkin, että sitä ei nykypäivänä osaa ajatella sitä "kurjuutta", jossa anoppisi on elänyt. Ehkä hän ei sitä kiitosta ole koskaan paljoa saanut ja on todella sen puutteessa...sitten hän niillä pienilläkin teoilla huomiota ja kiitosta. Et voi tietää mitä kukakin on koskaan kokenut ja miten se vaikuttaa myöhemmin...Ajatteleppa asiaa näin, jos siis haluat ymmärtää toista...voit tietysti piiloutua sinne puolustuslinjan taakse kädet puuskassa inttämään "ei kun toi sanoi noin ja toi teki noin"...ja niin sitten se toinenkin tekee... ja siinä on soppa sitten valmis. Heitetään siihen vielä se mies väliin tuomaroimaa peliä. En sano, että se juuri näin olisi sinulla, mutta heitin vain ajatuksen, mitä se voisi olla tiedän tapauksia, joissa se näin on.
 
...
Pakko todeta, mistä tuollanen anoppi??? Oma ei IKINÄ tarjoutuis siivoomaan, jonka mä kyl sille soisin, ku ehdin kyl itekki siivoomaan miljoonat kerrat. Mut tän palstan mukaan anopit on tainnu mennä ristiin..
 
Alkuperäinen kirjoittaja Villa Koira:
Muista sitten itse anoppina millainen ei pidä olla... Ehkä se peiliin kurkistaminen ihan ajatuksen kanssa voisi olla joskus monelle ihan kohdallaan. Kyllä sitä pienen vauvan äitinä otin minäkin milloin mistäkin palkoa kärsään, mutta onneksi on pahat sanat pyydetty puolin ja toisin anteeksi. Tapoja sanoa asioita on monia, mutta niin myös se miten ne ymmärtää ne asiat. Toiset ei välttämättä osaa käännellä ja väännellä niitä sanoja ruususesti. Teot voi olla niitä, millä sitten osoittaa välittävänsä.

Voihan sitä ajatella niinkin, että sitä ei nykypäivänä osaa ajatella sitä "kurjuutta", jossa anoppisi on elänyt. Ehkä hän ei sitä kiitosta ole koskaan paljoa saanut ja on todella sen puutteessa...sitten hän niillä pienilläkin teoilla huomiota ja kiitosta. Et voi tietää mitä kukakin on koskaan kokenut ja miten se vaikuttaa myöhemmin...Ajatteleppa asiaa näin, jos siis haluat ymmärtää toista...voit tietysti piiloutua sinne puolustuslinjan taakse kädet puuskassa inttämään "ei kun toi sanoi noin ja toi teki noin"...ja niin sitten se toinenkin tekee... ja siinä on soppa sitten valmis. Heitetään siihen vielä se mies väliin tuomaroimaa peliä. En sano, että se juuri näin olisi sinulla, mutta heitin vain ajatuksen, mitä se voisi olla tiedän tapauksia, joissa se näin on.
Tämä on miettimisen arvoinen asia.
 
säännöt ne on kaikilla
Alkuperäinen kirjoittaja PipariSuu:
Alkuperäinen kirjoittaja heio:
Alkuperäinen kirjoittaja NoName:
Alkuperäinen kirjoittaja nellynoora:
Voi kiesus,että mullakin keittäis ylite.Meillä anoppi oli nuorempia hoitamassa pari tuntia kun käytettiin esikoista lääkärissä niin oli imuroinut kun ei osaa olla jouten.Tuli ihan semmoinen olo,että minä vissiin sit osaan
Kyllä te pienistä otatte nokkiinne. Eikö anopillakin joskus voi olla hyvä tarkoitus?
mutta ei kenekään kodissa siivota ilman lupaa! oikeasti.
No voi voi. Ihan itku, jos anoppi ajatteli hieman yllättää "iloisesti" toista kun toisella on pieniä lapsia ja halusi auttaa.

Tarviiko sitä heti ajatella, että itse on huono siivoon, jos toinen auttaa.
kyse on vallasta. jokaisella pitää olla valta omassa kodissaan eikä anopilla ole oikeutta pitää valtaa toisen kodissa.
 
Jos anoppi tarjoutuis siivoamaan meillä niin olisin enemmän kuin kiitollinen. :whistle: Kerran kun olin vielä kotiäiti soitti itse kun tiesi että minä olin kipeä ja mies töissä että tarvitaanko kaupasta jotain ja tarjoutui lapsia ja kotia hoitamaan. :heart: Anoppi on minulle oikeasti hyvä ystävä. :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja säännöt ne on kaikilla:
Alkuperäinen kirjoittaja PipariSuu:
Alkuperäinen kirjoittaja heio:
Alkuperäinen kirjoittaja NoName:
Alkuperäinen kirjoittaja nellynoora:
Voi kiesus,että mullakin keittäis ylite.Meillä anoppi oli nuorempia hoitamassa pari tuntia kun käytettiin esikoista lääkärissä niin oli imuroinut kun ei osaa olla jouten.Tuli ihan semmoinen olo,että minä vissiin sit osaan
Kyllä te pienistä otatte nokkiinne. Eikö anopillakin joskus voi olla hyvä tarkoitus?
mutta ei kenekään kodissa siivota ilman lupaa! oikeasti.
No voi voi. Ihan itku, jos anoppi ajatteli hieman yllättää "iloisesti" toista kun toisella on pieniä lapsia ja halusi auttaa.

Tarviiko sitä heti ajatella, että itse on huono siivoon, jos toinen auttaa.
kyse on vallasta. jokaisella pitää olla valta omassa kodissaan eikä anopilla ole oikeutta pitää valtaa toisen kodissa.
Aijaa, siitäkö nyt onkin kyse. Ehkäpä anoppi ei mieti valtoja kuten sinä.
 
Olkoon sit niin että minä olen se kiittämätön.
Asiassa ei olis mitään pahaa jos anoppi oikeesti tekis sillä että haluais auttaa, osittain voi olla niinkin mutta pääosin haluaa arvostella minua, mitä on tehny kohta 10 vuotta. viimeksi haukku mun kakun lapsien aikaan, kukaan kun ei nykyään enään syö kermakakkua anopin mielestä :/ taisin siitäkin tänne tehdä alotuksen, harmaana tosin.
Niin kun ois varmaan pitäny tämäkin tehdä harmaana.

Minä loukkaannun että mua arvostellaan jatkuvasti, jos en kipeenä jaksa tehdä niin en tee. Kenen anoppi änkee väkisin teidän kotiin vaikka kiellätte. Oisin sen voinu pihallekin jättää mutta ajattelin olla ystävällinen vaikka tiesin mitä siitä seuraa.

Mutta ei tästä sen enempää.

http://kaksplus.fi/keskustelu/t1184540
 
Alkuperäinen kirjoittaja PipariSuu:
Alkuperäinen kirjoittaja NoName:
Alkuperäinen kirjoittaja nellynoora:
Voi kiesus,että mullakin keittäis ylite.Meillä anoppi oli nuorempia hoitamassa pari tuntia kun käytettiin esikoista lääkärissä niin oli imuroinut kun ei osaa olla jouten.Tuli ihan semmoinen olo,että minä vissiin sit osaan
Kyllä te pienistä otatte nokkiinne. Eikö anopillakin joskus voi olla hyvä tarkoitus?
No älä muuta sano.

Musta on tosi kiittämätöntä, ettei edes kiitä tai sano mitään hyvää sanaa, jos toinen tarjoaa apuaan!

Mieti nyt hieman. Anoppi sairastuu ja huusholli näyttää tosi sotkuselta, ja anoppi sanoo, ettei jaksa kipeenä siivota. Sinä ajattelet, että voisit hieman helpata anoppia, koska nyt on kerta kipeänäkin ja sanot, että voisit vaikka imuroida anopin puolesta, koska toinen on kipee.. Ja anoppi vetäis herne-maissi-paprikan nenäänsä sen tähden?

Ei hyvää päivää!
ikinä anoppi haluais että sitä auttaisin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Vaippavuoresta päivää:
Olkoon sit niin että minä olen se kiittämätön.
Asiassa ei olis mitään pahaa jos anoppi oikeesti tekis sillä että haluais auttaa, osittain voi olla niinkin mutta pääosin haluaa arvostella minua, mitä on tehny kohta 10 vuotta. viimeksi haukku mun kakun lapsien aikaan, kukaan kun ei nykyään enään syö kermakakkua anopin mielestä :/ taisin siitäkin tänne tehdä alotuksen, harmaana tosin.
Niin kun ois varmaan pitäny tämäkin tehdä harmaana.

Minä loukkaannun että mua arvostellaan jatkuvasti, jos en kipeenä jaksa tehdä niin en tee. Kenen anoppi änkee väkisin teidän kotiin vaikka kiellätte. Oisin sen voinu pihallekin jättää mutta ajattelin olla ystävällinen vaikka tiesin mitä siitä seuraa.

Mutta ei tästä sen enempää.
En jaksa lukea linkkiä, mutta kyllä anoppisi noissa suhteissa väärin tekee. Voimia sinulle! :)
 
...
Alkuperäinen kirjoittaja Vaippavuoresta päivää:
Olkoon sit niin että minä olen se kiittämätön.
Asiassa ei olis mitään pahaa jos anoppi oikeesti tekis sillä että haluais auttaa, osittain voi olla niinkin mutta pääosin haluaa arvostella minua, mitä on tehny kohta 10 vuotta. viimeksi haukku mun kakun lapsien aikaan, kukaan kun ei nykyään enään syö kermakakkua anopin mielestä :/ taisin siitäkin tänne tehdä alotuksen, harmaana tosin.
Niin kun ois varmaan pitäny tämäkin tehdä harmaana.

Minä loukkaannun että mua arvostellaan jatkuvasti, jos en kipeenä jaksa tehdä niin en tee. Kenen anoppi änkee väkisin teidän kotiin vaikka kiellätte. Oisin sen voinu pihallekin jättää mutta ajattelin olla ystävällinen vaikka tiesin mitä siitä seuraa.

Mutta ei tästä sen enempää.

http://kaksplus.fi/keskustelu/t1184540
Mä ymmärrän hyvin, että korpee. Ku tässäki asiassa on niin, ett toiset ei halua siivousapua ym. ja just heidän anopit on sit innokkaimpia siivoo. Pitäis anoppienki kunnioittaa miniän toiveita. Mut harmittaa ku, niin ku ylempänä kirjoitin, anopit on menny ristiin pahemman kerran. Ite ku kyllä ottaisin siivousapua vastaan, ees joskus kyläilyä, mut ei niin ei. Mut sen tosiaan ymmärrän, ett tuo toimimistapa ei oo sun juttu ja siks tympiiki, ett anoppi pyrkii vaan niin toimii ja saat siitä sit kiittämättömän maineen.
 
myy
Alkuperäinen kirjoittaja nellynoora:
Voi kiesus,että mullakin keittäis ylite.Meillä anoppi oli nuorempia hoitamassa pari tuntia kun käytettiin esikoista lääkärissä niin oli imuroinut kun ei osaa olla jouten.Tuli ihan semmoinen olo,että minä vissiin sit osaan
No mä olisin kyllä ihan onnellinen. En näkis mitään pahaa. Tekee sitä itsekin kaikenlaista helpottaakseen toisten taakkaa, ilman että kainalossa on ketunhäntä.
 

Yhteistyössä