Palo taas käämit anoppiin!

Eilen tulivat käymään vaikka sanoin että ollaan tässä vähän kipeinä niin ei hirveesti jaksais keskustella, no se nyt tulee joka tapauksessa sen tiedän. Heti alko se joka paikan kyttäys ja joo en ole jaksannu siivoilla yhtään nyt, ihan olen yrittäny itteeni parannella ja pakollisia vaan tehdä.

Anoppi sitten totee että voin jäädä siivoamaan kun et jaksa, sanoin että ei tarvii siivoon sitten kun parannun vähän. Siitähän se otti heti nokkiinsa ja totes että nii kyllä hänkin aikoinaan siivos kipeenäkin vaikka oli enempikin lapsia, että ei tosiaan ollu ketään siinä avittamassa että pitäis olla kiitollinen avusta. |O

En nyt vaan tykkää että täällä siivoilee anopit eikä muut, sitähän nyt ei voi ymmärtää.

Tosiaan on tuo tiskikonekin menny rikki niin tiskiäkin on. Ostin kertakäyttöastioita kun en kertakaikkiaan nyt jaksa mitään vuoria tiskailla. :whistle:

Anoppi sitten totee että on tää nykyaika kyllä ihmeellistä, kaikki on tehty niin helpoksi että koneet hoitaa mutta sitten kun ei olekaan konetta niin syödään pahvisista. Ihmiset ei nykään viitsi itse tehdä mitään
:headwall:

 
vieras
oisit sanonu anopille:
-on se mahtavaa, että sää olit aikanaan noin urhea, toki mitalin siitä ansaitsisit!
-joo kuule, voisitkin tulla meille siivoaan joka viikko, teenkin heti listan mitä kaikkea meidän viikkosiivoukseen kuuluu. menen itte sitten jumpalle ku sää tuut siivoon.
-niin, onhan se kurjaa, että sulla käy tämä nykyaika kateeksi, mutta ei oo mun vika, että synnyit väärään aikaan.
:)
 
Helppo elämä...
Alkuperäinen kirjoittaja Vaippavuoresta päivää:
Anoppi sitten totee että on tää nykyaika kyllä ihmeellistä, kaikki on tehty niin helpoksi että koneet hoitaa mutta sitten kun ei olekaan konetta niin syödään pahvisista. Ihmiset ei nykään viitsi itse tehdä mitään
:headwall:
Anoppisi oli tuossa ihan oikeassa.
 
Voi kiesus,että mullakin keittäis ylite.Meillä anoppi oli nuorempia hoitamassa pari tuntia kun käytettiin esikoista lääkärissä niin oli imuroinut kun ei osaa olla jouten.Tuli ihan semmoinen olo,että minä vissiin sit osaan
 
Mäkin vähän ihmettelin et mitä vikaa siinä jos anoppi haluaa siivota jos kerran olet kipeä? Mä ainakin ottaisin avun ilomielin vastaan.

Mitä noihin anoppisi sanomisiin tulee, niin aika kultaa muistot. Veikkanpa, että hänkin on joskus ollut niin kipeä ettei ole jaksanut siivota - ei vaan muista enään tommosia... Ihmismieli on sen suhteen hupaisa.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Helppo elämä...:
Alkuperäinen kirjoittaja Vaippavuoresta päivää:
Anoppi sitten totee että on tää nykyaika kyllä ihmeellistä, kaikki on tehty niin helpoksi että koneet hoitaa mutta sitten kun ei olekaan konetta niin syödään pahvisista. Ihmiset ei nykään viitsi itse tehdä mitään
:headwall:
Anoppisi oli tuossa ihan oikeassa.
ei muuten ole vaan hän on erittäin epätietoinen nykyajan elämänmenosta. ehkä joo, koneet on, mutta onko vaatimuksen vanhemmuutta kohtaan keventyneet? onko äitiys yhtä helppoa? riittääkö enää se, että nainen menee naimisiin ja tekaseen lapsia? fyysisesti elämä on varmasti helpompaa, mutta henkinen taakka on sellaista, mitä monetkaan vanhat ihmiset eivät voi käsittää. minun ex appi käsittää, vaikka on yli 70 vee. ja hän miehenä vielä osaa kuvitella mimmosta on olla nykyajan äiti. ja miksi ei saisi elää helpommin? miksi pitäisi palata ajassa sata vuotta taaksepäin?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Helppo elämä...:
Alkuperäinen kirjoittaja Vaippavuoresta päivää:
Anoppi sitten totee että on tää nykyaika kyllä ihmeellistä, kaikki on tehty niin helpoksi että koneet hoitaa mutta sitten kun ei olekaan konetta niin syödään pahvisista. Ihmiset ei nykään viitsi itse tehdä mitään
:headwall:
Anoppisi oli tuossa ihan oikeassa.
Tuossa oli viittaus siihen kun en kipeenä jaksa tikata, kyllä muuten tiskailen joka päivä. se nyt ei ole anopille mitään kun pitää päästä sanomaan. On heillä itelläkin kaikki koneet ja vermeet.

 
Toisaalta en ihmettele anoppisi loukkaantumista...luultavasti hän on sitten sivaltanut sanan säilällä, koska on mitä luultavammin loukkaantunut. Tietysti sinä itse määrittelet rajasi yms. Mutta itse olisin ja olenkin ollut tosi onnellinen, jos äiti tai anoppi tarjoaa apuaan. Sen verran voi ylpeyttään niellä.

Sitä enemmän sinä väsyt ja tiski/pyykkivuoret kasvaa sekä siivottavan määrä. Niitä hetkiä välillä on, kun uupumus iskee ja ota silloin kaikki mahdollinen tarjottava apu vastaan!!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jande:
Mäkin vähän ihmettelin et mitä vikaa siinä jos anoppi haluaa siivota jos kerran olet kipeä? Mä ainakin ottaisin avun ilomielin vastaan.

Mitä noihin anoppisi sanomisiin tulee, niin aika kultaa muistot. Veikkanpa, että hänkin on joskus ollut niin kipeä ettei ole jaksanut siivota - ei vaan muista enään tommosia... Ihmismieli on sen suhteen hupaisa.
Minä en tykkää kun tiedän mitä siitä seuraa.

 
vieras
kyllä minä ymmärrän sen, että jos ei itse pyydä apua ja toinen sitä tyrkyttää, niin se ottaa päähän sitten kun se toinen kehtaa loukkaantua siitä, ettei apu kelpaa. vaikka siis ei ole edes apua pyytänyt. anopin olisi pitänyt kysyä, tartteko apua ja sinä oisit vastannu, että et. ja asia ois ollu niinku siinä.
 
Toista mieltä
Oikeasti anoppisi on elänyt nuoruusajan ilman keittiöapuvälineitä. Eikä silloin isätkään osallistuneet kotitöihin ja silti piti vaan jaksaa. Eipä ihme jos haluaa auttaa. Minäkin olisin vaan onnellinen jos saisin kotitalousapua ilmaiseksi. Sulla taitaa olla vaan suhde anoppiin perusnegatiivinen, suosittelen katsomaan myös peiliin josko vikaa löytyisi sieltäkin. Saattaa nimittäin olla niin että täällä suomenmaassa on anoppi jos toinenkin joiden käämit on palaneet miniöiden takia. Meillä pidetään tasaisen hyvät välit molempiin appiloihin kun ovathan ne sentään lapsiemme isoVANHEMPIA.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Villa Koira:
Toisaalta en ihmettele anoppisi loukkaantumista...luultavasti hän on sitten sivaltanut sanan säilällä, koska on mitä luultavammin loukkaantunut. Tietysti sinä itse määrittelet rajasi yms. Mutta itse olisin ja olenkin ollut tosi onnellinen, jos äiti tai anoppi tarjoaa apuaan. Sen verran voi ylpeyttään niellä.

Sitä enemmän sinä väsyt ja tiski/pyykkivuoret kasvaa sekä siivottavan määrä. Niitä hetkiä välillä on, kun uupumus iskee ja ota silloin kaikki mahdollinen tarjottava apu vastaan!!
Jos se tehtäis oikeesti sen taksi että haluais auttaa niin asia olis eri mutta tunnen kyllä anoppini.
 
joo
Alkuperäinen kirjoittaja Vaippavuoresta päivää:
Alkuperäinen kirjoittaja Villa Koira:
Toisaalta en ihmettele anoppisi loukkaantumista...luultavasti hän on sitten sivaltanut sanan säilällä, koska on mitä luultavammin loukkaantunut. Tietysti sinä itse määrittelet rajasi yms. Mutta itse olisin ja olenkin ollut tosi onnellinen, jos äiti tai anoppi tarjoaa apuaan. Sen verran voi ylpeyttään niellä.

Sitä enemmän sinä väsyt ja tiski/pyykkivuoret kasvaa sekä siivottavan määrä. Niitä hetkiä välillä on, kun uupumus iskee ja ota silloin kaikki mahdollinen tarjottava apu vastaan!!
Jos se tehtäis oikeesti sen taksi että haluais auttaa niin asia olis eri mutta tunnen kyllä anoppini.
ymmärrän. eli anoppi on sitä rotua, että auttas vaan siksi, että pääsee kavereilleen kehumaan itteään ja taivastelemaan nykyajan äitien saamattomuutta? jep, tiedän tapauksen.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
kyllä minä ymmärrän sen, että jos ei itse pyydä apua ja toinen sitä tyrkyttää, niin se ottaa päähän sitten kun se toinen kehtaa loukkaantua siitä, ettei apu kelpaa. vaikka siis ei ole edes apua pyytänyt. anopin olisi pitänyt kysyä, tartteko apua ja sinä oisit vastannu, että et. ja asia ois ollu niinku siinä.
Ensimmäisenä anoppi hyökkää kyttäämään joka paikan kun sisään astuu. sen takia se tänne änkikin että pääsis kyttäämään ja sanomaan. Asiakin esitetään niin että kun et sinä viitti.
 
Wilpuri
Meille kun anoppi tulee lapsia vahtimaan, siivoaa mitään kommentoimatta, ja musta se on ihan kivaa, on kerrankin paikat kiiltävuinä. Ja kyllä minä itsekin siivoan, viimeksi eilen pienimmän kanssa siivottiin alakerta kun muut olivat kaupassa..
 
Alkuperäinen kirjoittaja Toista mieltä:
Oikeasti anoppisi on elänyt nuoruusajan ilman keittiöapuvälineitä. Eikä silloin isätkään osallistuneet kotitöihin ja silti piti vaan jaksaa. Eipä ihme jos haluaa auttaa. Minäkin olisin vaan onnellinen jos saisin kotitalousapua ilmaiseksi. Sulla taitaa olla vaan suhde anoppiin perusnegatiivinen, suosittelen katsomaan myös peiliin josko vikaa löytyisi sieltäkin. Saattaa nimittäin olla niin että täällä suomenmaassa on anoppi jos toinenkin joiden käämit on palaneet miniöiden takia. Meillä pidetään tasaisen hyvät välit molempiin appiloihin kun ovathan ne sentään lapsiemme isoVANHEMPIA.
Sinä :whistle:
Meillä on ainakin oma perhe ja ei meillekkään tarvi tulla siivoilemaan jos ei ole halua auttaa vaan päteä.
Luulis nyt aikuisen ihmisen osaavan käyttätyä kun on jo vanha ja viisaskin :saint:
 
mie
minä en pidä siistä että toinen nainen,siis anoppi tulee penkomaan toisten taloutta
kylään saa tulla .kaksi naista ei sovi saam talouteen.
muistan ikäni kuinka pahan mielen sain kun tulin vauvan kanssa kotiin sairaalasta niin anoppi tuli katsomaan,ei onnitellut mutta sanoi että kierukka on hyvä ehkäisy kannattaa hankkia.törkee nainen
muutenkin leikkasi oman lapseni hiukset ilman lupaani tiesi tasan tarkkaan että kasvatan neidille pitkät hiukset ja kaikkea muuta inhottavaa on elämäni aikana mimnulle tehnyt.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Vaippavuoresta päivää:
Alkuperäinen kirjoittaja Villa Koira:
Toisaalta en ihmettele anoppisi loukkaantumista...luultavasti hän on sitten sivaltanut sanan säilällä, koska on mitä luultavammin loukkaantunut. Tietysti sinä itse määrittelet rajasi yms. Mutta itse olisin ja olenkin ollut tosi onnellinen, jos äiti tai anoppi tarjoaa apuaan. Sen verran voi ylpeyttään niellä.

Sitä enemmän sinä väsyt ja tiski/pyykkivuoret kasvaa sekä siivottavan määrä. Niitä hetkiä välillä on, kun uupumus iskee ja ota silloin kaikki mahdollinen tarjottava apu vastaan!!
Jos se tehtäis oikeesti sen taksi että haluais auttaa niin asia olis eri mutta tunnen kyllä anoppini.
Niin, no vaikeahan se tässä on kaikkia luurankoja taustalta tietää... Mutta ihan omasta kokemuksesta puhun, että hyvät välit on kuitenkin yrittämisen arvoiset oikeasti! Kyseessä kuitenkin lapsen isovanhemmat.
 
t
Alkuperäinen kirjoittaja Wide:
Alkuperäinen kirjoittaja Toista mieltä:
Oikeasti anoppisi on elänyt nuoruusajan ilman keittiöapuvälineitä. Eikä silloin isätkään osallistuneet kotitöihin ja silti piti vaan jaksaa. Eipä ihme jos haluaa auttaa. Minäkin olisin vaan onnellinen jos saisin kotitalousapua ilmaiseksi. Sulla taitaa olla vaan suhde anoppiin perusnegatiivinen, suosittelen katsomaan myös peiliin josko vikaa löytyisi sieltäkin. Saattaa nimittäin olla niin että täällä suomenmaassa on anoppi jos toinenkin joiden käämit on palaneet miniöiden takia. Meillä pidetään tasaisen hyvät välit molempiin appiloihin kun ovathan ne sentään lapsiemme isoVANHEMPIA.
Sinä :whistle:
Meillä on ainakin oma perhe ja ei meillekkään tarvi tulla siivoilemaan jos ei ole halua auttaa vaan päteä.
Luulis nyt aikuisen ihmisen osaavan käyttätyä kun on jo vanha ja viisaskin :saint:
 
Meillä anoppi kun anoppi tulee, niin se tietää että tunnin jaksaa istua ja kahvitella, sitten alkaa siivoaminen.
Appi vie lapset ulos ja käskee minut kauppaan tai jonnekin.
Tietenkin tajuan Ap:n ajatukset siinä tapauksessa, jos se avun tarjoaminen ei ole vilpitöntä.
Mutta sen sanon, että ihana on tulla kotiin, kun paikat kiiltää..

Joulunakin taas saan jäkättää anopille ( hyvässä hengessä ) Että etkö osaa edes pyhänä istua ja rauhottua. Se kun pesee roskiksenki aluset joka joulu meillä =)
 
Toista mieltä
Alkuperäinen kirjoittaja Villa Koira:
Alkuperäinen kirjoittaja Vaippavuoresta päivää:
Alkuperäinen kirjoittaja Villa Koira:
Toisaalta en ihmettele anoppisi loukkaantumista...luultavasti hän on sitten sivaltanut sanan säilällä, koska on mitä luultavammin loukkaantunut. Tietysti sinä itse määrittelet rajasi yms. Mutta itse olisin ja olenkin ollut tosi onnellinen, jos äiti tai anoppi tarjoaa apuaan. Sen verran voi ylpeyttään niellä.

Sitä enemmän sinä väsyt ja tiski/pyykkivuoret kasvaa sekä siivottavan määrä. Niitä hetkiä välillä on, kun uupumus iskee ja ota silloin kaikki mahdollinen tarjottava apu vastaan!!
Jos se tehtäis oikeesti sen taksi että haluais auttaa niin asia olis eri mutta tunnen kyllä anoppini.
Niin, no vaikeahan se tässä on kaikkia luurankoja taustalta tietää... Mutta ihan omasta kokemuksesta puhun, että hyvät välit on kuitenkin yrittämisen arvoiset oikeasti! Kyseessä kuitenkin lapsen isovanhemmat.
Peesi, ethän sä voi anoppias vaihtaakaan.
 

Yhteistyössä