palkkasi nettona ja mitä töitä teet? :)

• Viestiketjun aloittaja :)
  • Ensimmäinen viesti
älkää olko kateellisia
Alkuperäinen kirjoittaja ....:
Alkuperäinen kirjoittaja hmmm:
Alkuperäinen kirjoittaja tosi:
1900 ? eläkeläinen ;)
Olettaen, että olet noin kolmikymppinen, etkä yli kuusikymppinen: niin tämä on väärin! Siis ei se, että saat tuon verran rahaa, vaan se, että työtä tekemällä ei pääse samoihin lukuihin.
Ja kun eläkeläismammat eivät maksa usein tarhamaksuja, rahaa ei mene työmatkoihin, eikä työpaikkaruokailuun niin olisi kannattavampaa olla eläkeläinen kuin duunari, argh.
Työn tekemisen pitäisi olla aina kannattavampaa.
suomessa lusmuilulla pärjää, mikä on kyllä todella väärin. Kaveri ei laiskuuttaan tee töitä joten hommasi hullun paperit, nyt valtio maksaa paljon rahaa kuukausittain tilille mikä menee pelkästään biletykseen tämän ihmisen kohdalla.
työssäkäyvät ei monetkaan saa sitä summaa mitä se.
Vaihtaisin mielelläni itseni työkykyiseksi heti!! Luovutan ilomielin sairauteni (syöpä) teille koska vaan. Osa teistä ilmoittautuikin jo vapaa ehtoiseksi joten voin postittaa teille muutaman syöpäsolun.

Alkuperäinen kirjoittaja hanna:
Alkuperäinen kirjoittaja Butterfly85:
Alkuperäinen kirjoittaja -:
Alkuperäinen kirjoittaja Butterfly85:
n. 3000 euroa, meijeristi
miten tollaseks voi opiskella?
Ihan helposti. Hämeenlinnassa on Suomen ainut meijerialan oppilaitos, on siis toisen asteen tutkinto. ( eli kestää 3 vuotta ) Työharjoittelua opinnot sisältää yht. vuoden, ja se on palkallista.
Onks se palkka oikeesti NOIN hyvä?? :)
On se, ja voi olla parempikin. Itelläni on vasta n. 1 vuosi työkokemusta. Ja palkkahan nousee sitä mukaa, miten laajemmin hallitset, ja kokemusvuosia kertyy

mm
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
miten sinne eläkkeelle pääsee nuorena?
Hankkimalla vakvan mielenterveysonelman, syövän, aivovamman tai vaikka selkävaivan joka rajoittaa elämää pahasti. Eli eiköhän ne eläkeläiset olis ihan mielellään duunareita.[/quote

Ai siis HANKKIMALLA... eiköhän jokainen sen JOUDU pakolla ottamaan..

hmmm
Alkuperäinen kirjoittaja mm:
Hankkimalla vakvan mielenterveysonelman, syövän, aivovamman tai vaikka selkävaivan joka rajoittaa elämää pahasti. Eli eiköhän ne eläkeläiset olis ihan mielellään duunareita.[/quote

Sarkasmini ei siis ollut selvää. Haluan elää yhteiskunnassa, jossa apua tarvitsevista pidetään hyvää huolta. Työssäkäynnin pitäisi kuitenkin olla aina kannattavampaa.

Noista aivovamma lienee ainoa jonka voi itse hankkia, mutta siinäkin onnistumisprosentti voi olla pieni kun vaarana on kuolema. Eli en suosittele kokeilaman hyppyä laiturilta pää edellä kiveen.

Tihis
Ohhoh, jos meijeristi vuoden kokemuksella yltää tuollaisiin palkkoihin. Itse olen mielestäni kohtuullisen hyvätuloinen kouluttaja, mutta nettopalkkani on alle 2500...

Toki en vuorotöitä tee, työaikani on 37,25 tuntia viikossa.

Alkuperäinen kirjoittaja s:
Saako meijäristi palkkaa tosiaan bruttona 4500e? Miksi tätä ammattia ei oo listattu huippupaikkoihin koskaan...
Tuskin, mulla ei esim. bruttona yllä läheskään tuohon, mut mulla oli ihan hävyttömän pieni veroprosentti, kun en ehtinyt kovin kauaa töissä olla, jäin äippälomalle. Nyt Äp raha 0n 2967e/kk. Et en valehdellut tulojani ;)

....

mielenterveysongelmia ainaki voi esittää hyvin kätevästi. Tiedän monia jotka on näin tehny. Sit kehuskellaan muille miten on ihanaa ku saa vain laiskotella.

Itse sairastuin vakavaan masennukseen pitkäaikaisen fyysisen sairauden myötä, ja en kyllä yhtään nauttinu siitä "laiskottelusta"

Nyt töissä ja paljon onnellisempi.

mut kyllä pystyy moni masennustaki esittämään valitettavasti.

hmmm

mielenterveysongelmia ainaki voi esittää hyvin kätevästi. Tiedän monia jotka on näin tehny. Sit kehuskellaan muille miten on ihanaa ku saa vain laiskotella.

Itse sairastuin vakavaan masennukseen pitkäaikaisen fyysisen sairauden myötä, ja en kyllä yhtään nauttinu siitä "laiskottelusta"

Mä en usko tuohon. Kyllä ihmisellä täytyy olla paha vika korvien välissä että saa eläkepäätöksen. Mä taas nimittäin tiedän ihmisiä, jotka todella tarvitsisivat sen, mutteivät saa.

Eli luulen ennenminkin, että nämä huutelijat ovat oikeasti sairaita, mutta eivät kehtaa sitä myöntää vaan esittävät vedättävänsä.

Mä ilmottaisin Kelalle tuollaisen tyypin.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Lisineen n.1900?/kk, vaihtelee kyllä, välillä tulee vähän enemmän, välillä vähän vähemmän. Sairaanhoitaja, 3-vuorotyö.
Musta jotenkin väärin, että esim. juuri sairaanhoitaja joka on todella tärkeä ammatti saa vain yllämainitun verran ja meijeristi (sitäkään ammattia väheksymättä) repii sitten reilusti enemmän.

itse olen työtön ja hieman alle tuhat euroa jää käteen korvauksia.

...

Mä en usko tuohon. Kyllä ihmisellä täytyy olla paha vika korvien välissä että saa eläkepäätöksen. Mä taas nimittäin tiedän ihmisiä, jotka todella tarvitsisivat sen, mutteivät saa.

Eli luulen ennenminkin, että nämä huutelijat ovat oikeasti sairaita, mutta eivät kehtaa sitä myöntää vaan esittävät vedättävänsä.

Mä ilmottaisin Kelalle tuollaisen tyypin.
Älä usko, mutta näin on. Tää tyttö on ollut pienestä asti sellainen laiskottelija-tyyppi, mikään ala ei kiinnosta eikä halua tehdä töitä. Niin läheisiä oltiin jossain vaiheessa että olisin satavarmasti huomannu masennuksen jos sitä oikeasti olis. Hän oikeasti nauttii kun ei tarvii tehdä mitään.

Moni ei saa eläkepapereita, vaikka oikeasti ne tarvitsisi. Moni fyysisesti sairas joutuu olemaan töissä vaikka ei kykyä siihen enää olisikaan, se on tosi väärin! Suomi ei ole kohtele reilusti kansalaisiaan, se on huomattu monesta jutusta.

Yhteistyössä