palkka väärälle tilille

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Voi itku. Sain tänään ekan palkkanauhan (maksupäivä huomenna) ja huomasin että tilinumero on ihan väärä. Mulla on kyllä ollut tuommoinen tili, mutta vuonna 1993. Mitenkähän niiden rahojen nyt käy, minne ne menee kun tiliä ei edes enää ole olemassakaan? Onko jollekin käynyt samallalailla? Ihmettelen vaan, että mistä ne voi tuollaisen tilinumeron tempaista kun ensinnäkään en ole ikinä tällä työnantajalla ollut ja olen ilmoittanut kyllä nykyisen tilinumeroni.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
aika omituista kyllä. onko pankki edellen sama? jos on, kai ne siellä pankissa ohjaa sen oikealle tilille. omituista kyllä:/

Ei todellakaan ole edes sama pankki. Kyllä mua hieman ketuttaa tällä hetkellä. Jäi sitten huomisen tili saamatta.

Palkkasi menee ns. selvitttelytilille ja palautuu takaisin maksajalle eli työnantajallesi. Kannattaa ilmoittaa työnantajalle uusi tilinumero niin saat tilisi mahdollisimman pian.

Meille selvisi tämä käytäntö, kun oli Veikkauksessa vanha tili. Näin toimitaan kaikissa tapauksissa. Saa olla tarkkana, että saa omat rahat etteivät eksy vääriin käsiin.

Alkuperäinen kirjoittaja Tuulia79:
Palkkasi menee ns. selvitttelytilille ja palautuu takaisin maksajalle eli työnantajallesi. Kannattaa ilmoittaa työnantajalle uusi tilinumero niin saat tilisi mahdollisimman pian.

Meille selvisi tämä käytäntö, kun oli Veikkauksessa vanha tili. Näin toimitaan kaikissa tapauksissa. Saa olla tarkkana, että saa omat rahat etteivät eksy vääriin käsiin.

Sain palkanlaskijan äsken kiinni. Aikoi soittaa heti aamulla pankkiin, jotta selvittävät asiaa, jos voisivat suoraan siirtää rahat oikealle tilille. Kuitenkin sekä tuo ikivanha tili että nykyinen ovat op:Ssä, tuo vanha tili tosin eri paikkakunnalla, yksityisessä pankissa, opssä kuitenkin.
Palkanlaskija antoi ymmärtää että vika on minun, kiva kiva. Minä kuitenkin olen työsopimukseen tilinumeron laittanut. Itse eivät sitä ole kirjanneet koneelle. Olen joskus penskana ollut kunnan kesätöissä (eri kunnassa) ja sen aikuinen tilinumero on tuo. Sieltä jotenkin siirtynyt tuo vanha numero kehiin kun kuntayhtymässä ollaan. No, jospa se selviää. HArmi kun sisko ei oo enää täällä pankissa, ois voinu samantien selvittää asian.

Yhteistyössä