palkka myöhässä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja op
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
millonkahan palkka näkyy tilillä ,osuuspankilla ongelmia palkan maksussa ,prk:le eikä penniiikään rahaa ...jostain luin et näkys vasta tiistaina
https://www.op.fi/op?cid=151725379&srcpl=4
Osuuspankin asiakkaille muista rahalaitoksista saapuvat maksut pyritään saamaan tileille arvioita tänään kello 15.00 mennessä. Maksujen viiveen syy oli maksujärjestelmässä havaittu tekninen vika ja maksujen käsittely on aloitettu. OP-Pohjola-ryhmän pankkikortit ja verkkopankki toimivat normaalisti. Mikäli häiriö jatkuu tai aikataulu viivästyy, tiedotamme seuraavan kerran tänään klo 13.30. Asiakkaita ohjeistetaan seuraamaan tiedotusta op.fissä.

Mulle oli kyllä tullut tili, mutta verkkopankki tökkii. Sain pari laskuakin maksettua, mutta sitten alkoi taas herjaamaan teknisestä viasta... No, muta tää lähtee töihin tienaamaan lisää ja makselee sitten laskuja taas ehtoolla töiden jälkeen tai huomenna, kun heräilee - jos yhteydet pelittää... =)

Meneekö joku oikeasti aina palkkapäivänä heti aamulla "tarkistamaan" onko palkka tullut tilille? Mikä kiire sillä on. Ja pahimmassa tapauksessa heti speed dialista iltalehteen soittoa jos ei ole.

[QUOTE="vieras";28609073]Meneekö joku oikeasti aina palkkapäivänä heti aamulla "tarkistamaan" onko palkka tullut tilille? Mikä kiire sillä on. Ja pahimmassa tapauksessa heti speed dialista iltalehteen soittoa jos ei ole.[/QUOTE]

No kyllä mä aika monesti menen. Katsos kun aika monessa laskussa on eräpäivä siinä palkkapäivän tienoilla, niin on ihan kiva varmistaa että sillä tilillä on sitä katetta ja että kaikki laskut on hyväksytty tai naputeltu nettipankkiin. Lisäksi hoidan isommat ostokset aina palkkapäivän aamuna, ei oo kiva jos kassalla kortti sanoo no money.

Iltikseen en nyt soita koskaan, mutta itekseni tietty kiroan.

[QUOTE="vieras";28609073]Meneekö joku oikeasti aina palkkapäivänä heti aamulla "tarkistamaan" onko palkka tullut tilille? Mikä kiire sillä on. Ja pahimmassa tapauksessa heti speed dialista iltalehteen soittoa jos ei ole.[/QUOTE]

Hyvähän se on päätänsä aukoa jos on sitä rahaa eikä haittaa jos palkka tulee muutaman päivän myöhäs.

Kyllä se on teknisesti mahdollista, mutta käsittääkseni vaatii hiukan käsityötä ja rahaa menee pankilta enempi extra-ajona, mutta eikö virheen tehneen firman tulekin kantaa seuraukset?

Ja mikähän se tällainen extra-ajo mahtanee olla, jossa sitä rahaa pankilta menee? Eiköhän nuo jossain mainframessa pyöri, ja se ei todellakaan ole mikään kummoinen homma laittaa ajoa käyntiin uudestaan, kunhan se varsinainen ohjelmavirhe on ensin korjattu.

[QUOTE="vieras";28610194]Ja mikähän se tällainen extra-ajo mahtanee olla, jossa sitä rahaa pankilta menee? Eiköhän nuo jossain mainframessa pyöri, ja se ei todellakaan ole mikään kummoinen homma laittaa ajoa käyntiin uudestaan, kunhan se varsinainen ohjelmavirhe on ensin korjattu.[/QUOTE]

Eläkkeitä voi joutua maksamaan puhelinmääräyksilläkin, jos tullut virheitä ajossa. Palkoista en ees tiedä.

Mulla on ollu 30 op:s tili eka kerta kun tökkii, vaikkei tilii pitänytkään ees tulla :). Mut danske pankis on koko ajan ongelmii ollu ja kun ei pääs kirjautuu nettipankkiin, totesin et jos mä sittenkin vaan pistän tilin pojalle op:hen ja kattellaan sit joskus sitä pankin vaihtoo, mul meinaan menee heti hermo jollei toimi ja danskes niit ongelmii on kokoajan, yhen kerran op:l ongelma niin jengi kiroo, ainahan välillä jotain on kuhan ei usein toistu.

Mulle tuli eilen palkka, aamulla sitä ei vielä ollut tullut, mutta kun tulin töistä klo 13 jälkeen, niin silloin jo palkka näkyi tilillä ja op:ssä mullakin tili.

Yhteistyössä