Palkka ei tullut

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "justme"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

"justme"

Vieras
Aloitin työt 1.8, vakituisessa työsuhteessa, tuntityöläisenä. Teen about 96h/3vk. Palkanmaksupäivä on 15pv ja lisät maksetaan vissii joka toinen 30pv tai jtn. Nooh, en saanut tänään palkkaa, oisko pitänyt?..Pomo oli kyllä sanonut että palkat tietävät minun aloittaneen ja että saan palkan.

Aivoon ottaa, jos en nyt 30pv esim saa rahaa, sitten ollaan pitkän ajan ennen kun tulee se seuraava 15pv.

Tietääkö joku vastauksen pulmaani?

Kannattanee varmistaa. Jos et ole jossain pikkufirmassa töissä (jossa oma palkanlaskenta) et tule saamaan palkkaa vielä...

15.8 maksettavat palkat on täytynyt olla jos hyväksyttynä 9.8 ja tuskin niitä on laitettu etukäteen.

harvassa paikassa maksetaan muutamasta päivästä jos ei erikseen niin sovita. eli mullakin maksetaan edellisen kuun palkka aina 20 pvä. eli aikoinaan kun alotin 14.11 ja palkkapäivä oli 20.11 niin mulle maksettiin marraskuun palkka 20.12.

[QUOTE="justme";26910669]Joo ajattelin että te ratkotte mun pulman! Kysyn pomolta kun tulee lomalta, ajattelin kysellä jos jollakulla olisi ollut omakohtaista kokemusta/varmaa tietoa.[/QUOTE]

Ei ole olemassa mitään yleispätevää sääntöä tai lakia ja me ei voida tietää miten teidän työpaikallanne toimitaan.
Vai auttaako jos sanon "varmana tietona" että kyllä, palkka olisi kuulunut tulla. Miten ajattelit toimia?

Jos saat palkan aina tehtyjen tuntien mukaan niin silloin se todennäköisesti maksetaan jälkikäteen -> eli palkka tässä kuussa tehdyistä tunneista maksetaan ensi kuussa. Jos taas sinulla on sopimus vakituisesta määrästä tunteja (aina xx tuntia/kk) niin palkka olisi todennäköisesti tullut tänään.

Koska mainitsit viestissäsi että teet noin 96h ja laskentaväli on kolme viikkoa (eikä kuukausi) tuntuisi ihmeelliseltä että olisit saanut palkan tänään.

Jos teillä maksetaan palkka kaksi kertaa kuukaudessa saanet 1-15.8 tehdyt työtunnit maksuun kuun lopussa.

Jos polkan maksupäivä on 15. päivä, niin tuntityöläisen palkka lasketaan edeltävältä kuukaudelta ja maksetaan tässä tapauksessa ilmeisesti syyskuun 15. päivä, kun jaksolla ehdyt tunnit elokuulta ovat selvillä palkanlaskijalla.

Meillä maksetaan aina seuraavan kuun 15.pvä edellisen kuun palkka, oli sitten kk-palkkalainen tai tuntipalkkalainen.Eli voisi olettaa, että saat palkan ensi kuussa sitten..itse olisin soittanut palkanlaskentaan heti, ei olisi tullut mieleen edes kysellä jostain keskustelupalstalta asiaa :D

Mulla meni sillai et aloitin toukokuun 28. päivä ja normisti tili tulee 30. päivä sijaisille. Mulle maksettiin sitten niiltä 4 päivältä palkka 15.päivä jo kun ei se ehtinyt siihen toukokuun loppuun. Voi olla ettei sunkaan tarvi odotella kuukautta vaan ne maksetaan sitten esimerkiks viimeinen päivä. Kannattaa soittaa palkkoihin itse ja kysyä miten menee.

Ja mulle tuli tili tänään ja se oli elokuun tili.

Missä maksetaan palkka etukäteen? Kyllä se tulee yleensä viiveellä. Itse olen jokaisen työsuhteeni aloittanut kuun alusta ja vasta seuraavan kuun lopussa on tullut ensimmäinen palkka. Pitkä aika odottaa, jos ei rahaa ole, mutta näin se on. Esim. jos olisin nyt elokuun alusta aloittanut työt niin palkka tulisi vasta syyskuun lopulla.

[QUOTE="vieras";26912145]Missä maksetaan palkka etukäteen? Kyllä se tulee yleensä viiveellä. Itse olen jokaisen työsuhteeni aloittanut kuun alusta ja vasta seuraavan kuun lopussa on tullut ensimmäinen palkka. Pitkä aika odottaa, jos ei rahaa ole, mutta näin se on. Esim. jos olisin nyt elokuun alusta aloittanut työt niin palkka tulisi vasta syyskuun lopulla.[/QUOTE]

Kaupungilla. Töihin olen mennyt kuun alussa ja eka tili tuli saman kuukauden 15. päivä.
Palkkalaskelmassa lukee:
maksupäivä 15.8.2012
palkkakausi 1.8.2012-31.8.2012

Tuntutyöläisenä et milläään ole voinut saada palkkaa vielä tänään. Sinullehan maksetaan toteutuneiden tuntien mukaan. Palkanlaskennassa yms menee reilu viikko, joten mitäs tunteja sinulla vielä kuun alussa olisi ollut maksettavaksi ja laskettavaksi?? Saat joku kuun lopussa ekat päivät tai ensi kuussa koko kuukauden. kuukausipalkkalaisilla voidaan laitaa maksuun ns ennakkoon, kun kiinteäpalkka.

Yhteistyössä