palkka 30e suurempi kuin työttömänä - mitä tekisit?

Alkuperäinen kirjoittaja Justiinax:
Ikävä juttu!Itselläkin on kokemusta tuollaisista jutuista silloin kun tein pätkähommia...Kyllä työnteon pitäisi olla kannattavaa nyky-päivänä!
Itse tein pätkähommia hammasta purren jonkin aikaa ja sitten sainkin vakituisen paikan eli kannatti se.Pätkä-hommissa oli aina inhaa se paperi-rumba liitolle ja rahojen odottaminen..Mutta samalla saa työkokemusta ja voi saada jalan ns.oven väliin ja avata mahdollisuuksia..Kaksipiippuinen juttu siis!


Nimenomaan kaksipiippuinen!
Mutta kyllähän tässä systeemissä jotain mättää, että ei rahallisesti kannata mennä töihin.
Joo, ja tiedän tähän jonkun ajattelevan, että työttömyysrahat pois jne. blaa blaa, ku ei haluta mennä töihin blaa blaa blaa...

En ole ainoo ihminen, joka työttömänä hakee töitä ja tosiaan haluaa töitä. Mutta tosiaan vain rahan takia! Mutta jos siitä ei rahallisesti hyödy, niin onhan se aika turhauttavaa, vaikka kuin tulis kokemusta. Mikä sekin on tosi tärkeetä. NIINPä, todella kakspiippunen juttu!!

Oho, huomasin, että oli jääny tummennos päälle koko tekstiin. Ihan ku huutasin! =)
 
vieras
Tuskin sinuna lähtisin. Mutta jos sä olet kyllästynty kotonaoloon ja haluat ihmisten ilmoille, niin siinä tapauksessa on se 30e jo jotakin.

Olet muuten melkoisen etuoikeutetussa asemassa kun voit valita. Mulla koko työttömyyskorvaus olisi varmaan ton 30e kuussa.
 
vieras
Tsiisös! en iki kuuna päivänä menisi töihin, jos ero kotona olemiselle on rahassa mitattuna noin pieni!! Työtä tehdään mm. rahan takia, kotona sä voit olla lasten kanssa ja antaa heille aikaa ja rakkautta. Kotiin siis ja sassiin! :)
 
kotiin
Alkuperäinen kirjoittaja Miikkuli:
Hei,

Haluaisin mielipiteitä. Miten itse toimisit tilanteessani? Tilanne on se, että meillä on kolme pientä lasta, heistä päivähoitomaksu 420e/kk jos menisivät päiväkotiin, minne ovatkin syksyllä luultavasti menossa, että saavat virikkeitä muualtakin kuin täältä kotoa. Olen tällä hetkellä työttömänä ja laskin, että työstä (85% norm. työajasta ja -palkasta) saisin käteen vain noin 1000e/kk. Tästä kun maksamme päivähoitomaksut niin saan 30e/kk enemmän kuin työttömänä olessani!! Uskomaton asia, mutta näin on. Mietin tässä, että miten ihmeessä motivaatio työhön voi pysyä yllä (joka aamuinen lasten roudaaminen päiväkotiin yms.) jos palkka ei ole suurempi kuin työttömänä ollessani. Tähän en nyt kaipaa mielipiteitä siitä, miten töitä on tehtävä jne. moralisointia vaan ihan mielipiteitä siitä jos sattuisit itse olemaan samassa tilanteessa, että miten ratkaisisit asian.










JÄÄ KOTIIN
Edelleen esiinnyn tällä nimimerkillä vaikka samanlainen on olemassa, valittelut. Ehkä jos seuraavan kerran kirjoittelen vielä niin vaihdan nimimerkkiäni.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Dietorelle:
En menisi. hakisin toista paikkaa. Soittelisin itse lähifirmat ja lähttelisin hakemuksia. ei sitä työtä sieltä työkkäristä saa
kyllä joskus saa työkkärin kautta ihan hyviäkin paikkoja.

tämä paikka missä nyt olen töissä on hyvä ja palkkakin on on ihan kohtuullinen. olen tuntipalkkalaisena niin palkkani on suuremmpi kuin näillä jotka tekevät kuukausipalkkaa






















 
Itsellä on tilanne se, että rahatilanne juuri nyt on tosi tiukka, mutta töihin meno on pois suljettu ajatus. Kotihoidontuen menetys, päivähoitomaksut ja toisen auton hankkiminen (pelkät polttoaineet ja käyttökutut, ei hakintahintaa) tekee 800 euro kuukudessa :eek: . Joten siihen viellä se, että sitten molemmat kävis päivällä jossain lounaalla eikä illallakaan viittis tehdä ruokaa, rouka kulut lisääntyis, luultavasti mä en jaksais ilatisin enää tehdä yritysten paperitöitä, tilitoimistokulut kasvais ja välillä joutuis käyttämään jotain transpointtia kuljetuksiin, mitkä mä nyt hoidan, niin pitkä miinus tulis mun töihin menosta :eek:
Toisalta se turhauttaa, tuntuu ettei ole mahdollisuutta tehdä itse mitään oman tilanteensa kohentamiseksi, mutta elämä on...
Eli tilanteesi ei ole mitenkään ainutlatuinen!
Mä en lähtis 30 eurolla kuussa töihin, jos työ ei olis sellaista, että hyödyttää pitkällä tähtäimellä, eli omalta alalta arvokasta työkokemusta. En rupeis mihinkään "hanttihommiin"
 
no juu, mutta toisaalta voit säästöksi laskea myös sen, että kotona ei päivän aikana kukaan kuluta sähköä, vettä, vessapaperia, RUOKAA jne.. eli siis jotain säästöäkin kertyy siihen hoitomaksuun nähden.. =)
 
Just joo
Ihan näin pienenä vinkkinä, että ei se riitä että saa jalkansa oven rakoon... pitää olla myös hyvä työntekijä. Työnantajat kyllä katsoo työntekijöitä palkatessaan että onko sitä työkokemusta vai ei. Sehän selviää ansioluettelosta. Jos on pitkiä jaksoja ettei ole ollut töissä, koulussa, kursseilla jne. kertoo se että on kauheen valikoiva työpaikkojen suhteen....kertoo ihmisestä aikasta paljon.....
 
Mä todennäköisesti menisin töihin.
Työssäkäynti on kuitenkin työssäkäyntiä, joten..voihan sitä kokoajan silti etsiä parempaa paikkaa.Tällähetkellä mä ainakin haluaisin työn joka olis osa-aikainen, toki täysaikakin kelpaa B)
 

Yhteistyössä