Palkatonta lapsen sairastamiseen ja itse sairastun

Meillä on lapsi ollut kipeänä alkuviikon ja nyt on ne 3 palkallista päivää mennyt. Ilmoitin olevani huomenna palkattomalla ja perjantaina otan ylitöistä ja teen lyhyemmän vuoron (mies tekee lyhyemmän aamuvuoron ja mä lyhyemmän iltavuoron).

Nyt on itsellä flunssa kanssa tulossa. Voinko enään muuttaa loppuviikkoa omaksi sairaslomaksi? Jos aamulla olo on kurja niin ihan älytön olla palkattomalla.

Vai luuleeko ne töissä, että mä fuskaan :/
 
"jaahas"
Meillä palkaton ei peruunnu saikun alta. Haettu mikä haettu. Ja syynä on se, että enne monilla oli tapana hakea palkatonta esim koulujen loma-ajoiksi ja sitten hups, sairastua. Ja samat siis joka lomalla, sama kuvio. Joten osan kieroilusta kärsii nyt kaikki, palkatonta ei peruta sairaiden vuoksi.
 
"Aapee"
Eli jos meilläkään palkaton ei peruunnu saikun alta, niin ei kannattaisi ilmoittaa työnantajalla etukäteen. Tosin en mä tällaista osannut etukäteen aamulla ajatella. Ajattelin, että ilmoitan aamulla töihin mennessä, koska tilalleni tarvitaan sijainen. Niin ehtii hommata sijaisen hyvissä ajoin...
 
vieras*
Aikaprioriteettiperiaatteen mukaisesti ensin haettu pysyy yleensä voimassa, jos työnantaja ei muuhun halua suostua. Aina kannattaa tietysti yrittää saada se palkaton palkalliseksi saikuksi.
 
Dahkis
Niin siis sovitut työvyirot sitovat ihan yhtälailla työntekijää kuin työnantajaakin. Tämä uusi lakihan mahdollistaa loman siirtämisen sairastumisen takia mutta se ei koske muita vapaita. Työnantajastahan kaikki lopulta riippuu mutta itse en kyllä kehtaisi mennä parin päivän takia jälkeenpäin nillitämään vaan nielisin tappioni.
 

Yhteistyössä