Palkaton viikko....

Epistä....Poika sairastui viime torstaina kesken hoitopäivän, perjantaina mentiin lääkäriin ja siitä asti sairaslomaa lääkärin määräyksellä huomiseen asti. Kolme päivää kun saa palkallisena hoitaa omaa sairasta lastaan, nii tässä käy niin, että käytännössä joudun anomaan palkalliset kolme päivää viime PE-SU ja sitten palkattomana koko tän viikon! En siis oikeesti tee viikonloppuisin töitä, mutta näin se kuulema menee...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ippa:
Epistä....Poika sairastui viime torstaina kesken hoitopäivän, perjantaina mentiin lääkäriin ja siitä asti sairaslomaa lääkärin määräyksellä huomiseen asti. Kolme päivää kun saa palkallisena hoitaa omaa sairasta lastaan, nii tässä käy niin, että käytännössä joudun anomaan palkalliset kolme päivää viime PE-SU ja sitten palkattomana koko tän viikon! En siis oikeesti tee viikonloppuisin töitä, mutta näin se kuulema menee...
Onko sulla kuukausipalkka vai tuntipalkka??
 
Onko kellään kokemuksia vastaavasta...? Muutenkin pieneen palkkaani melkoinen hole...Silti ei ole vaihtoehtoja...Jos mieheni olisi jäänyt hoitamaan potilasta, olisi se tarkoittanut sitä, että meillä olisi tupa täynnä lapsia, eikä täällä silloin olisi mitään leporauhaa...Eikä sitäpaitsi kukaan tuo sairastupaan omiaan hoitoon juuri ennen joulua...
 
vieras
Meillä jos on jatkunut yli vapaapäivien lapsen sairaus niin tuohon tilapäiseen hoitovapaaseen on laskettu vain ne päivät kun olisi kuulunut olla töissä.
Teen siis itse myös viikolopuisin töitä, mutta joskus on sairastunut esim ma ja mulla on ollut vapaa ke niin hoitovapaa päivät on ollu ma,ti ja to. Mahtaakohan tästä kukaan mitään ymmärtää :)
 
Juu, näin se menee, kuten kirjoitit. Selvittelin itsekin samaa asiaa joskus viime keväänä. Viikonloppu laskettiin mullakin, vaikka päiväkoti, jossa olen töissä ei ole edes viikonloppuisin auki. Siis, jos tietäis etukäteen, että sairaus jatkuu pitkään, esim. vesirokko, niin kannattaa ottaa se perjantai palkatonta. Sit sais ainakin ma, ti ja ke palkallisena.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tyttöni Tuulispää:
Juu, näin se menee, kuten kirjoitit. Selvittelin itsekin samaa asiaa joskus viime keväänä. Viikonloppu laskettiin mullakin, vaikka päiväkoti, jossa olen töissä ei ole edes viikonloppuisin auki. Siis, jos tietäis etukäteen, että sairaus jatkuu pitkään, esim. vesirokko, niin kannattaa ottaa se perjantai palkatonta. Sit sais ainakin ma, ti ja ke palkallisena.
No ihan samaa yritin vielä esimieheltäni kysellä, että enkö voisi anoa perjantaille ylityövapaan ja sitten vasta ma-ke ottaa ne palkalliset sairaanlapsenhoitovapaat... Ei käy, kun lääkärintodistukset on ensin pe-ti ja sitten ti-pe....
Niin ja siis enhän minäkään viimeviikolla tiennyt, että näin pitkä tauti on tulossa...

:(
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ippa:
Alkuperäinen kirjoittaja Tyttöni Tuulispää:
Juu, näin se menee, kuten kirjoitit. Selvittelin itsekin samaa asiaa joskus viime keväänä. Viikonloppu laskettiin mullakin, vaikka päiväkoti, jossa olen töissä ei ole edes viikonloppuisin auki. Siis, jos tietäis etukäteen, että sairaus jatkuu pitkään, esim. vesirokko, niin kannattaa ottaa se perjantai palkatonta. Sit sais ainakin ma, ti ja ke palkallisena.
No ihan samaa yritin vielä esimieheltäni kysellä, että enkö voisi anoa perjantaille ylityövapaan ja sitten vasta ma-ke ottaa ne palkalliset sairaanlapsenhoitovapaat... Ei käy, kun lääkärintodistukset on ensin pe-ti ja sitten ti-pe....
Niin ja siis enhän minäkään viimeviikolla tiennyt, että näin pitkä tauti on tulossa...

:(
Niinpä! Siinäpä se, kun ei voi jälkikäteen muuttaa, mitä lääkärintodistuksessa lukee. Pitäis tehdä niin, ettei pyydä lääkärintodistusta sille perjantaille. Palkatonta vapaatahan ei voi anoa jälkikäteen.

 

Yhteistyössä