Paljonkohan maksaa yhteiskunnalle sädehoidot, sytostaatit, syöpäpotilaiden lääkkeet?

Scarlett O Harava

Tunnettu jäsen
17.08.2004
61 304
187
63
Tuli mieleen tuosta Kotiäidin aloituksesta, että haluaako jotkut todella, että kaikki pitäisi maksaa itte.

Mä en ainakaan olisi enää hengissä jos kaikki mun tarvittema hoito ja lääkkeet olisi pitänyt maksaa itte. Pelkästään valkosolunkasvutekijä 5 pistosta maksoi n.3400? joista maksoin itte vain 5?. Noita pistoksia meni n.7 kuukaudessa.

Siihen päälle sairaalahoito, tutkimukset, sytostaatit, ekalla sairastamiskerralla sädehoito, lääkkeet, taksimatkat sairaaloihin/omalla autolla kulkeminen.

Paljonkohan tuo kaikki on tullut maksamaan ja kuinka monella olisi varaa maksaa tuota kaikkea itte?

Mulla ei ainakaan ollut sairasvakuutusta ja enää en sellaista saa. Tai jostakin voi saada, mutta pitää olla kontrolleista useampi vuosi ja niissä käyn vielä vuosia.

Näihin ne verorahat menee ja hyvä niin! Olisihan se toki hyvä keino pitää väestönkasvu aisoissa jos kaikki kustantaisivat terveydenhuoltonsa itse yksityisille....mutmut niin epäinhimillistä! :/

Paljonhan ne maksaa... jo yksi hoitopäivä erikoissairaanhoitoa on kallis, ja sinä ja minä olemme niitäkin kohtuullisen määrän kuluttaneet.

Että välillä tuntuu, että nyt täytyisi tehdä vain Tärkeitä ja Merkittäviä asioita, eikä esim. lorvia netissä. :saint:

Mun mies sai kans noita valkosolupiikkejä (?) ja ne makso tosiaan jotain 1300 euroa laaki. Ei ihan kauheesti tekis mieli maksaa ite semmosia. Ja ne oli tosiaan yksi vaivainen osa syöpähoitoja.

Mun miehen siskon tyttö sairasti leukemian. Ja joka ikinen pilleri, piikki ja sairaalapäivä piti maksaa itse :|

Lapsen isän (siis miehen siskon aviomiehen) työnantajan vakuutus korvasi osan, loput rahoitettiin heidän säästöillään ja sukulaisten & ystävien lahjoituksilla. Muuttivat yli tuhannen kilometrin päähän jotta lapsi pääsisi maan parhaaseen sairaalaan.

Ja tyttö on jo useamman vuoden ajan ollut terve :heart: =)

Alkuperäinen kirjoittaja Ravistettava:
Mun miehen siskon tyttö sairasti leukemian. Ja joka ikinen pilleri, piikki ja sairaalapäivä piti maksaa itse :|

Lapsen isän (siis miehen siskon aviomiehen) työnantajan vakuutus korvasi osan, loput rahoitettiin heidän säästöillään ja sukulaisten & ystävien lahjoituksilla. Muuttivat yli tuhannen kilometrin päähän jotta lapsi pääsisi maan parhaaseen sairaalaan.

Ja tyttö on jo useamman vuoden ajan ollut terve :heart: =)

Missä maassa? Ei kai Suomessa noin voi olla? :o

Yhteistyössä