Paljonko ylioppilasjuhalt noin viidellekymmenelle vieraalle voivat maksaa?

• Viestiketjun aloittaja juhlat tulossa..
  • Ensimmäinen viesti
Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Kiitos! Tuota ohjetta voisi käyttää :)
Ollos hyvä vaan :) Ne kinkkusuikaleet voi muuten korvata paketillisella pekonia. Ruskistat rapeaksi, soseutat monitoimikoneessa ja laitat täytteen sekaan. Maku on riittävän voimakas jopa koko pellin kokoiseen kakkuviritelmään.

mie
http://www.alko.fi/tuotteet/fi/008796
Tossa suht edullinen mutta hyvänmakuinen kuohuviini. Ja taisin kerran laskea et itsetehdyn voileipäkaun hinnaksi tulee 25-30? riippuen siitä kuinka paljon ja mitä laittaa aineksia. esim. kala paljon kalliimpaa kuin kinkku

vieras
Edullinen ja alkoholiton alkujuoma tarjottava olis esim. mustaherukanlehdistä tehty sima! Ja se on muutes hyvää :p

Louhisaaren juoma

5 l vettä
1 l mustaviinimarjan lehtiä
1-2 sitruunaa
400 g sokeria
herneenkokoinen pala hiivaa

Huuhdo lehdet, kuori sitruuna ja viipaloi se. Kuumenna vesi kiehuvaksi ja kaada se lehtien ja sitruunaviipaleitten päälle. Lisää sokeri. Jäähdytä juoma kädenlämpöiseksi ja lisää sitten hiiva. anna juoman käydä vuorokauden ajan, jonka jälkeen se on valmista. Säilytä jääkaapissa.

Jepulis
Mä tekisin varmaan tolla budjetilla yksinkertaisesti niin, että jos kuohuvaa haluaa tarjota, laittaisin vain hyvän makean pöydän (kakkua, pullaa, pikkuleipää) ja vähät välittäisin etiketistä, jonka mukaan pitäisi olla sen sataa suolaista. Eritoten, jos vieraita ei tule toiselta puolelta Suomea asti.

Tai sitten hoitaisin suolaisen puolen tekemällä edullisen mutta maukkaan sosekeiton, esim. feta-bataatin, ja siihen kylkeen omatekoiset sämpylät.

ap
Näillä näkymin budjetti täytyy olla se 500e, että kaikki riittää. Se tonni on aivan yliammuttua minulle. Vieraita tulee myös kauempaa, eli on oltava jotain ruokaisempaa ja suolaista. Mukana on myös ainakin yksi keliaakikko. Täytyy sitten pihistää jonkun aikaa kaikesta muusta. Haluan kuitenkin, että tarjottavat eivät lopu kesken ja näistä tulisi kivat juhlat kaikille..

Keittiönoita
Kun vieraita on paljon ja budjetti rajallinen, kannattaa vähentää valikoimaa ja lisätä määrää.

En lukenut tarkkaan kaikkia vastauksia, mutta joku ehdottikin jo kasvissosekeittoa. Leivo sen lisäksi patonkia ja tee levitteeksi vaikka munavoi. Tai sitten ostat purkin pestoa, jota laitat patonkien sisään ja mitään levitettä ei edes tarvita.

vieras
Mä kyl vakaasti uskon, että hyvät juhlat ja tarjottavat onnistuu pienelläkin budjetilla. Se vain vaatii todella paljon työtä ja suunnittelua. Voit esim. päättää panostavasi enemmän johonkin kategoriaan. Itse kun olen kahdet yo-juhlat järjestänyt ja olen huomannut et kahvipöydästä kelpaa parhaiten suolainen tarjottava. Toisissa yo-juhlissa makeaa tarjottavaa edustivatkin ainoastaan täytekakku, pullapitko ja ylioppilaslakki-keksit. Suolaisena tarjosin kahta salaattia, graavilohta, kinkkupiirakkaa, pitsamuffineita ja munaveneitä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Edullinen ja alkoholiton alkujuoma tarjottava olis esim. mustaherukanlehdistä tehty sima! Ja se on muutes hyvää :p

Louhisaaren juoma

5 l vettä
1 l mustaviinimarjan lehtiä
1-2 sitruunaa
400 g sokeria
herneenkokoinen pala hiivaa

Huuhdo lehdet, kuori sitruuna ja viipaloi se. Kuumenna vesi kiehuvaksi ja kaada se lehtien ja sitruunaviipaleitten päälle. Lisää sokeri. Jäähdytä juoma kädenlämpöiseksi ja lisää sitten hiiva. anna juoman käydä vuorokauden ajan, jonka jälkeen se on valmista. Säilytä jääkaapissa.
Vielä ei olla päästy joka vuotiseen vappuketjuun, mutta haluaisin huomauttaa että tuo ei ole alkoholitonta =)

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Ihamieli:
Vielä ei olla päästy joka vuotiseen vappuketjuun, mutta haluaisin huomauttaa että tuo ei ole alkoholitonta =)
No, se on melkein alkoholitonta. Yhdessä vuorokaudessa juomaan on tullut omien mittausteni mukaan 0,2 promillea.

Yhteistyössä