Paljonko voi pyytää kaverilta lastenvaatteista?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pippi.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

Pippi.

Vieras
Eli, kaverini pyysi voisinko myydä hänelle tyttäreni pieneksi jääneitä vaatteeita. Vaatteet ovat olleet vain yhdellä lapsella ja on aina pesty pesuohjeiden mukaan ja tummat ja vaaleat erikseen. Erittäin siistikuntoisia siis. Ja aika paljon sellaisia bodeja mitä on käytetty vain muutamia kertoja.

Onko siis liikaa jos pyydän vaikka 0,50-1e /body ja housuista mekoista jne 1-1,50?

Ihan ilmaiseksi en kuitenkaan periaatteesta anna, ja olen kuitenkin kaikki ostanut itse uutena.

Mä en oo pyytänyt mitään, paitsi ulkovaatteista. Mutta mä oletan, että jos apua saa, niin sitä joskus tajuaa myös antaa. Eli ei paljon huvita sellasille kavereille antaa vaatteita, jotka ei koskaan ole valmiita antamaan muille mitään. Vaan esim. itse kovasti pyörittävät bisnestä huuto.netissä.

No mun mielestä aika paljon. Mistään käytetystä bodysta en ikinä maksaisi edes kirpparilla euroa, on sitten miten hyvin vaan pidetty ja yhdellä lapsella ollut!

Mä pyytäisin jonkun könttäsumman kasasta vaatteita :)

Mä oon pyytänyt ulkovaatteista 5e/kpl, sisävaatteita ja kenkiä olen antanut ilmaiseksi, mutta ei meillä mitään hienoja merkkitamineita olekaan. Jos ne on merkkivaatteita, niin voihan niistä 1-2e pyytää jos ilkeää, tai kysyä mitä toinen haluaisi maksaa. Kyllä mäkin maksaisin jos siistejä kalliimpia vaatteita saisin kumminkin alehintojakin edullisemmin.

En ole koskaan pyytänyt rahaa vaatteista keneltäkään! Toki oletan saavani vaatteet takaisin jos minulla niille olisi vielä käyttöä..
Jos rahaa pyytäisin niin en kyllä myöskään erottelisi "tuosta euro", "tuosta kaksi", "toi voisi olla puolitoista", kuulostaa mielestäni tökeröltä ja itsellä jäisi kyllä ostamatta!
Eri asia sitten jos myyt vaikkakin juuri huutiksessa tms. :)

Mä oon ostanut ja myynyt könttäsummaan. Eli että säkillinen sisävaatetta 5 euroa. Ulkovaatteista, kengistä, turvaistuimista yms. on neuvoteltu erikseen, paitsi että itse oon pistänyt noitakin menemään ilmaiseksi.

Mun mielestä sun pyynti on ihan ok. Itse sanoin kavereille että kaikki sisävaatteet on 50 snt/kpl, kunnosta ja koosta riippumatta. Kokoja 50-100 cm, kuntoa laidasta laitaan. Syy: en jaksa miettiä sen enempää. Kirpparilla taas hyväkuntoisista olisin voinut varmaan saada pari kolmekin euroa kpl. Mutta ei jaksa nähdä sitä vaivaa mikä siitä tulee. :D

Mutta noi Pena-periaatteet on ihan syvältä. Eli En maksa periaatteesta euroa bodista kirpparilta, En periaatteesta anna ilmaiseksi. Kyl te pihejä olette. :laugh: Mä olen ostanut kirpparilta hyväkuntoisia bodeja parillakin eurolla, yhden sellaisenkin josta maksoin kaupassa 12 euroa kokoa pienempänä. Ihan kiva diiili ;) Ja annan vaatetta eteenpäin ilmaiseksi jos tiedän että toisella on sen kokoinen lapsi ja itellä ei ole käyttöä. Tietty kysyn ensin että haluaako, en mä väkisin tuputa.

no minä oon aina ilmaseks vaatteet kaverille antanut kun en ole kehdannut mitään pyytääkkään. Mutta kyllä harmittaa vietävästi kun hän ne huutonetissä myy ja pitää rahat... eikö hyviin tapoihin kuuluisi antaa puolet mulle....

Minä kyllä pyydän ystäviltä rahaa vaatteista. Tai no, en pyydä rahaa henkkamaukasta ja vastaavista, mutta eivät he eivät ole olleet kiinnostuneet. Mutta pyydän vähemmän kuin kirppiksellä vastaavasta tuotteista saisin (nämä vähän hinnakkaammat retromerkit, kosteussuojatut ulkovaatteet) ja onhan heillä etuosto-oikeus aina. Eikös sekin ole etu :D Ulkovaatteita olen myynyt 10-20e halvemmalla kuin pyydän kirppiksellä, muita 2-5euroa halvemmalla (paidat, housut, hupparit).

Eipähän käy niin, että tunkisin heille tavaraa, jota he eivät halua...

Yhteistyössä