paljonko voi paikat olla auki ennen synnytystä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kunhan mietin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kunhan mietin

Vieras
Tuli mieleen et paljonko (siis montako cm ) voi paikat olla ennen synntyksen alkua auki? Tai paljonko olet kuullut että jollakin on ollut? Itellä nyt 3 cm auki ja kolmatta odotan. Edellinen oli kiinni loppuun asti ja silti synntys eteni todella rivakasti, kun lähti supisteleen. Nyt mua mietityttääkin, että pitääkö mun varautua vielä nopeampaan synntykseen mahdollisesti, kun on jo noinki paljon auennut kohdunsuu vaikkei mulla ole ollut yhtään kivuliaita supistuksia.

Mulla oli ekasta 4 cm auki rv 36 ja toisesta 6 cm auki ennen synnytystä. En tiedä kuinka kauan oli ollut, mutta kivuliaita supistuksia ei ollut. Tulikin sitten syöksynä. Vartti säännöllisiä supistuksia ja ponnistamaan :D

Voi se useita senttejä olla. Miten nopeasti edellinen tuli? Ei kannata jäädä turhia kotiin kupeksimaan kun ymmärtää synnytyksen olevan käynnissä. Heti kun supistukset ovat selvästi napakoita niin matkaan vaan. Mulla alkoi ihan suoraan tiukoilla, säännöllisillä supistuksilla niin että mieskin ymmärsi ja kun tuntia myöhemmin olin sairaalassa, olin jo 9 cm auki.

edellinen tuli 2,5 tunnissa. Olin kans sairaalaan päästessäni 10 cm auki ja suoraan sain ruveta ponnistamaan. Nyt mulla onki jo viikkoja 41+4. eli keskiviikkona on sitte käynnistys edessä jos ei mitään tapahdu sitä ennen. Matkaa on vaan tonne sairaalaan sen verran pitkästi et välillä mua oikeesti pelottaa että keretäänkö ajoissa! Ei tosiaan parane jäädä kotiin ihmettelemään jos alkaa tuntua suppareita...

Yhteistyössä