Paljonko tulot ja paljon saatte asumistukea? Ja vuokra?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hermoilija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hermoilija

Vieras
Kauhee kysely kun meni hermot kelaan kun lakkauttivat meidän asumistuen kun on muka liikaa tuloja.. Mies töissä ja saa n.1500e ja mulla ei ole tällä hetkellä mitään tuloja..( vanhempainpäiväraha-hakemus vetämässä)..
Niin ja vuokra on 656e.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ootko katsonut tuolla laskurilla olisitteko oikeutettuja tukeen? http://asiakas.kela.fi/aylaskenta_app/AYLaskentaApplication

Olen katsonu ja sen mukaan olis oikeus, valitus on lähetetty mut ihmettelen vaan miten ne voi noin tehdä..

Tulot n.460 euroa kuussa. (kotihoidontuki ja hoitolisä) Vuokra 550 euroa ja asumistuki 350 euroa. Töissä ollessani mulla oli tulot n.1400 kuussa ja sain joku 60 euroa... Että en yhtään ihmettele, että ette saa mitään. Ja meitä siis 3, minä ja kaksi lasta. Ja miten voi olla, että sinulla ei ole mitään tuloja?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Tulot n.460 euroa kuussa. (kotihoidontuki ja hoitolisä) Vuokra 550 euroa ja asumistuki 350 euroa. Töissä ollessani mulla oli tulot n.1400 kuussa ja sain joku 60 euroa... Että en yhtään ihmettele, että ette saa mitään. Ja meitä siis 3, minä ja kaksi lasta. Ja miten voi olla, että sinulla ei ole mitään tuloja?

olin jonkun aikaa työttömänä työnhakijana ja en sit saanut päivärahaa.. nyt jäin vanhempainvapaalle ja odottelen kotihoidontukea..

Minäkään en oikein ymmärrä, että miten voi olla ettei ole mitään tuloja? Kerroit että vanhempainrahahakemus on vetämässä, mutta eikös sitä yleensä haeta siinä vaiheessa, etti tule totaalisia katkoksia tuloihin?

Takavuosina, juuri ennen euron tuloa oli itselläni tilanne, että tein osapäivätyötä joka meni juuri ja juuri yli sovitellun päivärahan ehtojen, eli en saanut lisäksi muuta. Bruttopalkka oli 3100 mk, ja vuokra 2500 mk. En saanut asuntotukea. Kun kysyin miten kelasta miten muka pärjään, sanottiin että myy auto. No, minulla oli 10 vuotta vanha auto, jota tarvitsin työssäni ihan välttämättä.. :headwall:

Yhteistyössä