Totta! Moni raskaana oleva ajattelee hyvällä omalla tunnolla, että nyt mässään ja syön, kun "lihon" muutenkin. Vauvalle tekee vaan hallaa liialla sokerilla, äidin oma terveys kärsii, varsinkin jos ennen on syönyt monipuolisesti ja nyt aloittaa älyttömän ahmimisen. Jos koko ajan pitää jotain syödä ettei tule paha olo, niin sitten vaikka salaattia.. ei tuu liikakiloja.Alkuperäinen kirjoittaja Sassykatti:huhheijaa, kyllä 6-7 kilon painonnousulla noilla viikoilla saa katsoa peiliin, raskaudella ei asian kanssa ole lähestulkoon mitään tekemistä Sikiö painaa n. 40g ja loput roippeet max parisataa grammaa niin kyllä on syönti ihan väärää.. Tietenkin turvotusta on voinut jo tulla mutta ei missään nimessä noin paljoa. Tulee tukala loppuraskaus jos tuohon malliin antaa painon nousta koko raskauden ajan.
Sulla on ollut kovin paljon tuota painonnousua.Alkuperäinen kirjoittaja Ilona:Mulla oli noilla viikoilla JO 6-7 kiloa! Toi on vielä hyvän pientä nousua!
Mutta vaihtoehtoja sille syömisen laadulle kun on, syö esim. sokerittomia mehukeittoja, porkkanoita.. vähäkalorisia ruokia ylipäätänsä niin se painonnousukin pysyy kurissa. Jos joutuu syömään usein välipaloja, on erityisen tärkeää kiinnittää huomiota ravinnon laatuun. Itsellä myös oli alkuraskauden pahoinvointi ensimmäisellä kolmanneksella aika massiivista, koko ajan piti olla jotain puputtamassa ettei paha olo iskisi, silti nyt raskauden puolessa välissä paino on pysynyt samassa kuin ennen raskautta.Alkuperäinen kirjoittaja ap:En kyllä toisaalta ihmettele painonnousua kun syö varmuuden vuoksi ettei huono olo yllätä.
Saako kysyä et olitko ihan normaalipainoinen molempien raskauksien alkaessa?Alkuperäinen kirjoittaja Manzu:Mulla ekassa raskaudessa tuli painoa lisää 20kg (tyttö) ja toisessa raskaudessa -25kg (poika).. voin sen verran huonosti toisessa raskaudessa.. pahoinvointia koko ajan vaivana.
Ite en stressannut painonnoususta saatikka laskusta, kun tiesi että normaalikäyrillä mentiin ja vauva kasvoi normaalisti.
Ekassa raskaudessa mulla oli ylipanoa reippaat 30kg ja toisen raskauden alkaessa ylipainoa oli noin 10kg.. kuopuksen oltua kk ikäinen olin normiluvuissa.Alkuperäinen kirjoittaja harmaa:Saako kysyä et olitko ihan normaalipainoinen molempien raskauksien alkaessa?Alkuperäinen kirjoittaja Manzu:Mulla ekassa raskaudessa tuli painoa lisää 20kg (tyttö) ja toisessa raskaudessa -25kg (poika).. voin sen verran huonosti toisessa raskaudessa.. pahoinvointia koko ajan vaivana.
Ite en stressannut painonnoususta saatikka laskusta, kun tiesi että normaalikäyrillä mentiin ja vauva kasvoi normaalisti.
En pahalla tarkoittanut ollenkaan.Alkuperäinen kirjoittaja Manzu:Ekassa raskaudessa mulla oli ylipanoa reippaat 30kg ja toisen raskauden alkaessa ylipainoa oli noin 10kg.. kuopuksen oltua kk ikäinen olin normiluvuissa.Alkuperäinen kirjoittaja harmaa:Saako kysyä et olitko ihan normaalipainoinen molempien raskauksien alkaessa?Alkuperäinen kirjoittaja Manzu:Mulla ekassa raskaudessa tuli painoa lisää 20kg (tyttö) ja toisessa raskaudessa -25kg (poika).. voin sen verran huonosti toisessa raskaudessa.. pahoinvointia koko ajan vaivana.