Paljonko tullut painoa raskaana RV 13 mennessä?

• Viestiketjun aloittaja voi ei
  • Ensimmäinen viesti
Itselläni on nyt rv18 ja lähtöpainossa ollaan vaikka vatsa on kasvanut jo melkoisesti.

Kuitenkin tuo lähtöpaino oli 10kg enemmän kuin edellisissä raskauksissa, joissa taisi tuossa vaiheessa (siis rv13) ollut tullut joku 2kg.

huhheijaa, kyllä 6-7 kilon painonnousulla noilla viikoilla saa katsoa peiliin, raskaudella ei asian kanssa ole lähestulkoon mitään tekemistä :eek: Sikiö painaa n. 40g ja loput roippeet max parisataa grammaa niin kyllä on syönti ihan väärää.. Tietenkin turvotusta on voinut jo tulla mutta ei missään nimessä noin paljoa. Tulee tukala loppuraskaus jos tuohon malliin antaa painon nousta koko raskauden ajan.

e
Alkuperäinen kirjoittaja Sassykatti:
huhheijaa, kyllä 6-7 kilon painonnousulla noilla viikoilla saa katsoa peiliin, raskaudella ei asian kanssa ole lähestulkoon mitään tekemistä :eek: Sikiö painaa n. 40g ja loput roippeet max parisataa grammaa niin kyllä on syönti ihan väärää.. Tietenkin turvotusta on voinut jo tulla mutta ei missään nimessä noin paljoa. Tulee tukala loppuraskaus jos tuohon malliin antaa painon nousta koko raskauden ajan.
Totta! Moni raskaana oleva ajattelee hyvällä omalla tunnolla, että nyt mässään ja syön, kun "lihon" muutenkin. Vauvalle tekee vaan hallaa liialla sokerilla, äidin oma terveys kärsii, varsinkin jos ennen on syönyt monipuolisesti ja nyt aloittaa älyttömän ahmimisen. Jos koko ajan pitää jotain syödä ettei tule paha olo, niin sitten vaikka salaattia.. ei tuu liikakiloja.

vieras
Pysynyt samassa,tai itseasiassa laskenut pari kiloa.
Toivottavasti jatkossakin tulee olemaan näin,sillä painoa on kuitenkin nyt 80kg(pituus 172cm )

Kahdessa edellisessä raskaudessa olen saanut itseeni jämähtämään 10 liikakiloa:/

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
En kyllä toisaalta ihmettele painonnousua kun syö varmuuden vuoksi ettei huono olo yllätä.
Mutta vaihtoehtoja sille syömisen laadulle kun on, syö esim. sokerittomia mehukeittoja, porkkanoita.. vähäkalorisia ruokia ylipäätänsä niin se painonnousukin pysyy kurissa. Jos joutuu syömään usein välipaloja, on erityisen tärkeää kiinnittää huomiota ravinnon laatuun. Itsellä myös oli alkuraskauden pahoinvointi ensimmäisellä kolmanneksella aika massiivista, koko ajan piti olla jotain puputtamassa ettei paha olo iskisi, silti nyt raskauden puolessa välissä paino on pysynyt samassa kuin ennen raskautta.

Mulla ekassa raskaudessa tuli painoa lisää 20kg (tyttö) ja toisessa raskaudessa -25kg (poika).. voin sen verran huonosti toisessa raskaudessa.. pahoinvointia koko ajan vaivana.

Ite en stressannut painonnoususta saatikka laskusta, kun tiesi että normaalikäyrillä mentiin ja vauva kasvoi normaalisti.

harmaa
Alkuperäinen kirjoittaja Manzu:
Mulla ekassa raskaudessa tuli painoa lisää 20kg (tyttö) ja toisessa raskaudessa -25kg (poika).. voin sen verran huonosti toisessa raskaudessa.. pahoinvointia koko ajan vaivana.

Ite en stressannut painonnoususta saatikka laskusta, kun tiesi että normaalikäyrillä mentiin ja vauva kasvoi normaalisti.
Saako kysyä et olitko ihan normaalipainoinen molempien raskauksien alkaessa?

Alkuperäinen kirjoittaja harmaa:

Ekassa raskaudessa mulla oli ylipanoa reippaat 30kg ja toisen raskauden alkaessa ylipainoa oli noin 10kg.. kuopuksen oltua kk ikäinen olin normiluvuissa.

harmaa
Alkuperäinen kirjoittaja harmaa:

Ekassa raskaudessa mulla oli ylipanoa reippaat 30kg ja toisen raskauden alkaessa ylipainoa oli noin 10kg.. kuopuksen oltua kk ikäinen olin normiluvuissa.
En pahalla tarkoittanut ollenkaan.
Ajattelin vain että pakko olla jos on saanut noin paljon laihtua.Itse omasin myös melkoiset varastot,ja sainkin sitten pudotettua raskausaikana ylipainon pois:)

Yhteistyössä