Paljonko tilillä pahan päivän varalle?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tiitu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Tiitu

Vieras
Siinäpä se kysymys tulikin. Paljonko olette säästäneet pahan päivän varalle äkillisiä menoja tms. varten? Erityisesti nyt tuo mietityttää, kun miehellä riski jäädä työttömäksi, mutta asuntolainakin ois mahdollista maksaa kokonaan pois. Eli paljonko pitäis olla pelivaraa tilillä? Itse olen vielä kotona lapsia hoitamassa.

Alkuperäinen kirjoittaja Tiitu:
Siinäpä se kysymys tulikin. Paljonko olette säästäneet pahan päivän varalle äkillisiä menoja tms. varten? Erityisesti nyt tuo mietityttää, kun miehellä riski jäädä työttömäksi, mutta asuntolainakin ois mahdollista maksaa kokonaan pois. Eli paljonko pitäis olla pelivaraa tilillä? Itse olen vielä kotona lapsia hoitamassa.

No, maksakaa pois vaan, jäähän teille sitä pelivaraa sitten työttömyysajalle, kun teidän ei tarvitse maksaa lainanlyhennyksiä. =)

Siksi vaan mietin, kun joku on joskus sanonut, että ei sen lainan takaisinmaksun kans kannata hoppuilla, kun siitä on kuitenkin joutunut maksamaan kaikki järjestely- yms. palkkiot? Onko tuossa väitteessä mitään logiikkaa? Eihän se korko parin viimesen vuoden osalta niin paha oo.. Muutamia kymppejä kuussa, lopuksi vain euroja. Vaikka nyt ei kyllä kannata edes sijoittaa, kun korot on niiin alhaalla.

Joku tonni. 1 tonni parempikorkoisella säästötilillä, 1 tonni määräaikaisella säästötilillä, josta vielä parempi korko. Sit käyttötileillä 1,5-2,5 tonnia. Pitäs hetken pärjätä jos vaikka jotain yllättävää tuliski. Meilläki kovin pienet tulot (vain miehen pieni palkka), mutta eihän se tartte ku kerran säästää ni se on sit sielä (siihen asti kunnes se hätätilanne tulee). :) Mut ei meillä kyllä ihan kaikki menekään mitä tulee.

Yhteistyössä