Paljonko telkkaria?

anu
Kuinka kiinnostuneita teillä ollaan ylipäätänsä tuosta telkkarista ja esim.piirretyistä? Meillä on melkein aina telkkari auki, ihan "äänen" takia ja olen huomannu neitin 1v 9kk seurravan turhan tarkkaan, mitä siellä puhutaan ja tapahtuu.

No, tietty olen alkanut pitään tellua kiinni ja radiota enemmän auki. Mutta tyttö haluaa monesti päivässä katsoa piirrettyjä samalla kun leikkii, esim. Bambia tai Plutoa (suosikit).. Aamuisin ollaankin katsottu, niin saa äippäki rauhassa lukea lehden..Ja pikku kakkosta, jos ollaan siihen aikaan sisällä.. Mitä teillä katsotaan ja kuinka paljon?
 
Joku psykologi sanoi, olikohan se Punaisessa langassa, että mitä rakastavat vanhemmat voisivat lapsilleen tehdä on laittaa tv kiinni. Kaikki turhat äänet ja ärsykkeet pois, se vain aiheuttaa levottomuutta ja keskittymisvaikeuksia. En enää oikein muista miten muuten se henkilö sitä perusteli, mutta se oli ihan järkeen käypää. Joten kannataa vain laittaa se radio ja tv kiinni, eipähän ole mitään merkityksetöntä tausta melua.
 
Liina-Lii
Noin 20 min-puoli tuntia päivässä, lounaan jälkeen että saan imuroitua, ja joskus illalla katsotaan yhdessä lastenohjelmat. Päivällä laitan aina videon pyörimään että tiedän mitä sieltä tulee kun en itse seuraa vieressä. Ikä lapsella 2,5v.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 09.11.2006 klo 14:29 vieras kirjoitti:
Joku psykologi sanoi, olikohan se Punaisessa langassa, että mitä rakastavat vanhemmat voisivat lapsilleen tehdä on laittaa tv kiinni. Kaikki turhat äänet ja ärsykkeet pois, se vain aiheuttaa levottomuutta ja keskittymisvaikeuksia. En enää oikein muista miten muuten se henkilö sitä perusteli, mutta se oli ihan järkeen käypää. Joten kannataa vain laittaa se radio ja tv kiinni, eipähän ole mitään merkityksetöntä tausta melua.
Tämä siis koskee sitä, kun lapsi tekee jotain muuta kuin katsoo sitä tv:tä.
 
Meidän 1,5v tykkää tosi paljon kattoo varsinkin titi-nallea. Tanssii mukana ja selvästi nauttii. Annan hänen sitä kattoo päivittäin. Usein olen siinä kaverina katsomassa ja yhdessä tanssitaan. Meillä ei muuten olekaan sitten tv päällä, koska miehen kanssa ei telkkaria katota kuin ehkä kerran viikossa.
 
oisko poika ollu noin 1,5v. kun alko telkkarista kiinnostumaan ja on sitä sitten katottukin ihan urakalla. Katsoo ehkä tunnin tai kaks päivässä lasten ohjelmia. Seuraillaan tietenkin tilannetta että miten pojan muut leikit sujuu ja miten unet menee, jos alkaa olla levottomuutta niin sitten telkkaria vähemmälle ja muita leikkejä enemmän.
 

Yhteistyössä