Paljonko teille on tullut kiloja raskauden aikana? Paljonko jäi synnärille?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mulle on tullu molemmissa raskauksissa 9 kiloa.
Liikuin aika vähän, koska supisteli kokoajan ja selkä oli TODELLA kipeä.
Söin herkkuja, pizzaa, hamppareita, kunnon kotiruokaa, hedelmiä, salaattia, vihanneksia jne...
Synnärille jäi 7 kiloa, ja lopu 2 lähti hetikun tultiin kotiin.

Kiloja tuli lisää 20kg eikä yhtään jäänyt laitokselle vaan otin sieltä vielä mukaani 2kg eli painoin kotiin tullessa enemmän kuin synnyttämään lähtiessä. Syy siihen oli sektio jossa imusuonet katkottiin ja kaikki neste jäi vellomaan kehoon.

Esikoisesta kiloja tuli 11 ja synnärille jäi muutama. Keskimmäisestä en muista, samaa luokkaa se oli..

Kuopuksen odotusaikana paino nousi vasta loppupuolella raskautta, kymmenisen kiloa taisi tulla. Tällä kertaa kaikki kilot ja kaksi lisää jäivät synnärille. Kolmannessa raskaudessa sairastuin raskausdiabetekseen ja olin todella tarkalla dieetillä (ja insuliineilla). Liikkua en voinut supistelujen vuoksi, joiden takia olin sairaslomalla melkein puolesta välistä alkaen..

Molemmista tuli 12 kg, esikoisesta jäi synnärille 5 kg ja kuopuksesta 7 kg. Lähtöpainoon pääsin vasta puoli vuotta synnytyksestä, jolloin loput pari kiloa lähtivät ihan itsestään.

Ekasta 5 kg
kaksosista 7 kg
kolmas raskaus 5 kg ja
neljäs 5 kg.

joka raskauden alussa paino ollut sama 55 kg.

En ole liikkunut raskauksien aikana yhtään eritavoin enkä myöskään syönyt eri tavoin, paitsi kolmannessa raskaudessa koitin lihottaa.
Tuntui että se oli vakio jotenkin, että mun kropalle oli määrätty tuo 5 kg suunnilleen lisää.

Uskon myös että naiset joille tulee 20-30 kg lisää, eivät sitä syömällä saa vaan se on jotenkin jostain muusta kiinni, ehkä jokin hormonaalinen juttu.

Kolmannessa raskaudessa kun nimittäin yritin lihottaa itseäni, söin vaikka mitä jotta olisi kiloja tullut ja imetys onnistunut paremmin.
Ei niitä vaan tullut mutta imetin silti vuoden.
Silloin kesti kauan saada oma, normaalipaino takaisin.

Ekasta 5 kg
kaksosista 7 kg
kolmas raskaus 5 kg ja
neljäs 5 kg.

joka raskauden alussa paino ollut sama 55 kg.

En ole liikkunut raskauksien aikana yhtään eritavoin enkä myöskään syönyt eri tavoin, paitsi kolmannessa raskaudessa koitin lihottaa.
Tuntui että se oli vakio jotenkin, että mun kropalle oli määrätty tuo 5 kg suunnilleen lisää.

Uskon myös että naiset joille tulee 20-30 kg lisää, eivät sitä syömällä saa vaan se on jotenkin jostain muusta kiinni, ehkä jokin hormonaalinen juttu.

Kolmannessa raskaudessa kun nimittäin yritin lihottaa itseäni, söin vaikka mitä jotta olisi kiloja tullut ja imetys onnistunut paremmin.
Ei niitä vaan tullut mutta imetin silti vuoden.
Silloin kesti kauan saada oma, normaalipaino takaisin.

5 kg kuulostaa tosi vähälle! Oliko sun lapset tosi pieniä? Meinaan mullahan painoi jo lapsikin yli 4 kg, istukka vähintään 600 g plus lapsivedet. Olin kyllä kuin maapallon puolikas, että on ollu hyvät uima-altaat lapsosilla. :D

ekasta 12kg tokasta 7kg..tältä tokalta olen vähän yrittänyt kattoa mitä suuhuni laitan sekä päivittäin käynyt kävelyllä(loppuajasta n.puolenkilsan lenkkejä). Synnärille ei ole juurikaan jäänyt mutta sitten olen mennyt jumppatunneille ja näin saanut ylimääräiset kilot pois..

Ekasta 7, kolmesta seuraavasta 8, viimeisestä 6 kg. En mä tiedä, paljon jäi synnärille, varmaankin suunnilleen kaikki kilot. Ja imetysten aikana laihduin aina alipainoiseksi. Ekan odotusaikana en liikkunut juuri yhtään, kun raskauden puolivälistä asti olin sairaslomalla enkä pystynyt liikkumaan. Muissa raskauksissa liikuin ihan normaalisti oman mittapuun mukaan, muitten mielestä varmaan tosi vähän.

Yksi raskaus takana: kiloja tuli 15 ja laitokselle jäi 5. Siis kolme kiloa lapsesta ja loput istukkaa ja lapsivettä. :D

Oon aika pienikokoinen, ja painoa tuli reippaasti. Söin kyllä herkkujakin, mutta liikuin (kävellen) raskauden läpi useamman tunnin päivässä, kun se on työn ja koiran takia pakko. Vauhti kyllä oli jumalattoman hidasta, koska iskias vaivasi aika paljon n. rv 18 alkaen.

Paino oli normaalissa alta 4 kk, ja meni alipainon puolelle, vaikka en enää imettänyt. Oli vaan aika raskasta sen karjuvan lapsen hoitaminen... ;)

ekasta tuli reilu kilo, 10kg jäi synnärille. Liikuin paljon. Tokasta tuli 5kg ja just se 5kg jäi sinne synnärille. En liikkunut oikeestaan yhtään. Ylipainoinen olen muuten, se selittää tuon pienen painonnousun.

Ekasta tuli noin 13 kiloa, joista synnärille jäi 11. Tosin synnytyspäivänä punnittiin kahdesti, ensin aamulla ja sitten illalla ja ero oli viisi kiloa. Illalla enemmän ja eri vaaka kummallakin kerralla, että tiedä sitten kumpi oli oikeassa vai oliko kumpikaan.

Kuopuksesta tuli puoli kiloa painoa. Synnärille jäi 7 kiloa. En liikkunut mitenkään erityisesti. Olen kyllä reilusti ylipainoinen.

Yhteistyössä