Paljonko teille jää tilille rahaa laskujen jälkeen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "..."
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

"..."

Vieras
Kun saatte palkan ja maksatte laskut pois (omat ja/tai yhteiset miehen kanssa) niin paljonko teille jää rahaa seuraavaan palkkaan asti?

minulle jää yhteisten laskujen jälkeen n. 500-600e kuukaudeksi, josta maksan vielä omat laskut.. ei jää paljoa seuraavaan palkkaan asti ja kuun lopussa aina rahat loppu.. oon yrittänyt miettiä mihin ne menee mutta kyllä ne loppuu vaikka en tuhlaa turhiin ostoksiin.. ruokaan menee kyllä todella paljon rahaa..vaikka kaupassa käy myös mieheni..

voi kun saisi sellaisen tilanteen, että olisi säästössä mukava pesämuna!!

Pakollisten laskujen ja ruokakulujen jälkeen pelkästään mulla jää n. 800 euroa, mutta sitten humputtelen vaatteisiin, koruihin, ravintolaan, joten eipä jää sitten säästöön.

Paljon, ostan vaatteemme pääasiassa kirppiksiltä, syömme ihan perus kotiruokaa, emme siis käy "ulkona" syömässä. Harrastuksiimme kuuluu uimahalli ja kävely ja juoksu ympäri vuoden, ja tietenkin pyöräily kesällä. Emme tuhlaa mihinkään pakko saada kun muillakin on. Asumme vanhassa ok-talossa, 2 lasta, 2 aikuista ja koira. Tilille jää mukavasti pesämunaa.

Silloin, kun molemmat ollaan töissä, niin kohtalaisesti jää, varmaan lähemmäs pari tonnia. Säästötilille ja rahastoonkin menee kuukausittain. Nyt kaikki menee mitä tulee ja säästöstä otetaan tarvittaessa.

Mä en osaa sanoa mitään summia, mutta tiedän että pakollisten menojen jälkeen jää vielä paljon rahaa tileille. Itse olen kotihoidontuella ja lähinnä siis vain miehen tuloilla elellään, 3 alle kouluikäistä lasta on. Meillä ei ostella mitään turhuuksia ja kaikki ostokset harkitaan tarkkaan, harrastuksiin menee koko perheeltä alle 1000€ vuodessa, ruoka itsetehtyä, ei alkoa, ei tupakkaa, ei lehtitilauksia, ei rahapelejä. Koska turhaa roinaa ei ole nurkissa pyörimässä, mahdumme loistavasti 85 neliön rivariasuntoon koko perhe. Välillä käydään ravintoloissa, pikku lomilla kotimaassa, käydään elokuvissa, teattereissa jne., mutta harrastetaan paljon myös ihan kotoilua ja ilmaistapahtumia.

Noin 800 jää mun palkasta ja miehen palkasta suunnilleen saman verran. Sitten saadaan lisäksi lapsilisä yhdestä lapsesta ja kodinhoidontuki.

Muoks. Ollaan siis osa-aikatyössä molemmat, ettei tarvitse laittaa lasta vielä hoitoon.

Viimeksi muokattu:
oho kylläpä teillä jää paljon :) hyvähän se on. ei mekään törsätä mihinkään, syödään ihan kotiruokaa, harvoin käydään ulkona syömässä. 2 lasta ja pieni huusholli. mutta on osalla teistä kyllä hyvät tulotkin, koska esim mulla palkasta jää verojen jälkeen n.1400-1500e..

Vaikka meillä jää joka kk säästöön se 3000-4000 euroa niin kyllä silti sanoisin että ratkaisevinta ei ole suuret tulot vaan pienet menot. Rahaa ei kulu esim. tupakkaan tai alkoholiin eikä limsoihinkaan. Laadukasta ja hyvää ruokaa kyllä muuten tulee syötyä.

[QUOTE="vieras";28452105]Vaikka meillä jää joka kk säästöön se 3000-4000 euroa niin kyllä silti sanoisin että ratkaisevinta ei ole suuret tulot vaan pienet menot. Rahaa ei kulu esim. tupakkaan tai alkoholiin eikä limsoihinkaan. Laadukasta ja hyvää ruokaa kyllä muuten tulee syötyä.[/QUOTE]

Kyllä ne tulot ovat ratkaisevat. Jos saa käteen nettona 4000 euroa ja joku toinen taas 1200 nettona, siinä on suuri ero varsinkin jos pariskuntina tienaa nettona 1200+1500 ja toinen pariskunta 3000+4000. Siinä ei pienituloisilla polttamattomuus, absolutismi, herkuttomuus ym. vaikuta, mitä jää käteen verrattuna hyvätuloisiin. Silloin kun puhutaan hyvätuloisista, iso erohan siinä on saako säästöön vai tuhlataanko rahat taivaan tuuliin, on juuri menoilla.

Nimin. nykyään hyvätuloinen, entinen pienituloinen.

Palkan suuruus riippuu lisistä, mutta 1800-1500 euroa jää laskujen jälkeen. Miehelle vähemmän, mutta se ei taas tuhlaa rahojaan, vaan jää säästöön, n 1000e verran kuukaudessa

Meillä jää laskujen ja lainan jälkeen noin pari tonnia kuukaudesta riippuen, ihan keskituloisia ollaan. Joskus jää vähemmän, joskus enemmän. Ruokaan ja bensaa menee noin tonni, viimeinen tonni sit millon mihinkin, remonttiin yms tai säästöön.

Tässä kuussa kärsitään vielä viimekuun isoista ostoksista joten rahaa jäi laskujen ja vuokran jälkeen n. 250e + 200e tilinylitysvara (joka on sitten pois seuraavasta tilistä tottakai), sanomattakin selvää ettei säästöön jää - päin vastoin säästötilitkin jouduttiin nykimään tyhjäksi jo viimekuussa.

Normikuussa jää 700-800e laskujen ja vuokran jälkeen, siitä 130e/kk menee säästöön.

Asumisen, laskujen, ruoan ja liikennemenojen jälkeen multa jää säästöön seitsemänsataa euroa ja huvitteluun, harrastuksiin ja vapaasti törsättäväksi sellaisen kolme ja puoli. Hyvin riittää, ei tarvi pihistellä tai pingottaa.

Pakollisten menojen; autolaina, asuntolaina, vastike, sähkö, vakuutukset jälkeen jää n. 2200€/kk. Siitä sitten puhelin ja netti, auton kulut, ruoka ja vaatteet sekä aika isot apteekkikulut. Perheessä kuusi henkilöä.
Kutakuinkin palkoista jää se mitä tämän kokoiselle perheelle on laskettu toimeentulon normiksi.

No mulla jää joku about 300e laskujen jälkeen ja sit 200e lapsilisät. Sillä ostan ruoat ja bensat. Enemmän varmaan sais työttömänä, mutta kun ei pää kestä olla kotona.

[QUOTE="vieras";28452005]Laskujen ja asuntolainan lyhennyksen jälkeen jää 3000-4000 euroa, kuukaudesta riippuen.[/QUOTE]

Minä maksaisin asuntolainaa pois isompia eriä.

Yhteistyössä