Tulot 4700 + lapsilisät = 4910
menot:
asuminen 1100 (laina, sähkö, vesi jne.)
päivähoito 483
vakuutukset 100
puhelinlaskut 80
bensa varmaan 400-500
netti 24,90
Ei tullut muita pakollisia laskuja mieleen. Näiden jälkeen jää: noin 2700.
[QUOTE="kjh";25567634]tätä mä en tajua: miten voi olla "omat rahat" eikä edes tietoa miehen palkasta, vaikka perheenä elellään?
kai sunkin mies sitten maksaa isomman osan asumisesta, ruoasta, viihdykkeistä jne, jos kerran tienaa enemmän?
mikä perhe se tuollainen on, jjossa ei ole rahat yhteisessä käytössä?[/QUOTE]
en minäkään tiedä mieheni palkkaa tarkallee ja mitä sitten. me kumpikin laitetaan käyttötilille sama summa rahaa ja siitä maksetaan menot.
miksi pitäis olla yhteiset rahat?
Meitä perheessä kolme ja olen budjetoinut kuukauden siten, että meille jää 400 euroa/viikko laskujen jälkeen rahaa. Loput ylijäämät menevät säästötilille.
Sanotaanko näin että pakollisten menojen (asuminen, lainat) jälkeen jää ruokaan ja laskuihin rahaa n. 2000. Tuosta summasta sitten maksellaan laskut (joku lehti silloin tällöin, netti, puhelin, päivähoitomaksu ym) ja ostetaan vaatteet. Meitä 2 aikuista ja 1 lapsi.
no mulla tulee opintotuki+yleinen as.tuki+ lapsilisä 800e, elatusmaksut 200e, palkka 200-600e /kk eli tulot on 1200-1600e/kk, asumiseen menee 600e /kk, muut laskut 50-200e/kk + juna- sekä bussiliput 50e/kk. hyvin pärjätään, laskujen jälkeen jää noin 300-900e/kk. minä ja yksi laps, ruokaan menee alle 200e/kk. säästöön ei kyllä kieltämättä hirveästi tule laitettua. ostellaan myös turhuuksia(vaatteita, kosmetiikkaa,leluja) ja ei-välttämättömiä palveluita. (uimahalli, kuntosalit, hoplop/lasten tapahtumat, elokuvat..)