Ilman.Alkuperäinen kirjoittaja ap:no sit en ymmärrä
kiertoilmalla vai ilman?
ei kuule harmainta aavistustakaa, jostain se on sen kehittäny mut luulen et ennemin se tulee sen isältä, siis jos tulee jostain muusta ku omasta päästäAlkuperäinen kirjoittaja minä tääläkin:wiivi84...onko ukkos äite sanonu tuon kinkun paistolämpötilan?!?
Meillä ainakin anoppi sen sata kertaa toitottanu tuota 100 asteen lämpöö ja sit kuitenkin vaan 1tunti/kilo ja mä oon kyl sitä mieltä et jos tuossa ajassa meinaa saada kunnollista ja kypsää kinkkua niin vähintään se 120 astetta pitäs uunissa olla.
Joten siis meillä paistellaan 120 asteessa ihan vaan mun omapäisyyden takia ja meinaan kyl hiukan yli 8kilon kinkkua pitää uunissa yli tuon tunti/kilo...paistomittarikin kyllä on ja siitä hiukan katselen koska vois olla kypsää...ja siis sen jälkeenkin viä hetken pidän uunissa.
Meillä kuitenkin halutaan syödä kinkku kunnolla paistettuna (sellasena tosi murenevana)
taitaa 200 astetta on kyllä liikaa. meillä kun ollu tuon kokoinen niin eka tunti aivan pikku lämmöllä sitten tais olla 175 astetta.Alkuperäinen kirjoittaja Äiti:Meillä tuorekinkku, 8 kg.
Laitettiin uuniin neljältä iltapäivällä eilen ja siitä 40 min pidettiin 200 asteessa.
Mittari näytti 81 astetta pikkusen yli puolen yön ja toivon että kinkku olisi kypsää.
Edellinen kinkku kuivi mikä paistettiin toissa yönä Mittari tosin näytti 92 jopa kun aamuyöstä noustiin ottamaan kinkku pois uunista eli tuntien mukaan paistettu ei onnistunut. Tästä mittarin mukaan paistetusta en nyt sitten tiedä.
Niin siis eka oli 40 minuuttia 200 asteessa, sitten loput 100 asteessaAlkuperäinen kirjoittaja marabou:taitaa 200 astetta on kyllä liikaa. meillä kun ollu tuon kokoinen niin eka tunti aivan pikku lämmöllä sitten tais olla 175 astetta.Alkuperäinen kirjoittaja Äiti:Meillä tuorekinkku, 8 kg.
Laitettiin uuniin neljältä iltapäivällä eilen ja siitä 40 min pidettiin 200 asteessa.
Mittari näytti 81 astetta pikkusen yli puolen yön ja toivon että kinkku olisi kypsää.
Edellinen kinkku kuivi mikä paistettiin toissa yönä Mittari tosin näytti 92 jopa kun aamuyöstä noustiin ottamaan kinkku pois uunista eli tuntien mukaan paistettu ei onnistunut. Tästä mittarin mukaan paistetusta en nyt sitten tiedä.
nyt paistettiin vain yli 2 kilon kalkkunarulla, 150 asteessa reilu 2 h .
OkkeeAlkuperäinen kirjoittaja Äiti:Niin siis eka oli 40 minuuttia 200 asteessa, sitten loput 100 asteessaAlkuperäinen kirjoittaja marabou:taitaa 200 astetta on kyllä liikaa. meillä kun ollu tuon kokoinen niin eka tunti aivan pikku lämmöllä sitten tais olla 175 astetta.Alkuperäinen kirjoittaja Äiti:Meillä tuorekinkku, 8 kg.
nyt paistettiin vain yli 2 kilon kalkkunarulla, 150 asteessa reilu 2 h .