Paljonko teillä ollut sf-mitta rv18?

Ihan mielenkiinnolla kyselen paljonko sinulla ollut sf-mitta rv18/19

Itselläni oli viime neuvola käynnillä viikoja 18+4 ja sf-mitta 16cm.Aiemmissa raskauksissa mulla ollut aina todella pieni tuo sf-mitta ja kulkenut keskikäyrän alapuolella ja nyt mentiin suoraan ylimmälle käyrälle.
Olisi kiva vertailla millasia lukemia muilla on.
velmuliina ja villiviikari 18+6
 
Rv 17+5 sf-mitta 17cm. Eli käyrien yli täälläkin pompitaan. Kahdessa ensimmäisessä raskaudessa ollut ihan normaalimitat koko raskauden ajan. Joten ehkä vaan paikat venyny tai isompi vauva tulossa :D
 
Piti käydä kaivamassa neuvolakortti... Itsellä rv 19+2 sf mitta oli 15cm. Masu kasvoi koko ajan hieman keskikäyrän alapuolella/käyrällä ja tyttö painoi 4160 g syntyessään... Kohdun asento kai vaikuttaa jonkin verran tuohon sf-mittaan...
 
mulla oli 19 viikolla sf 19. Noin aikaisilla viikoilla mittaaminen on hankalaa kun kohtu on vielä niin "syvällä", ja tulee helposti mittavirheitä. Siks varmaa moni terkka ei noilla viikoilla vielä sf- mittaa otakkaan.
Mulla itelllä on aina ollut ekat mitat yli yläkäyrien mutta raskauden jatkuessa käyrä on aina tasaantunut keskikäyrälle. Ehtii vielä tuo ap:n mitta löytää vielä oman käyränsä moneen kertaan, =)
 
Mulla oli 19+1 viikolla 17cm. Kätilö mittasi, ihan yläkäyrälle meni, mutta hän sanoi, että alkuraskaudessa niin käykin tosi usein, ja mitat tasoittuvat, kun raskaus etenee. Itellä tuo sf-mitta on pysynyt siellä yläkäyrän tuntumassa loppuun asti, mut molemmilla kerroilla onkin sit ollut paljon lapsivettä, ja vauvat olleet suht isoja (4kg).
 
rv 18-5 sf mitta 18 ja risat,tuntuu et kohtu kasvanu alusta asti huimaa vauhtia, edelliset muksut olleet max 3500g..saa nähä kuin tämän käy...Tuntuu jykevältä liikkeissään ainakin.Mutta on kuulemma suuriakin vaihteluja alkuraskaudssa.
 
Mulla tuo sf-mitta oli 18viikolla 20cm ja 20viikolla 23cm ja Menee reippaasti yläkäyrän yläpuolella. Mulla kolmas raskaus meneillään ja ei kuulemmaole mitenkään ihmeellistä että kohtu kasvaa näin alussa hurjaa vauhtia. Vauveli kuitenkin täysin viikkoja vastaava ja vettä'kin normaali määrä. =)
 
Ekassa raskaudessa oli jollain 18-19 viikolla 16cm,toisessa raskaudessa 18+6 oli 20,5cm ja nyt kolmannessa 18+6 oli 16cm. Toisella kasvoi kokoajan käyrien yli reippaasti. Veikkaan että istukan paikalla itselläni ainakin tekemistä mitan kanssa,kun toisessa raskaudessa oli istukka edessä ja ekassa ja tässä meneillään olevassa takana :)
(ja vauvan koosta ei ole kertonut,kun esikoinen oli kuitenkin 600g toista isompi vaikka mitat pienemmät)
 

Yhteistyössä