Paljonko teillä jää kuussa ylimääräistä rahaa?

  • Viestiketjun aloittaja sini
  • Ensimmäinen viesti
500 euroa jää joka kuukausi vuokran jälkeen ja siitä summasta ostan ruuat,vaatteet,lapsen lelut ja maksan laskut =) Just kävinkin H&M:llä ostoksilla, lompakosta hupeni 150 euroa :ashamed: :whistle: Pitäis vielä markettiin kiiruhtaa pojalle traktori eli rakkotti (kuten poika itse sanoo :heart: ) ostamassa kun ehdin sen(kin :ashamed: ) luvata =)
 
vieras
vuokran ja laskujen jälkeen jää vain se mitä menee bensaan ja ruokaan kuussa. Eli ylimäärästä ei kyllä jää. Pakolliset vaateostoksetki pitää nipistää ruokarahasta.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Räpätäti:
Mitä on YLIMÄÄRÄINEN raha??? B)
Ei semmosta ole meillä ainakaan näkynyt, ihan outo käsite. Nytkin saanut jo jemmatiliä koluta kun tuo soviteltu päiväraha on niin hanurista. Saapi maaliman tappiin rahojaan ootella. Luojan kiitos, sain nyt pidempiaikaista duunia. Ainakin joulu on pelastettu.

 
höh
kaikki menee mikä tuleekin,ei todellakaan jää mihinkään korkoa kasvamaan. Aivan järkkyä....ruoan hinta jne. kaikki yleisesti ottaen noussut verratuna 5 vuotta taaksepäin!!!!
 
...
No joo onhan sitä rahaa koko ajan pari tonnia "ylimääräistä" tilillä =) Ei siis anneta tilin mennä alle kahden tonnin kovin usein. Lue: ei siis koskaan ( paitsi tänään ku ostetaan pleikkari3 )
 
Mää oon ihan järkyttynyt?! Onko ihmisillä oikeasti säästötilejä?! Mistä voi säästää? Mulla on ainakin opintolainoja monelta vuodelta, tulot niin vaihtelevat ettei mitn järkeä, mies osa-aika opena, vaan yks lapsi (vielä muutaman kuukauden), kissa, ei autoa. Missä välissä siis joku on ehtinyt kerätä rahaa säästöön, kun ei sitä mulla oo ikinä jäänyt, vaiken herroiksi elelekään?! Ja kyllä määkin kävin opiskeluaikana töissä ja rahotin silloista elämääni, mut ei niistäkään säästöön liiennyt.

Ja mitä TÖITÄ porukka tekee, jos jää käteen tuhansia? Tai miten asuvat. Tuli ihan ahistuskauluskuristus.
 
...
Meillä mies tienaa kuussa n 1400-1600e
vuokra n.600e
laskuja kuukaudessa aika paljon :| ja ruokaankin tietty menee aika kivasti rahaa. Silti meille jotenkin tilille kertyi 2000e ja se on pysynyt =)
 
Pääasia että pärjää...joskus lisät vaikuttaa niin, että saa säästöön rahaa (ns.sunnuntaitilit :D ) ja yleensä kun laskut, ruuat ja bensat plus tarvittavat hankinnat on tehty, ei jää mitään.

Tosin myönnän, et pystyisin vielä vähentää kulujani, mutta mutta...
 
emma
Neiti apila, älä huolestu :) Meitä on muitakin. Me ollaan miehen kanssa molemmat töissä, ei lapsia. Maksetaan asuntolaina, muut laskut, ruoat ym ostokset (ei shoppailua) ja kaikki menee mitä tulee. Joka ikinen euro. Ei ole juhlaa, mutta onneksi elämässä on tärkeämpiäkin asioita.
 
Alkuperäinen kirjoittaja emma:
Neiti apila, älä huolestu :) Meitä on muitakin. Me ollaan miehen kanssa molemmat töissä, ei lapsia. Maksetaan asuntolaina, muut laskut, ruoat ym ostokset (ei shoppailua) ja kaikki menee mitä tulee. Joka ikinen euro. Ei ole juhlaa, mutta onneksi elämässä on tärkeämpiäkin asioita.
Kyllä mää ehdin jo vähän tointua. Mut en siis osaa kuvitellakaan, että joskus ois vara laittaa rahaa säästöön. Oon maailman onnellisin, että joskus tilistä voin laittaa pojan tilille muutaman kympin ajokorttia tms varten. Sen tilielämä on muuten meän talon vakain ja eniten plussalla. :LOL:

Ja pakko sanoa, että viimeksi tänään kävin taas valitsemassa seuraavan valkokultatimanttisormukseni, että kai ne mun "säästöt" sitten kulkee aina sormissa mukana. Jääpä ainaki jotain lapsille perinnöksi.
 

Yhteistyössä