Paljonko teillä on päivässä omaa aikaa? G

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieraas
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieraas

Vieras
Ja omaksi ajaksi nyt lasketaan, sellainen aika, että et ole töissä etkä aktiivisesti hoida tai valvo lapsia. Siis, aika, jolloin lapset ovat nukkumassa ja sinulla ei ole mitään kotitöitä siinä, eli voit esim. levätä, katsoa telkkaria, olla netissä, harrastaa, lukea...

ja sellaisille tämä gallup, joilla on lapsia, eli kotiäidit ja työssäkäyvät vastatkaa. ja kertokaa myös montako lasta teillä ja onko jokin erttiäin kuormittava tilanne, sairautta, vammaisuutta perheessä, rakennusprojekteja, nuohan vaikuttaa.

n. tunti kun lapsi nukkuu päikyt. Lapsi vuoden. Joskus nukkuu 1.5h. Illalla käyn joskus lenkillä niin, että isä on lapsen kanssa kotona. Joskus otan tosin lapsen mukaan.

Ompeluihin käytän nukkuma-ajat, ja muutaman tunnin lisäksi. Eli ehkä päivässä 2h?

Tänään oli ruhtinaalliset 40min, kun oli semmoiset päiväunet... joten hyvällä omallatunnolla notkun hiukan lisää, kun pienokainen touhuaa.

Työ työmatkoineen vie 10 tuntia päivästä. Jos nukkumiselle annetaan 7 tuntia ja lapsille pari tuntia (jos haluavat olla edes niin kauan aktiivisesti minun kanssani), niin... 10 + 7 + 2, se jättäisi omaa aikaa 5 tuntia, mutta siitä tietysti menee opiskeluun (jokapäivä tehtävä jotain, 60 op 2 kk ei tule itsestään) ja kotitöihin, niin sellanen 1-2 tuntia on varmaan kohtalaisen oikea veikkaus. Toisinaan sitä ei ole ja joskus saan sitä useampia päiviä kokonaan itselleni.

2 lapsen yh, lapset kouluikäisiä.

Kiitos, samaa luokkaa kuin itselläni tuo vapaa ajan määrä. Meillä on kolme lasta ja yksi heistä vaikeavammainen ja raskasta hoitaa, mutta siis onneksi järjestyy myös tuota omaa aikaa..

Ei ole päivittäin. Usein herään yhtä aikaa lasten kanssa ja saatan käydä nukkumaan jopa ennen lapsiakin, joskus saatan jaksaa valvoa ehkä tunnin illalla.

Onneksi mulla kuitenkin koko talven on tyttö käynyt hoidossa 2 aamupäivää viikossa ja usein olen onnistunut nukuttamaan vauvankin suurimmaksi osaksi aikaa, eikä joka kerta ole joku koululaisistakaan kipeänä. Siitä ajasta ehkä 1h teen kotitöitä, mutta parikin tuntia saatan olla tässä koneella, nukkua tai lukea kirjaa.

3-4 tuntia. Sillon ku lapset päikkäreillä ja illasta pari tuntii. Ja parina päivänä viikossa parin tunnin reissu esim kirppikselle, lenkille tmv. Ihan tarpeeksi :)

Kotiäitinä olen, lapsi vähän yli vuoden. Päivässä "omaa aikaa" on ennen lapsen heräämistä tunti pari, herään siis kahdeksalta joka aamu. Päikkäriaikaan tunti-puolitoista ja illalla lapsi käy seiskan ja kahdeksan välillä nukkumaan eli siitä taas aamuun. Eli vuorokaudessa noin 15h.
Siivoan ja laitan ruokaa silloin kun lapsi on hereillä.

Lapsi nukkuu päiväunta n. 2 tuntia ja illalla menee nukkumaan seitsemältä. Että siitä riippuen, mihin aikaan itse menen illalla maate, niin sellaiset 5-7 tuntia jää itselle aikaa.

riippuu työvuorosta. jos meen iltaan niin mullon vapaa-aikaa ennen sitä n. tunti kun pienemmät on nukkumassa. isompaa ei tarvii vahtia.
jos oon päivävuorossa ni illalla on omaa aikaa sit 4-5 tuntia ennen kun meen nukkuun. sama sit vapaa päivänä plus päiväuni tunti.
enemmänkin vapaa-aikaa saa jos lähden kylille ja mies jää lastenkanssa kotio/menee muualle.
saan vapaata ihan niinpaljon kun haluan,mutta ei sitä ny niin kovasti tarvii. riittää kun pääsee kahville kaverinkanssa ees kerranviikossa ja salille parikertaa. kaksin miehenkanssa saadaan vapaata myös aina kun halutaan,mutta sellanen kerran akks kuussa on ollu tähän asti.
mies on töissä eikä sen kummempia projekteja,mitä ny kesän pihatyöt.

sillon kun kuopus oli pieni ei ollu omaa aikaa ollenkaan ekaan 4 kuukauteen. olin aika väsynyt. vauva oli syliversio 100% ja se oli paikka missä oli hiljaa,jos oli hiljaa. nukkui mun vieressä siihen ikään asti ja sit mies pakotti tekeen muutoksia ennenkun näännyn.