Paljonko teillä n.3kk juo maitoa kerralla?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja H
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

H

Vieras
Kun olen nyt alkanut pakstamaan tuota äidinmaitoa,niin olis kiva tietää että paljonkohan sitä kerta-annokseen laittas...eli miten teillä muilla,paljonko vauva syö kerralla?Itsellähän vähän paha sanoa kun vauva imee tissistä sen maidon,mutta te jotka annatte korviketta?

Nan-korvikepurkissa lukee että 3-4kk kerta-annos olisi 160-200ml, mutta ei meillä poika ainakaan niin paljoa juo, vaan n.100-120ml kerralla (Silloin siis kun korviketta saa, pääasiassa rintamaidolla.

Mäkin haluaisin tietää... Mä oon pakastanut 50-120ml, ihan semmosissa satseissa mitä on sattunut herumaan :D Muistan kuulleeni, että korviketta ja rintamaidon määrää ei voi vertailla, että vauvat joisi niitä eri verran? Eli rintamaitoa vähemmän ja useammin kuin korviketta. En tosin tiedä mihin tämä perustuu, maidon sulavuuteen ehkä?

Aamuyösyötöllä juo 130 ml, muina aikoina 100ml. Mutta oikeastaan kaikki muut mun tuntemat ja tietämät 3kk ikäiset juo enemmän kerrallaan.

Meidän vauva on juonut tätä samaa määrää 2 viikon iästä lähtien, eikä kerratkaan ole lisääntyneet :o

Ja kuten arvata saattaa, vauva on aika laiha. Mutta kun ei enempää syö, niin minkäs teet :/

Noo mein poika (4kk) veteli just 3h aikana reilu 500ml äidinmaitoa... Mut mä oon pakastanu 120ml aina, se on just sopiva määrä niihin pienimpiin minicrip-pusseihin ja se määrä mahtuu siihen pienempäänkin tuttipulloon, ei se sitte haittaa jos sitä menee "hukkaan" kun sitä kerta tulee lisää jatkuvasti..

Yhteistyössä