Paljonko teillä menee ruokaan rahaa kuukaudessa? Aikuinen ja lapsi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Minskii
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Minskii

Aktiivinen jäsen
16.08.2008
12 062
2
38
Mulla alkaa säästökuuri! Tarkoituksena olisi saada säästöön niin paljon rahaa kuin mahdollista, en tiedä yhtään paljon ruokaan menee rahaa.. Mikä olisi realistinen summa kahden hengen ruokiin / kk? Minä ja 4v poika :D :D Auttakaa minuu :)

Meitä on sama kokoonpano, lapsi hiukan isompi vain. Meillä ei juurikaan mee rahaa ruokaan kotona. Lapsi syö aamupalan, lounaan ja välipalan eskarissa ja itse syön töissä. Sen lisäksi vihaan kaupassa käyntiä niin ostan aina kerralla esim. isomman kasan lihoja kun tarjouksesta löydän, ei tarvitse sitten sitä rampata hakemassa. Viikonloppuisin sitten käyn täydentämässä kuluvat varastot eli maidot, hedelmät, vihannekset yms. Menisikö täydennykseen rahaa n. 20e. Harvemmin syödään enää toista lämmintä ruokaa arkena, mutta pakastimesta löytyy aina jotain mitä voi suoraan lämmittää, jos nälkä iskee (teen siis viikonloppuisin isomman satsin, josta aina joutaa pakkaseen muutama annos).

Miksi niitä säästöjä pitää saada ruuasta/ruokaostoksista? On monta muutakin asiaa mistä voi paremmin säästää kuin ravinnosta. Usein ravinnosta säästäminen tarkoittaa huononpaa ruokaa.

Noinkohan. Jos vaihtaa kaikki hetken mielijohteet ja puolivalmisteet kotonavalmistettuun monipuoliseen ruokaan, tuskin laatu kovin kärsii; tai vaihtaa kalliit hedelmät sesonkituotteisiin, joista saa yhtä lailla vitamiinit yms.

Toki jos vielä perusruoasta alkaa tinkimään, esimerkiksi kala vaihtuu aina sikanautaan, niin sitten, mutta ei aina näin yksioikoisesti. Ensin pitäisi tietää millaisiin tuotteisiin se raha nyt kuluu.

[QUOTE="vieras";23590839]Miksi niitä säästöjä pitää saada ruuasta/ruokaostoksista? On monta muutakin asiaa mistä voi paremmin säästää kuin ravinnosta. Usein ravinnosta säästäminen tarkoittaa huononpaa ruokaa.[/QUOTE]

Kalliimmasta halvempaan :) Koitan löytää halvempia vaihtoehtoja, eineksiä ei syödä muuten kuin ehkä kerran kk jos sitäkään.. Ensimmäinen on etten osta montaa suklaamunaa ensi viikolla :) Pari riittää :D

[QUOTE="vieras";23590839]Miksi niitä säästöjä pitää saada ruuasta/ruokaostoksista? On monta muutakin asiaa mistä voi paremmin säästää kuin ravinnosta. Usein ravinnosta säästäminen tarkoittaa huononpaa ruokaa.[/QUOTE]

Laiskojen puhetta! Mulle ei maksa senttiäkään esim. nuo herneeversot ja herneet, jotka kasvavat pöydällä ja ovat taatusti terveellisempiä kuin pakastetut, miten lie tuotetut herneet. Ja kun kerralla jaksaa tehdä suuremman satsin, siinä todellakin säästää rahaa. Ja jos suuremman määrän tekeminen kerralla jotenkin heikentää ruuan ravintoarvoa niin varmaankin lyöt siitä faktat pöytään.

Uusimmat

Yhteistyössä