Paljonko teillä menee MAITOA päivässä? Montako juojaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "paksumamma"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

"paksumamma"

Vieras
Välillä tuntuu, että kannattaisi hankkia oma lehmä, kun maitoa menee pelkästään juomiseen 2 litraa päivässä. Meillä leivotaan aika paljon, joten ne maidot vielä päälle. Maitoa meidän perheessä juo 1 aikuinen ja 2 lasta. Mites teillä?

Meillä juo kaksi aikuista, menee noin litra päivässä. (Eikä muuten kiinnosta yhtään, jos täällä tulee taas joku vaahtoamaan että maito on lasten ja vasikoiden juoma ja aikuisten tulisi juoda vain vettä.)

Siihen päälle sitten ne mitä menee kokkailuihin, mutta ei paljon. Tuo litra kattaa siis kahvimaidon ja pelkästään juotavan maidon.

[QUOTE="vieras";23031537]Meillä juo kaksi aikuista, menee noin litra päivässä. (Eikä muuten kiinnosta yhtään, jos täällä tulee taas joku vaahtoamaan että maito on lasten ja vasikoiden juoma ja aikuisten tulisi juoda vain vettä.)

Siihen päälle sitten ne mitä menee kokkailuihin, mutta ei paljon. Tuo litra kattaa siis kahvimaidon ja pelkästään juotavan maidon.[/QUOTE]

:laugh:
Toi oliki mulle ihan uus juttu..Siis että aikuiset ei saa juoda maitoa.Juon myös pari litraa vettä päivässä jos nyt siis jotain pelottaa että juon pelkkää maitoa:D

Ei välttämättä ollenkaan. Meillä ei varsinaisesti kukaan juo maitoa, eikä käytä kahviinkaan kun sitäkään ei juoda. :D Lapset ottaa joskus lasillisen. Ja joskus esim. murojen kanssa, mutta käyttävät siinäkin enemmän kiisseliä. Silti sitä kuluu viikossa 2-4 litraa.

[QUOTE="torpeedo";23031570]meillä, eli 2 aikuista ja 6 lasta ja maitoa menee 28l viikossa ( 4päivässä)..............[/QUOTE]

Teille kyllä menis jo se koti lehmä!! :D

:laugh:
Toi oliki mulle ihan uus juttu..Siis että aikuiset ei saa juoda maitoa.Juon myös pari litraa vettä päivässä jos nyt siis jotain pelottaa että juon pelkkää maitoa:D

Joo, jossain ketjussa oikein äimisteltiin joskus sitä, että kuinka huono juttu on jos aikuiset juo esim. ruokajuomana maitoa ja kuinka pitäis vaan vettä juoda. Huoh.. No, tällä palstalla törmää kaikenlaiseen.

Minä en maidostani luovu ja sillä sipuli.

Alkuperäinen kirjoittaja tähtisimmu*;23031587:
Ei välttämättä ollenkaan. Meillä ei varsinaisesti kukaan juo maitoa, eikä käytä kahviinkaan kun sitäkään ei juoda. :D Lapset ottaa joskus lasillisen. Ja joskus esim. murojen kanssa, mutta käyttävät siinäkin enemmän kiisseliä. Silti sitä kuluu viikossa 2-4 litraa.

Mistä teidän lapset saa kalsiumia? kysyn siksi, koska meillä pienempi ei oikein suostu toisinaan maitoa juomaan, että mistä sitten saisi kalsiumia, kun en mitään vitamiinivalmisteitakaan haluaisi alkaa antamaan.

Viikonloppuisin menee reilut pari litraa päivässä ja viikolla vähän vähemmän, kun ollaan töissä ja päiväkodissa. 2 aikuista ja 2 lasta.

Haloo, miten tyhmää porukkaa täällä taas on. Maitohan on varsinainen tervysjuoma, myös aikuisille. Sen on todettu mm. auttavan laihduttamisessa 'rasvasieppari'-ominaisuuksiensa takia. D-vitamiinin ja kalsiumin hyödystä luustolle ei kukaan varmaan ole epätietoinen, eihän?

Haloo, miten tyhmää porukkaa täällä taas on. Maitohan on varsinainen tervysjuoma, myös aikuisille. Sen on todettu mm. auttavan laihduttamisessa 'rasvasieppari'-ominaisuuksiensa takia. D-vitamiinin ja kalsiumin hyödystä luustolle ei kukaan varmaan ole epätietoinen, eihän?

Ei kai kukaan tässä ketjussa mitään muuta väittänytkään. Itse mainitsin, että kerran aiemmin vastaavassa ketjussa minua pidettiin aivan idioottina, kun meillä aikuiset juovat maitoa koska se on hyvää ja terveellistä.

Minusta on kummallista, että mehun juonti tulisi halvemmaksi, kuin maidon! Tiedänkin yhden perheen, jossa on maidon juontia lapsilta rajoitettu ihan raha syystä..

Yhteistyössä