Kuinka paljon teillä menee maitoa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kiekuva kana
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

kiekuva kana

Aktiivinen jäsen
13.09.2010
1 798
0
36
Kun minusta tuntuu että meille saa kantaa niitä törppöjä selkä vääränä..
enkä ite edes juo..mies ja esikoinen juo ihan älyttömästi, luulisin että 1,5-2l menee päivässä +nuoremman kauramaito joku puoli litraa päivässä.

[QUOTE="vieras";23101424]n. 2litraa
Minä laitan maitoa vain kahviini, lapsi juo pienen lasillisen aterialla. Ei oikein tykkää maidosta, onneksi kelpuuttaa juustot ja jogurtit![/QUOTE]

Siis tuo 2 litraa viikossa, ei päivässä.

Alkuperäinen kirjoittaja Meillä;23101443:
pieni juo n.½litraa päivässä ,kun taas teini vetelee litran,aikuiset ei juo maitoa.

Mä oikein innolla odotan kun nää pojat on teini-iässä..jos yhtään isäänsä tulevat niin sitten meille saa ostaa pari lehmää olkkarin nurkkaan :D

Lasketaanpas....
meillä menee päivässä maitoa:
1v kaksoset juovat yhdessä 2l
3v 1l
puuroihin menee n.½-1l päivässä
minä ja mies juodaan ½l
eli yhteensä n. 4-5 litraa/päivä. Lapset ja mies juovat laktoositonta. Minä tavallista ja puurot tehdään punaiseen maitoon, joten ihan kiitettävästi saa erilaisia maitoja kantaa kotiin...

meillä 1 aikuinen, 11-vuotias, 5-vuotias ja 2-vuotias tuhoavat 4 litraa päivässä. Itse käytän vain kahvissa, mutta varsinkin 11-vuotias juo joka ruualla aivan älyttömästi.Mies ehdottikin oman lehmän ostamista...

Kun minusta tuntuu että meille saa kantaa niitä törppöjä selkä vääränä..
enkä ite edes juo..mies ja esikoinen juo ihan älyttömästi, luulisin että 1,5-2l menee päivässä +nuoremman kauramaito joku puoli litraa päivässä.

Meillä menee noin 3 litraa päivässä ja se on mielestäni vähän suhteutettuna perheen kokoon.
Jossain vaiheessa meni vielä vähemmänkin, mutta nyt noit noin 1v maidonjuojia taas mukana porukassa.

:)

Yhteistyössä