Paljonko teillä maksoi talon rakennuttaminen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jepjep!!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

jepjep!!

Vieras
Ei lasketa nyt mukaan tontinhintaa vaan pelkät perustukset ja itse tönö jne, mutta jätetään tosiaan tontin hinta pois.

Paljonko kului rahaa, rakennettiinko talo alustaasti vai oliko kyseessä esim valmiskoti
entä neliöt?

Alusta asti rakennettu, päämateriaali siporex, mutta on tästä jo akaa yli 10 vuotta :D neliöitä 130, maksoi euroiksi muutettuna (markoilla vielä maksettiin) noin 140 000€, niin se inflaatio on edennyt.
Tästä vastauksesta ei varmaan ole apua, mutta pakko oli kommentoida :D

no itse ei olla rakentamassa mutta tutut ovat aloittamassa. Tontista he eivät maksa. Talo on desing talo 5h+keittiö. hinta-arvio rakennuttamalla eli eivät tee itse juuri mitään on lähemmäs 250 000€!

meillä maksoi talo ja perustukset v. 2008 noin 160 000e, asuinneliöitä 112 ja kokonaisala 145. talon yhteydessä on autokatos, 25m2 katettu terassi ja varasto. sit tonttiin ja maatöihin meni 30 000e. piha ei ole edelleenkään valmis, mutta nurmikko nyt kasvaa. multaa tuli pelkästään 12 kuorma-autollista...

[QUOTE="vieras";24193141]Alusta asti rakennettu, päämateriaali siporex, mutta on tästä jo akaa yli 10 vuotta :D neliöitä 130, maksoi euroiksi muutettuna (markoilla vielä maksettiin) noin 140 000€, niin se inflaatio on edennyt.
Tästä vastauksesta ei varmaan ole apua, mutta pakko oli kommentoida :D[/QUOTE]

Samoin alusta asti rakennettu, puurunkoinen talo 150 neliöö, 15 vuotta aikaa. Euroina vajaa 100 000 (580 000 mk)

Yhteistyössä