Paljonko teillä kuluu rahaa viikossa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kolmen äiti82
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kolmen äiti82

Vieras
Paljonko teillä kuluu rahaa viikossa ja perheen koko?Meillä mies tuskastui kun nyt on tavallista enemmän laskuja ja hänen palkastaan jää seuraavaksi kuukaudeksi vajaa 100e viikko +minun kotihoidontuki 340e+lapsilisät 340e(joista menee laskuihin 80e).Ja miehellä on nyt pinna kireällä kun "kuulema joudutaan melkein syömättä olemaan" kun rahat on niin loppu..Juu ja minä sanoin että kyllä varmaan pärjätään kun ottaa huomioon nuo minun tulot,mutta mies siihen vinoili että voithan sinä ostaa nillä jotain kivoja lasten vaatteita yms.."tarpeellista".Niin minä kyllä yleensä joka kk ostan jotain lapsille mutta en tietenkään nyt kun ei ole ylimääräistä ja eikä tarvetta millekään uudelle..Kiinnostaisi tietää että paljonko muilla menee rahaa viikossa tai kuukaudessa ruokaan,bensaan,yms.Siis "pakollisten "laskujen jälkeen..

Mulla on meidän perheen laskujen jälkeen käytettävissä 230 ? / viikko, jotka siis menevät ruokaan ja muuhun tarpeelliseen. Joka viikko en edes kuluta koko summaa vaan laitan rahaa myös säästöön.
Meidän perheessä on 2 aikuista, 1 lapsi ja 2 koiraa.

Kaikki menee mitä tuleekin..

Pääasiassa elämiseen jäävä raha on mun kotihoidontuki (280?) ja lapsilisä neljästä, miehen palkalla maksetaan lainanlyhennykset ja laskut.

Teillä jää kyl aika paljon jos ymmärsin oikein eli miehel jää melkeen 400e ja sulla jää 600e ei meillä vaan koskaan ole noin paljoa jääny laskujen jälkeen ja yleensä hyvin pärjätty. meitä 2 aikuista ja 2v ja 6v lapset.
tosin huutiksessa koitan kauppaa koko ajan tehdä et tulis jotain rahaa edes vähäsen ku pakko kuitenki hankkia vaatteitakin lapsille välillä.

Kyllä se pariasataa lähentelee.
Pärjätään kyllä vähemmälläkin jos tiukka paikka tulee. Pidän aina pakkasessa/kuivakaapissa "hätävaraa" sen lisäksi pidän varastossa aina vaippoja, korviketta ja vauvan ruokaa.

Meillä viikkokulutus vaihtelee reilusti sen mukaan, ostetaanko pelkästään ruokaa vain myös bensaa, vaatteita tai muuta "ylimääräistä". Mutta varmaan vähintään 150 ? viikossa kuluu.

Yhteistyössä