Paljonko teillä jää asumismenojen, laskujen yms. jälkeen VIIKOSSA ruokaan, vaatteisiin jne.?

Mita tallaisesta gallupista hyotyy? Tuskin sinua kiinnostaa/hyodyttaa jos sanon etta pari tonnia jaa kateen per viikko. Ihmisilla on niin erilaisia tuloja, joten jokainen laskee budjettinsa sen mukaan

• Tykkää
Reactions: rops
Lisään vielä, että tuloinamme on asumistuki, minun työttömyyspäiväraha(johon saan työllitymistä edistävää tukea ja ylläpitokorvausta koska olen työelämävalmennuksessa kokoajan) miehen pieni palkka ja lapsilisät.
Eli olemme virallisesti siis hyvin pienituloisia.

Mita tallaisesta gallupista hyotyy? Tuskin sinua kiinnostaa/hyodyttaa jos sanon etta pari tonnia jaa kateen per viikko. Ihmisilla on niin erilaisia tuloja, joten jokainen laskee budjettinsa sen mukaan

Toki, mutta jäin miettimään, onko meillä paljon vai vähän rahaa, kuinka keskimäärin tulemme toimeen, jos en tee äitiyslomalla töitä jne.

Viikossa menee ruokaan noin 150 euroa eli pari reissua kauppaan plus työpaikkaruokailu yhdelle. Kaksi aikuista. Vaatteita ostetaan niin vähän, että ei osaa yhtään arvioida mitä menee. Osa menee säästöön, osa lainanmaksuun ja nettotulot n. 3500e/ kk.

Missä porukka on töissä ku noin rahaa jää. Meillä 2 aikuista ja 4 kk vauva. Tulot sellaset että toimeen pitäis tulla mutta pakollisten menojen jälkee elämiseen jää max 20 viikko. Meillä vielä vauva tuttelilla kun ei omaa maitoa tuöe joten nuo laskettu mukaan kuukauden menoihin. Ajateltii laittaa auto pois mut sit mies jäis työttömäks joten ei onnistu, sen ylläpitoo ja muuhun menee kuitenki meillä 500 euroo kuussa.

Olen opiskelija. Mitää tukia en saa kylläkään. Tee koulun ohella sijaisuuksia. Tällä hetkellä teen töissä 50%:sta listaa. Riippuu siis ihan olenko ollut töissä kuinka paljon jne. Ne kuukaudet jolloin paljon luentoja ja kouluhommia, en käy töissä. koulu on mulle tärkein. Säästötiliä käytän aina aika huoletta kyllä.
Nyt on jäänyt keskimäärin 500-1500e kuussa käytettäväksi multa itseltä. Miehestä en tiedä. Hänellä varmaan jää reilusti enemmän kuin mulla.

yksi lapsi ja kaksi aikuista.

Viimeksi muokattu:
Meillä on tällä hetkellä nettotulot noin 3 tonnia kun oon kotona kotihoidontuella.Siitä menee 800euroa asumismenoihin. Aihe nimeltä laskut on vähä laaja käsite (ap laitto aloitukseen että paljonko jää rahaa asumismenojen ja laskujen jälkeen). Mitä laskuja ap meinaa? jos mä ostan Meandin vaatteita lapsille 200eurolla ja saan siitä laskun ja maksan sen niin kumpaan katergoriaan sen kuuluu, rahoihin ennen laskuja vai laskujen jälkeen? taikka joku muu lasku, nyt tilasin lankoja 40eurolla nettikaupasta ja siitä tuli lasku, pitääkö se laskea ennen vai jälkeen- kategoriaan? En siis osaa sanoa mitä jää rahaa käteen laskujen jälkeen mutta asumismenojen jälkeen jää jotain 2200e, mitä se nyt viikkoa kohti sitte tekee. Sitten kun meen takas töihin niin nettotuloihin saa laittaa jotain 1500-1800e lisää kuin mitä ne nyt on. Pienituloisia siis ollaan mutta pärjätään :D

2 aikuista, 2 lasta ja elukat.

Tulot 3000e/kk. Asuntolaina 500. Viikossa menee ruokaan yms (se kohta yms = kaikki marketista ostettava eli pesuaineet, vessapaperit, osa vaatteista) 200e eli 800e/kk. Loput menee laskuihin

Yhteistyössä