Paljonko teidän vuosityöansionne on bruttona?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "liisu"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="huh";22439593]Äkkiseltään laskettuna keskiverto palstamamman kuukausitulot ovat 3000-4000 euroa brutto.

Miksi sitten tilastokeskuksen mukaan suomalaisnaisten mediaani keskipalkka on vajaa 2000 euroa kuussa?

Onko kaikki palstamammat kansanedustajia, johtotehtävissä olevia ja korkeakoulutettuja diplomi-insinöörejä ja lääkäreitä?

Kuka valehtelee? Palstamamma vai tilastokeskus?[/QUOTE]

Koulutus on insinööri, mutta tavallisissa duunarihommissa olen.

[QUOTE="Rikas";22439836]Mun mielestä olen rikas kun omaisuuttakin löytyy :) Ja minusta normaalipalkka
on 1500-2000 €/kk ja minulla on 3800 €.[/QUOTE]

Ja olen vasta 21 v :)

Jos nyt kunnolla pilkkua nussitaan, niin tuloilla ja rikkaudella ei ole keskenään tekemistä, vaikka toki korrelaatio onkin. VRT

* Kansaneläkkeellä elävä mummo voittaa lotossa 10 miljoonaa. Hän on rikas, muttei hyvätuloinen.
* 10 000 euroa kuussa elävä johtaja pelaa kaikki rahansa raviradalla, asuu vuokralla vanhassa yksiössä eikä omista kuin yllänsä olevan puvun. Hän on hyvätuloinen, muttei rikas.

Toki hyvätuloisella on paremmat edellytykset tulla rikkaaksi kuin pienituloisella, mutta pienituloinenkin voi olla rikas esim. perintöjen, voittojen tai aiempien hankintojen nojalla.

[QUOTE="vieras";22439662]Muuten hyvä, mutta tässähän kysyttiin vuosiansioita = 12.5 X kuukausiansio eli - lisät ja ylityöt.[/QUOTE]

Tarkoitatko, että vuoro/kokemuslisät eivät sinun mielestä kuulu vuosiansioon?

Tänä vuonna minulla tulot n. 37000e, ei minuuttiakaan ylityötä, mutta sisältää toki vuoro/kokemuslisät.

Yhteistyössä