Paljonko teidän vastasyntyneet nukkuu????

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja 3n äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
3

3n äiti

Vieras
Meillä nyt tämä kolmas vauva on ihan tajuton nukkuja! Ikää 2 viikkoa ja nukkuu helposti 20h/vrk! Syö tietysti aina välissä :) Hereillä ollessa on virkeä, katselee tarkasti, kannattelee jo päätään vähän, on hyväntuulinen jne. Kasvaa hyvin, reilusti yli syntymäpainon jo, täysimetyksellä.

Ihmettelen vaan tota unen määrää! Esikoisella oli paha koliikki ja maitoallergia, nukkui tuskin lainkaan tämän ikäisenä... Kakkosella ei ollu noita esikoisen vaivoja, muttei hänkään kovin paljoa nukkunut. Olen jo melkein huolissani tästä uusinmmasta tulokkaasta, turhaanko?

Alkuperäinen kirjoittaja meidän;22169411:
kuopus nukkui oikeestaan koko ajan ekat pari viikkoa. Sit rupesi viihtymään hereilläkin. Ihan normaalia, kun jaksaa herätä syömään ja paino nousee hyvin.

Jaksaa kyllä :) Painoa jo 4,5kg. Mutta samaa kokoluokkaa on kahden ensimmäisen lapsen kanssa, eli siinä ei mitään eroa.

Mä olin myös huolissani alkuun kun kuopus osoittautui rauhalliseksi (normaaliksi?) vauvaksi. Esikoinen oli koliikkihuutaja. Mieskin ihmetteli mikä vauvaa vaivaa kun ei edes itke ja nukkuu vaan.

Eli ihan normitapaukselta vaikuttaa, meilläkin tuossa iässä nukkui about 20h/vrk. Aika pian tuosta unet kuitenkin pikkuhiljaa vähenivät. Onnea uudesta rauhallisesta perheenjäsenestä! :heart:

Mä taas olin tavannu ja hoitanu sellasia ennen omaani. En tienny miten paljon vastasyntyny voi valvoa ja ettei se nukukaan ellei syö.

Mä en osannu "varautua" tälläseen ollenkaan! Ja nyt vain panikoin täällä, että miksi toi on niin unelias... :( Oli varautunut, että pari viikkoista itkevää vauvaa kanniskellaan täällä ympäri kämppää ja toivotaan, että se nukahtaiskin jossain vaiheessa.
Näköjään ne vauvat sitten voi tosiaankin olla erilaisia!!!
Tällä vauvalla on kylläkin eri isä, kuin kahdella isommalla. Isä on kova nukkumaan :) Voiko geenit oikeasti vaikuttaa näin?!

"nukkuu helposti 20h/vrk! Syö tietysti aina välissä Hereillä ollessa on virkeä, katselee tarkasti, kannattelee jo päätään vähän, on hyväntuulinen jne. Kasvaa hyvin, reilusti yli syntymäpainon jo, täysimetyksellä." - Kuulostaa aivan minun mieheltäni.

Alkuperäinen kirjoittaja 3n äiti;22169463:
Mä en osannu "varautua" tälläseen ollenkaan! Ja nyt vain panikoin täällä, että miksi toi on niin unelias... :( Oli varautunut, että pari viikkoista itkevää vauvaa kanniskellaan täällä ympäri kämppää ja toivotaan, että se nukahtaiskin jossain vaiheessa.
Näköjään ne vauvat sitten voi tosiaankin olla erilaisia!!!
Tällä vauvalla on kylläkin eri isä, kuin kahdella isommalla. Isä on kova nukkumaan :) Voiko geenit oikeasti vaikuttaa näin?!

Jaa,a...isänsä on vähäuninen ja niin on lapsikin aina ollut. Ainakaan multa se ei oo unitarvettaan saanu.

kuopus nukkui ensin pari viikkoa n.20h vrk ja lopun aikaa söi,vaippaakaan ei välissä meinannut ehtiä vaihtaa...mutta sitten olikin jo vaikeaa saada nukkumaan ja nukkuikin vain pikkupätkissä.

Yhteistyössä