Paljonko teidän taloudessa, sinulla tai puolisollasi, on luottokorttivelkaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja dfjksahlksdjh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";28073932]Meillä ei ole ikinä luottokorttivelkaa. Meillä on kyllä molemmilla luottokortit, mutta itse en oikeastaan ikinä edes "muista", että olisi mahdollisuus ostaa jotain velaksi. En tarvitse mitään niin kovasti, ettenkö voisi säästöillä ostaa ja säästöjä meillä on aina ihan mukava summa eri tileillä. Mä en tiedä mistä johtuu, mutta luulen että kuolisin kassalla häpeästä jos joutuisin jotain ostamaan luotolla... Juu, tiedän että jotkut ostavat ihan kaiken aina luotolla ja maksavat sitten velan heti pois, mutta silti häpeäisin...[/QUOTE]
Tämä oli minusta hauska. Ei ole tullut mieleenkään, että joku voi kokea luottakortilla maksamisen niin häpeälliseksi. Itselle luottokortin käyttö on arkipäivää. Ruokakaupassa sitä ei tosin tule käytettyä, mutta muuten kyllä.

Miellä luottokorttivelkaa on ollut parhaimmillaan 7500 euroa, kun maksettiin lomamatka kortilla. Yleensä velkaa on 100 - 500, ellei ole ostettu kodinkoneita. Velat on aina maksettu pois heti laskun tultua.

Minulla on kortti plussalla tonnin verran, olen jemmannut tulevaa matkaa varten rahaa kortille. Miehen korttien saldoista en tiedä, tuskin sataa euroa enempää on. En ole koskaan käyttänyt varsinaista luotto-ominaisuutta korteissa, vain maksuaikaa.

En kyllä ymmärrä tota että luottokortilla maksaminen olis jotenkin noloa. Ainakin sillä voi kerätä jotain finnairin pojoja, joten mitä noloa siinä on.. Minusta paljon nolompaa, jos on asiat sillä tolalla ettei luottokorttia saa.

Just eilen tuli lasku, näyttää olevat 3500e mun visa pakkasella. Miehellä on rinnakkaiskortti mun korttiin, eli tämä velka on yhteinen.
Mutta eiköhän se saada tossa tän vuoden loppuun mennessä viimeistään nollatuksi :)

Nyt luottokorttien (Visa ja Master, molempien luottoraja 1000 e) saldo näkyy olevan hieman vajaa 650 euroa miinuksella. Luottokorttivelat maksan kyllä aina pois ennen kun se alkaa kasvaa korkoa, viimeistään palkkapäivänä nollaan luottokortit. Luottokorttia tulee käytettyä ulkomailla sekä nettiostoksilla turvallisuuden vuoksi. Elintarvikkeita lukuunottamatta tilaan todella suuren osan tavaroista (vaatteet, kosmetiikka, harrastusvälineet, kodintavarat jne.) netistä helppouden, hyvien valikoimien ja edullisuuden vuoksi.

Eräällä tuttavapariskunnalla on sellainen systeemi, että he maksavat kaikki talouden yhteiset ostokset luottokortilla ja sitten luottokorttilaskun tullessa maksavat sen puoliksi. Kuulostaa mielestäni kätevältä tavalta jakaa kustannukset ja samalla näkee hyvin, kuinka paljon arjen välttämättömyyksiin menee rahaa.

En kyllä ymmärrä tota että luottokortilla maksaminen olis jotenkin noloa. Ainakin sillä voi kerätä jotain finnairin pojoja, joten mitä noloa siinä on.. Minusta paljon nolompaa, jos on asiat sillä tolalla ettei luottokorttia saa.
Samaten matkoja maksaessa on parempi kuluttajansuoja, jos matkanjärjestäjä meneekin konkkaan. Samaten ostoksilleen voi saada lisätakuun luottofirman kautta, kun maksaa luottopuolelta.

Jotain vajaa viisisataa euroa taitaa olla. Tapana on käyttää Visaa maksuvälineenä ja sitten palkasta maksaa lasku pois. Ennen ostin kaiken Stokkan kortilla, mutta sen käytön lopetin muutamia vuosia sitten. Nyt se on Visa. En näe sen käytössä mitään paheksuttavaa.

Yhteistyössä