Paljonko teidän perheellä menee rahaa ruokakauppaan? :)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Pumpuli"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

"Pumpuli"

Vieras
-Paljon teillä menee viikossa rahaa ruokakauppaan, jos ei osta mitään "ylimääräistä" kauhiasti?
-Montako perheesenne kuuluu?

Tänään oli mieheni kanssa keskustelua asiasta. Meillä menee kuulemma tolkuttoman paljon rahaa ruokaan. Hän oli yllättynyt , kun kerroin paljonko menee kuussa. Perheessämme on meidän lisäksi yksi koira ja lapsi, joka menee vielä onneksi rintamaidolla mitä nyt niitä vaippoja joutuu ostamaan. Me käydään kaksi kertaa viikossa suorittamassa ostokset ja kullakin kerralla menee väkisin 60-80 euroa. Sitten tottakai enemmin, jos mukaan laitetaan kaikenlaiset herkut! Mielestäni aika normaali määrä. Kai tuota saisi alemmaksi, mutta kun meillä kummallakin on tuo laktoosi-intoleranssi niin hintaa tulee maitotuotteille , joita me käytetään PALJON. :(

Meillä on ollut pakko vetää tiukkalla linjalla ruoan suhteen, kun olen hoitovapaalla ja iso talo ylläpideyyävänä. Viimekuussa meni ruokakauppaan 400 euroa. 2 aikuista ja 2 lasta (1v6kk ja 9v). Mun mielestä kuitenkin syödään ihan hyvin, on leivän päälle kinkkua ja juustoa, jogurttia, maitoa, lihaa (yleensä -30%), vaalean leivän teen itse, samoin herkut meillä leivotaan, ruisleipä kaupasta, vihanneksia, hedelmiä, muroja, vaipat, pesuaineet yms. Yllättävän vähällä rahamäärällä tulee toimeen. Kauppareissulle nostan tietyn summan rahaa ja sen on riitettävä.

Kävin ennen s-ryhmän kaupassa.Vuoden alussa huomasin,että jokaisella kauppareissulla (3-4krt/viikko) ei 50e riittänyt.
Siirryin Lidlin asiakkaaksi,siellä saa kassillisen peruselintarvikkeita n.20e:lla. Juuri maito on paljon halvempaa siellä,mitä meidän perheessä kuluu tolkuttomasti.

Meillä menee n 700-800 e kuussa kauppaan. Ei osteta kovin paljon herkkuja yms. Luomua ostan melkein kaikessa. Perheen koko on kaksi aikuista ja kolme lasta. Kaksi lapsista syö koulussa lounaan, minä ja nuorin syödään aina kotona ja miehelle teen ruoan mukaan töihin.

Noin 80€ menee ja kerran viikossa käydään kaupassa. 2aikuista ja 1pieniruokainen lapsi.
Yleensä lihat -30%, leipää tai leivänpäällisiä ei juuri mene, syödään paljon kasviksia ja hedelmiä. Maitotuotteita menee kai normaalin verran, jogurttia, rahkaa, raejuustoa, maitoa päivittäin. Paketillinen lihaa riittää melkein 2ruokailuun, yhdeksi päivälliseksi ja 1lounaaksi miehelle ja lapselle.

[QUOTE="Anne";28252938]Noin 80€ menee ja kerran viikossa käydään kaupassa. 2aikuista ja 1pieniruokainen lapsi.
Yleensä lihat -30%, leipää tai leivänpäällisiä ei juuri mene, syödään paljon kasviksia ja hedelmiä. Maitotuotteita menee kai normaalin verran, jogurttia, rahkaa, raejuustoa, maitoa päivittäin. Paketillinen lihaa riittää melkein 2ruokailuun, yhdeksi päivälliseksi ja 1lounaaksi miehelle ja lapselle.[/QUOTE]

Ja kolmen hengen syödessä asiallisesti vihanneksia ja hedelmiä suositusten mukaisesti eli ruokabudjetistanne menee 60 euroa siihen (edellyttäen että pakkasessanne on runsaasti marjoja ja sieniä. Muutenhan summa olisi isompi)?
Loppu 20 euora on sitten maitoa, lihaa, leikkeleitä, juustoa, juomia, kalaa, mausteita, ruokarasvoja, jauhoja, ryynejä, säilykkeitä, hiiivaa jne?

Jotenkin jää olo, että säästätte ravintoarvojen kustannuksella ja mässäilette jauhonakeilla yms nitriittopommeilla...?
Mutta säästyipä lapsen kasvusta rahat viikonlopun siidereihin, joten jo hätä?

20-30€/vko eli sellanen satanen kuussa... tuo sisältää herkut ja vessapaperit ja jotain pientä kosmetiikkaa yms. (yleensä ostan meikit netistä tai stockka/sokos kun käytän vähän laadukkaampia merkkejä, joten ne ei kuulu tähän) 1 aikuinen + pieni koira. Mun mielestä tuo 120-160€ viikossa on tosi paljon! vaikka vaipatkin ostatte.

Yks hyvä säästövinkki on tehdä kerralla isompi annos ruokaa. Laatikot ja keitot on halpoja ja hyviä ja riittää pitkäks aikaa. :) En ymmärrä miksei ihmiset opettele syömään perus ruokaa, säästää rahaa ja kalorit vähenee joten ei liho. Itse syön tuolla hinnalla usein suklaata ja muita herkkuja, mutta sit teen taas paljon esim tomaattii- ja kasvissosekeittoa, makaronilaatikkoa(soijarouhe on hyvä jauhelihan jatke!) ja kaalilaatikkoa, aamupalaks puuroa (mehukeittoa ostan), leipää ja salaattitarpeita, hedelmiä, fetaa tai/ja raejuustoa. Mut sit syön myös paljon esim marinoimatonta kanaa, joka taas ei ole halpaa. Tosin oon hoikka, mutten erityisen liikunnallinen, joten ruokaa menee suht vähän kun kaloritarve pieni.

[QUOTE="Vieras";28253041]Ja kolmen hengen syödessä asiallisesti vihanneksia ja hedelmiä suositusten mukaisesti eli ruokabudjetistanne menee 60 euroa siihen (edellyttäen että pakkasessanne on runsaasti marjoja ja sieniä. Muutenhan summa olisi isompi)?
Loppu 20 euora on sitten maitoa, lihaa, leikkeleitä, juustoa, juomia, kalaa, mausteita, ruokarasvoja, jauhoja, ryynejä, säilykkeitä, hiiivaa jne?

Jotenkin jää olo, että säästätte ravintoarvojen kustannuksella ja mässäilette jauhonakeilla yms nitriittopommeilla...?
Mutta säästyipä lapsen kasvusta rahat viikonlopun siidereihin, joten jo hätä?[/QUOTE]

Loppu 20e menee maitotuotteisiin ja lihaan. Juustoa ja leikkeleitä ostetaan hyvin harvoin, yleensä puolikas juusto laitetaan pakastimeen. Juomia ei osteta kuin maitoa. Jauhoja ryynejä hiivaa vain silloin kun leivotaan, säilykkeitä hyvin harvoin.
Ei syödä nakkeja, ei valmisruokia, ei marinadeja eikä säästetä viikonlopun siidereihin. Ei täytetä vatsaa pelkällä leivällä eikä makaronilla.
Mehut marjat tulee ilmaiseksi, kesäisin paljon muutakin.

Taloudessa 2 aikuista ja 2-vuotias lapsi.
Kuukaudessa näyttäisi menevän n. 600€ ruokakauppaan josta ostetaan myös wc/talouspaperit,vaipat ym. Herkutellaan vain vkonloppuisin,syödään paljon kasviksia,hedelmiä ja kalaa.

Täällä 2+2 perhe, lapset syövät hoidossa parina päivänä viikossa aamupalan ja lounaan. Mies syö aina lounaalla ulkona, itse otan töihin eväät. Satasella pärjää viikossa, jos oikeen nuukasti ostaa, mutta yleensä sellainen 120-130 menee. Katson mitä ostan, mutta en juokse kaupasta toiseen tarjousten perässä ja yritämme syödä suht terveellistä perusruokaa ja joka aterialla on tarjolla hedelmiä tai kasviksia.

Vaihtelee tosi paljon. Nyt meni reilu 100 euroa yhdellä kauppareissulla. Tällä kertaa oli "kaikki" lopussa (wc ja talouspaperi, vaipat, saippuaa jne), semmoiset mitä ei nyt joka kerta osteta. Ja toinen reissu on vielä tällä viikolla tehtävä.
Yleensä käyn 2 kertaa viikossa kaupassa. Yhteensä menee noin 100 euroa.
Taloudessa 2 aikuista ja 2 lasta.

Mun mielestä ostan ihan perusruokaa. Lihat on kamalan kalliita. Rahaa menisi vielä enemmän, mutta on pakko tinkiä koska itse olen kotona.

[QUOTE="Anne";28253075]Loppu 20e menee maitotuotteisiin ja lihaan. Juustoa ja leikkeleitä ostetaan hyvin harvoin, yleensä puolikas juusto laitetaan pakastimeen. Juomia ei osteta kuin maitoa. Jauhoja ryynejä hiivaa vain silloin kun leivotaan, säilykkeitä hyvin harvoin.
Ei syödä nakkeja, ei valmisruokia, ei marinadeja eikä säästetä viikonlopun siidereihin. Ei täytetä vatsaa pelkällä leivällä eikä makaronilla.
Mehut marjat tulee ilmaiseksi, kesäisin paljon muutakin.[/QUOTE]

Ja sitten heräsit?
Vituttaa tuollaiset valehtelijat, jotka tekevät pilkkaa oikeasti ruokakuluja vaivannäöllä vähentäviltä. Ahkeruus ja luovuus ovat hienoja asioita. Paskanpuhuminen ei.

Yritetään että kauppaan menisi 100-150€/vko. Yleensä menee enemmän. Ei vaan osata elää säästäväisesti. Paljon syödään rehuja ja hedelmiä, maitotuotteita menee paljon, lihat yleensä -30%
Perheessä 2 aikuista ja 3 lasta.

900-1100 menee kuukaudessa ruokakauppaan (s-bonustiedotteiden mukaan :D), mutta kuinka paljon siitä on muuta kuin ruokaa... Jaa. Jonkin verran. En suoraan sanottuna ole laskenut. Ostan kuitenkin Prismasta paljon muutakin kuin sitä purtavaa.

Meitä on 2+2, MUTTA meistä 2 aikuista on joka päivä kotona syömässä koko päivän kaikki ateriansa (ja kuluttamassa), lapset syövät arkipäivisin yhden aterian ja yhden välipalan hoidossa. 1 vaippapeppu ja summa sisältää myös vaipat (ja pesuaineet ja ja ja. Kuten sanottu, en oo eritellyt =) ).

Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä