Paljonko teidän lapset saa joululahjoja?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jouluhöpsö
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Unikkoja ikkunalla:
no toi sun määräs on kyllä vähän liikaa. Meillä ainakin lapset olis ihan ihmeissään tollasen määrän kanssa. Olen huomannut että osaisivat olla iloisia vaikka vain yhdestä lahjasta.
Joka joulu on tullut kuitenkin liikaa kun kummit ja isovanhemmatkin ovat muistaneet joten tänä jouluna täytyy yrittää itse ostaa vähemmän. Kyllähän se aina kaupassa tekee mieli ostaa vaikka mitä, kun on niin paljon ihanaa krääsää, mutta kyllä se joulun tunnelma silti loppusiltaan syntyy aivan jostakin muusta.

mä ostan kans paaljon vähemmän sillä sukulaisilta sitä tulee kuitenkin taas..

Meiltä tulee varmaan joku 5-10 lahjaa per muksu ja sitten vielä lähisuku lahjoo. Ja siis nuo lahjat on eri hintaluokista, ihan parista eurosta muutamaan kymppiin, riippuen siitä, mitä kivaa löydetään lelukaupasta.

Ja hullunkurisintahan tässä on se, et meidän lapset toivoo vain paria lahjaa ja sit ovat ihan ihmeissään kun pukki tuokin paljon enemmän..äiti vaan sekoaa joka kerta..pitäsköhän tästä lähtien miehen hoitaa lahjojen hankkiminen.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Ja hullunkurisintahan tässä on se, et meidän lapset toivoo vain paria lahjaa ja sit ovat ihan ihmeissään kun pukki tuokin paljon enemmän..äiti vaan sekoaa joka kerta..pitäsköhän tästä lähtien miehen hoitaa lahjojen hankkiminen.

PITÄISI

Liikaa :ashamed: Miten vois yli-innokkaalle krääsämummolle sanoa, ettei ihan oikeesti HALUTA niitä lahjoja niin paljoa? Pelkästään häneltä tulee monen monta säkillistä meidän 2 lapselle ja niistä suurinosa on sellaista, mitä ei tarvita, haluta jne. :/

Alkuperäinen kirjoittaja ?:
Liikaa :ashamed: Miten vois yli-innokkaalle krääsämummolle sanoa, ettei ihan oikeesti HALUTA niitä lahjoja niin paljoa? Pelkästään häneltä tulee monen monta säkillistä meidän 2 lapselle ja niistä suurinosa on sellaista, mitä ei tarvita, haluta jne. :/

Erittäin vaikeata. Kun jos A ostaa jotain, niin B:nkin on saatava ostaa. Mun piti olla tiukkana, kun lupasin tarjota pojan nimppareiden kunniaksi kahveet ja kielsin tuomasta lahjoja... Eli seura on usein paras lahja.

Alkuperäinen kirjoittaja ?:

Samaa mietin. Viime jouluna molemmille lapsille oli noin kymmenen paketti joista molemmille neljässä paketissa oli NUKKE! Siis mitä halvattua yksi lapsi tekee neljällä nukella? Etenkin kun sama mummo on antanut ennenkin nukkeja...

Tänä vuonna toivon että lapset ei saa yhtään pakettia sieltä suunnalta. Ei olla oltu vuoteen yhteydessä puolin eikä toisin niin ei tarvi kyllä sitten joulunakaan alkaa lahjomaan ja hyvittelemään kauhean suurella lahjavuorella.

Meillä isommat lapset (6v ja 8v) tulee saamaan meiltä varmaankin noin 10 lahjaa per lapsi. Yksi isompi ja kalliimpi lahja, ja sitten pieniä lahjoja. Ja muualta tulee molemmille varmaankin joku 4 pakettia.

1v6kk (jouluna siis ton ikänen) poika saa meiltä kaksi lahjaa, ja 6kk ikänen tyttö yhden paketin. Ne kun nyt ei vielä lahjoista niin ymmärrä.

En mä mitään määrää osaa sanoa. Isovanhemmat ja kummit ostaa jokusen ja me ostetaan jotain jos löytyy jotain mitä tyttö selvästi oikeasti haluaa. Toistaiseksi on yksi idea. Ei me lahjoja hankita vain lahjojen takia, ärsyttää turha krääsä...

Lapset saavat varmaan 10-12 pakettia kumpikin. Itse ostamme kahdesta kolmeen, mutta molemmat isovanhemmat aina innostuvat enemmän. Lisäksi saavat pari pakettia muilta sukulaisilta.

esikoinen on saanut 10-15pakettia jouluna, joista 2-3 meiltä, ja loput sitten isovanhemmilta ja kummeilta. Sopiva määrä on ollut mun mielestä, miehen mielestä liikaa! Itse ostetaan 1lelu ja pari pakettia tarpeellista, vaatetta tms.
Ja eiköhän tämä meidän vauva saa jatkossa samanverran. =)

Meillä tuleva poika la 30.11 tulee saamaan jouluna hyvää joulumieltä ja ehkä sukulaisilta joitakin lahjoja ( alta 10 ) :)
5v kuluttua saa noin 30 lahjaa tai 15 laadukkaampaa.. riippuen siitä miten mun oma polla sekoaa lapsen edestä shoppailuun :D Niin ja hope det so että mulla toinenkin lapsi 5v kuluttua jo ja kummatkin tasapuolisesti niitä lahjoja..

Aika moni on tulevaisuudessa ostamassa lahjoja noille/tuolle mun tulevalle muksulle. Äidin suvun puolelta mun lapsi on eka lapsenlapsi ja isän puolelta vasta toka ( eka on mun tulevaa poikaa n. 4kk vanhempi vain :) )

Itse hommataan 1-2 lahjaa per lapsi, tai osittain yhteisiäkin lahjoja (esim. elokuvat kaikille osoitettu). Muu suku hommailee sitten myös, mutta kovasti toivon että järjellä tänä vuonna, määrä ei korvaa laatua!! Eli toivottavasti saavat maks. 6-7 pakettia per naama, ja vielpä jotakin järkevää tilpehöörin sijaan.

Mä virkkasin esikolle 9v kaulaliinan ja mies ehkä tekee/ostaa lahjan myös. Junnulle en ole vielä tehnyt mitään, mutta aattelin pehmolelun tehdä ja isäntä sitten tekee/ostaa ehkä yhden. Loput tulee isovanhemmilta ja muilta sukulaisilta sekä kummeilta. Ja niitä sit kans tulee :D mut antaa tulla, meille tärkeintä on kuitenkin se yhdessä olo suvun ja perheen kanssa. Esikko jo sen tietää ja on onnellinen vaikka sais vaan 1 paketin ja vaikka ne olis villasukkia.

:( Olisin tosi onnellinen ,jos joku muukin hommaisi lahjoja meidän lapsille.Itse joudutaan joka vuosi ostamaan kaikki lahjat.Mummo ja pappa antoi aina rahaa ja niillä ostettiin sitten alesta vaatteita lapsille.Nyt ovat jo niin iäkkäitä ja sairaita,että eivät enää jaksa muistaa jouluna ja synttärinä.Mikä on ymmärrettävää.
Ollaan aloitettu jo lahjojen osta pikku hiljaa,kun rahaa ei kerralla ole paljoa laittaa.Isommilla alkaa olla jo kalliimmat toiveet,niin ei tule enää paljoa paketteja.
Lahjalistat pojat on jo tehneet,että on aikaa etsiä toivomia pelejä käytettynä tai kirpparilta.Jokainen sai toivoa 5 toivetta ja joku niistä toteutuu+muita halvempia päälle.
Jouluksi meillä ei hommata vaatetta.Ne hankitaan alesta sitten joulun jälkeen.
Isoin pojista toivoi raketteja joululahjaksi.Harmi vaan,ettei niitä vielä myydä silloin.Taitaa uusivuosi olla kohta kivempi kuin joulu.Enkä tarkoita mitään kalliita isoja raketteja ,vaan näitä ihan pommi/roomankynttilä tyylisiä.Ukko saa mennä niitten kanssa pihalle ampumaan.Pienemmän kanssa pysytään kyllä sisällä.En tykkää itse noista paukuista yhtään...

Meillä ei tule tänä jouluna mitään krääsää. Ite varmaan ostan molemmille tytöille pari lahjaa per neiti kun nuorempi neiti saa isosiskoltaan ja isältään lisäksi ja varmaan yhdeltä kummiltaan. Eikä ole kauheen kalliisiin lahjoihin edes varaa. On katottava mikä on edullista, mä aattelin ens kuussa käydä jo jotain ostelemassa varastoon.

Viime jouluna lapsia oli vasta yksi ja aika monta pakettia tuli hänelle aina ostettua. Nyt kun on useampi "lapsellinen" joulu vietetty ja huomattu että niitä lahjoja tulee kamalasti ja nyt on toinenkin lapsi siunaantunut niin ei varmaan kovin montaa lahjaa osteta. Joskos molemmille tytöille joku isompi lahja ja pari pientä.

Meillä kuitenkin tulee lahjoja
minun isovanhemmilta ( kolmesta eri paikasta )
miehen mummilta
miehen sediltä ( kahdelta )
miehen tädiltä
minun tädeiltä ( kahdelta )
minun enolta
kummeilta ( molemmilla neljä kummia )
mummilta ja vaarilta
mummolta
papalta ...

Eli paljon on tulossa kuitenkin =)

Yhteistyössä