Paljonko teidän lapset saa joululahjoja?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jouluhöpsö
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

jouluhöpsö

Vieras
Eilen miehen kanssa keskusteltiin et mikä olis sellanen sopiva määrä lahjoja ja hieman tuntui mielipiteet eroavan...eli olis ihan mielenkiintosta kuulla et miten teillä muilla toi lahjojen määrä, et montako pakettia yks muksu aina suurinpiirtein saa?paljonko ostatte itse ja paljonko tulee sukulaisilta?

meillä lapset on yleensä saaneet n.15-20 pakettia per nenä, joista 5 pakettia sukulaisilta/kummeilta. mun mielestä toi on sopiva, miehen mielestä se on liikaa.

puolenkymmentä per naama ja riittää vallan hyvin.Minulta mieheltä yksi tai yksi yhteinen, mummo ja kummit ja siinä se onkin.
en itse ostele muille sisarusteni lapsille kuin kummilapsille eivätkä hekään, näin on sovittu.

3 pakettia meinattiin molemmille ostaa. Vaatekerta, lelu ja pussilakanat :heart: kummeilta ja mummoilta tulee kuitenkin, ja muilta sukulaisilta.

Me ollaan ostettu siskojen lapsille 1paketti, enkä oikein ymmärrä sitä, miksi yksi sisar ostaa monta pakettia, vaikka ollaan sanottu, että yksikin riittää. Sitä yhtäkään ei välttämättä tarttis, kun ei oo ees kummi, mut tulee itelle "huono olo" kun ostetaan niiden neidille vaan yks.

Meillä aiomme sopia sukulaisten kesken, että yksi lahja per lapsi. Itse ostamme muutaman, ehkä 1-3 ja sitten saa todennäköisesti sukulaisilta yhteensä vähintään 6. Siinä on mielestäni enemmän kuin tarpeeksi. Poika on näet jouluna vasta 7kk ikäinen :D

Meillä tulee paljon sukulaisilta ja ystäviltä, joten itse ei yleensä osteta kuin 1-2 isompaa toivetta. Jos löytyy sitten ihan käyttötavaraa (vaatteita, huonekaluja tms.), joista tiedämme, että ovat tosi mieluisia, saatamme ostaa itse enemmän. Eli nuo 1-2 isoa toivetta ovat yleensä leluja.

Lahjamäärä vaihtelee varmaan yleensä 20-30 välillä/lapsi. Mun mielestä vähän liikaa, mutta joulu on vain kerran vuodessa, joten... :)

Oli kyllä jo sovittu ettei paketteja paljon tule, mutta tulee toisin käymään. Ja asiaa ei auta kun leluluettelot kolahtivat luukusta :D No. eipä sitä hirveesti tule vuoden mittaan lahjoja ostettua joten anti mennä vaan..jouluhan on kerran vuodessa. Joten, luulen että meillä on aikamoinen määrä Hello Kittyä talossa jouluna :whistle:

Meillä nuo varmaan saa n.20 pakettia per perse. Itse pyrin aina ostamaan vaan yhden per lapsi mut se aina karkaa käsistä ja tulee muutama ostettua. Sukulaiset ostaa tosi paljon lahjoja meidän lapsille.

Ei ole mitään järkeä lahjoa 20 pakettia kerrallaan... Lapsi ei varmasti nauti niistä niin paljon, ainakaan pienempi. No toki mun lapseni saa varmasti asioita ympäri vuoden, että päästään ihan samaan määrään.

Pakettien määrä voi olla myös laskutekninen asia: mulle barbi ja sille erilaisia vaatteita olisi yksi paketti - ei esim 5 pakettia. Esim mulla on useita ohuita kirjoja tuolla varastossa - en varmaankaan pistä niitä erikseen pakettiin vaan teen niistä yhden paketin sitten...

Oletan että poika saa 1-3 pakettia kummaltakin isovanhemmalta, 2-3 isompaa meiltä ja sen lisäksi 1-2 muuta pakettia tutuilta. Toivottavasti isovanhempien paketeista löytyy paljon vaatteita, ei pelkästään leluja ;). yhteensä sellaiset 5-10 pakettia jouluna, 2-3 eri kertana...

Nyt mua alkaa hieman nolottaa, kun kaikki muut tuntuu olevan paljon järkevämpiä/maltillisempia noiden joululahjojen suhteen..tais mies olla sittenkin oikeessa.
mut puolustaudun nyt sen verran,, et meillä ei oikeestaan muulloin ostella leluja yms. kun jouluna..synttärilahjatkin on yleensä uimahalli/tivoli reissuja.

Alkuperäinen kirjoittaja jouluhöpsö:
Eilen miehen kanssa keskusteltiin et mikä olis sellanen sopiva määrä lahjoja ja hieman tuntui mielipiteet eroavan...eli olis ihan mielenkiintosta kuulla et miten teillä muilla toi lahjojen määrä, et montako pakettia yks muksu aina suurinpiirtein saa?paljonko ostatte itse ja paljonko tulee sukulaisilta?

meillä lapset on yleensä saaneet n.15-20 pakettia per nenä, joista 5 pakettia sukulaisilta/kummeilta. mun mielestä toi on sopiva, miehen mielestä se on liikaa.

aivan liikaa lahjoja? Tavarako siinä joulussa on noin tärkeätä? Mun mielestä max. 7 lahjaa ja siitäkin kyllän nipistäisin vielä kaksi. Kun alusta lähtien ne lahjamäärät ovat pieniä, niin ei sitä tavarataivasta osaa kaivata.

no toi sun määräs on kyllä vähän liikaa. Meillä ainakin lapset olis ihan ihmeissään tollasen määrän kanssa. Olen huomannut että osaisivat olla iloisia vaikka vain yhdestä lahjasta.
Joka joulu on tullut kuitenkin liikaa kun kummit ja isovanhemmatkin ovat muistaneet joten tänä jouluna täytyy yrittää itse ostaa vähemmän. Kyllähän se aina kaupassa tekee mieli ostaa vaikka mitä, kun on niin paljon ihanaa krääsää, mutta kyllä se joulun tunnelma silti loppusiltaan syntyy aivan jostakin muusta.

Alkuperäinen kirjoittaja mitäääää?:
Alkuperäinen kirjoittaja jouluhöpsö:

aivan liikaa lahjoja? Tavarako siinä joulussa on noin tärkeätä? Mun mielestä max. 7 lahjaa ja siitäkin kyllän nipistäisin vielä kaksi. Kun alusta lähtien ne lahjamäärät ovat pieniä, niin ei sitä tavarataivasta osaa kaivata.

totta..ja lakanoita yms voi ostaa ihan milloin vaan ihan muutennvaan..turhaa pakettien määrää..lapsi tottuu odottamaan sitä valtavaa lahjavuorta..yms..ei se ole tärkeintä..

Yhteistyössä