M
Menni K.
Vieras
Meillä on kohta 6 vuotta täyttävä tyttö, joka saa itkun aikaiseksi lähes joka asiasta. On aina ollut itkuherkkä, mutta ajattelin sen menevän pikku hiljaa ohi. Nyt alkaa jo oikeasti harmittamaan, kun eskarikin on jo alkamassa, ja tyttö pillahtaa itkuun milloin mistäkin. Päiväkodissa ei ihan niin paljon itke kuin kotona, mutta sielläkin on useammat kyyneleet vuodattanut.
Aiheita itkuun löytyy laidasta laitaan. Jos ei aihetta ole, niin sitten sellaisen kyllä jostain keksii. Kaikki asiat pitäisi mennä juuri niin kuin neiti haluaa, ja kun se ei onnistu, niin vartin itkutuokio on valmis. Näitä vartteja on päivän aikana ainakin 5-6. Joskus itkua seuraa puolen tunnin mökötys.
"Minä olisin halunnut toisen lautasen...BYÄÄÄH!"
"En halua itse pukea....BYÄÄÄH!"
"Matti otti minun kädestä lelun...BYÄÄÄH!"
"Vettä roiskui paidalle...BYÄÄÄH!"
"Minä en osaa tehdä tätä...BYÄÄÄH!"
jne. jne.
( on herkkä itkemään myös pelottavia ja surullisia asioita )
Tyttö on aina yrittänyt pyörittää ja pompottaa meitä vanhempia oman pillinsä mukaan. Koskaan ei kuitenkaan ole periksi annettu, joten luulisi pikkuhiljaa oppivan, että kiukuttelu ei tuota tulosta.
Jännityksellä odotan, että minkähänlainen murkkuikä tuolle tulee...
Aiheita itkuun löytyy laidasta laitaan. Jos ei aihetta ole, niin sitten sellaisen kyllä jostain keksii. Kaikki asiat pitäisi mennä juuri niin kuin neiti haluaa, ja kun se ei onnistu, niin vartin itkutuokio on valmis. Näitä vartteja on päivän aikana ainakin 5-6. Joskus itkua seuraa puolen tunnin mökötys.
"Minä olisin halunnut toisen lautasen...BYÄÄÄH!"
"En halua itse pukea....BYÄÄÄH!"
"Matti otti minun kädestä lelun...BYÄÄÄH!"
"Vettä roiskui paidalle...BYÄÄÄH!"
"Minä en osaa tehdä tätä...BYÄÄÄH!"
jne. jne.
( on herkkä itkemään myös pelottavia ja surullisia asioita )
Tyttö on aina yrittänyt pyörittää ja pompottaa meitä vanhempia oman pillinsä mukaan. Koskaan ei kuitenkaan ole periksi annettu, joten luulisi pikkuhiljaa oppivan, että kiukuttelu ei tuota tulosta.
Jännityksellä odotan, että minkähänlainen murkkuikä tuolle tulee...