Paljonko teidän tulot kuukaudessa on? Miten pärjäätte?

• Viestiketjun aloittaja "Justiina"
  • Ensimmäinen viesti
"Justiina"
Meillä minun tulot (käteen jäävä osuus siis) 4280e ja miehellä 4840. Hyvin pärjäämme mutta emme toista lasta tee koska haluamme saada aina kaupasta mitä haluamme. Kaksi lasta kalliimpi elättää. Perheeseemme kuuluu kaksi suomenhevosta joista toinen menestyy loistavasti raveissa. Veronpalautuksia saimme yhteensä pikkuisen reilu 1000e (minä reilu 400 ja mies 610e.

"Kip"
Mun 1400 € netto, miehen 1800 € netto, ei lapsia, aika heikosti oikeesti pärjätään vaikka joku varmaan naurais meille. Asuntolainaa 1000 €, autolaina 400 €, kyllä niitä vaan on, mutta mistään ei oo puutetta :)

"vieras"
Miehen tulojen käteenjäävä osuus on 1500e ja mun tulot 1000e, pärjätään kahden lapsen kanssa oikein hyvin. Lapsilukumme ei ole tuloista kiinni, vaan ihan muista syistä emme vaan enempää tahdo.

Asuntolainaa maksetaan 500e/kk ja muita velkoja meillä ei olekaan. Auto on vm 2002 ja velaton. Saamme lähes aina kaupasta sen minkä haluamme :)

Rollolainen
Tulot ovat noin 2000e ( sisältää työttömyspäivärahat, assumistuen ja lapsilisät) näillä rahoilla elelee 6 hlöä.
Silti sadaan maksettua tytön lukiokirjat, lastenharrastukset ja kisamatkat. me ei omisteta autoa, joten siinä varmaan säästyy paljon.

bud
Nettotulot 3200-3500e/kk.. Vois olla enemmänkin, mutta teen osa-aikatyötä. Meillä kaksi lasta. Pärjätään kohtalaisesti. Asumiskulut liian suuret suhteessa tuloihin, mun mielestä, ei miehen. Lainaa meillä on yli 200 000e.

Non compos mentis
Sain perjantaina palkankorotuksen. =)

Nyt nettona kaikkineen kuussa n. 2400 euroa, jos ei ole ylitöitä ja summassa mukana elarit sekä lapsilisät. Minä ja kaksi koululaista, pärjäämme oikein hyvin, ei valittamista.

Non compos mentis
[QUOTE="vieras";23727439]Ei vaan hyvin koulutettu ihminen, mikä tosin täällä on harvinaisuus.[/QUOTE]

Joopa joo. Luulisi koulutetun ihmisen kuulleen edes akateemisesta köyhyydestä, vaikkei se itseään koskettaisikaan. Lisäksi palstalla ihan koulutettua väkeä gallupien mukaan.

"Penaalin terävin kynä"
[QUOTE="tavis";23727215]5 hlöä ja n. 3500 netto/kk ja aloittaja on mielestäni vastenmielinen öykkäri, joka haluaa vaan kiusata köyhiä tai sitten perseaukinen ja katkera paskiainen[/QUOTE]

:D Peesi. Ja juu, tulemme hyvin toimeen enkä tosiaan valita puutetta mistään, mutta ei kyllä tulisi mieleenkään tulla tänne leveilemään tuloillamme...

Joopa joo. Luulisi koulutetun ihmisen kuulleen edes akateemisesta köyhyydestä, vaikkei se itseään koskettaisikaan. Lisäksi palstalla ihan koulutettua väkeä gallupien mukaan.
mä en ihan ymmärtänyt tätä kommenttia. Yritätkö sanoa, että täällä palstailee vain pienituloisia akateemisia? Kyllä täällä hyvätuloisiakin varmasti on, vaikka ei toki noissa tuloluokissa pyöriviä ole kovin montaa. Tosin, jos tuossa on huomioituna ravitulot, niin eihän ne palkkatulot ole enään niin korkeat.

Rahojen riittäminen on suhteellista. Äitiyslomalle tippuminen on isossa palkkaluokassa ihan eri juttu, kuin minimiäippärahalaisille. Nimittäin isotuloinen voi mitoittaa asumiskulunsa työssaolon, ei kotona olon mukaan. Lisäksi kaikki meistä eivät halua käyttää säästöjä kotonaoloon, vaikka teoriassa rahaa olisikin.

Viimeksi muokattu:
Mulle jää käteen 386e kuussa (opintotuki ja lapsilisä) miehelle n. 1700 kuusta riippuen. Asutaan vuokralla, velaton auto, yksi lapsi. Ihan hyvin pärjätään, vaikka tosiaan tulot laskeneet parin vuoden takaisesta useita tuhansia kuussa (silloin minä olin töissä, ja mies koulutustaan vastaavassa työssä). Onneksi tilanne on väliaikainen ja jo kesällä pitäisi jonkin verran helpottaa kun miehelle lupailtu kunnon töitä. Mun opinnot sen sijaan jatkuu vielä vuosia, mutta oma valintahan tämä oli. Lapsia on suunnitelmissa lisää.

Yhteistyössä