Paljonko teidän taaperot juo vettä/voiko tolla oikeesti olla kokoajan jano!

rew
Eivät yleensä pyydä vettä, paitsi jos on hellekelit ja silloin vettä on muutenkin koko ajan tarjolla. Hellepäivien ulkopuolella eivät yleensä juo muulloin kuin aterioilla.

Vesilalli täälläkin :wave: tyttö pyytää juomapulloon vähän väliä lisäystä, tosin laitan aina tilkkasen vain etten joudu niitä hetken päästä luuttuamaan jostakin. :xmas: Niin vaikea sanoa juoko tuo nyt ihan ylenmäärin?

Alkuperäinen kirjoittaja endie:
mulla on samanikäinen poika ja kyllähän tuo tykkäis kokoajan lipittää jos antais. ei hän kummiskaan sillai osaa niin pyytää,mut tykkää kyl kuleskella kupin kanssa ja hörppiä.
Meillä on semmonen pillillinen pullo ja se kans kulkis sen kans ja hörppis jatkuvasti, tyyliin aamupalalla juo vettä ja sit lähdetään johonkin nii heti on pyytämässä lisää vettä.

Alkuperäinen kirjoittaja KangasP-Akka:
mulla on samanikäinen poika ja kyllähän tuo tykkäis kokoajan lipittää jos antais. ei hän kummiskaan sillai osaa niin pyytää,mut tykkää kyl kuleskella kupin kanssa ja hörppiä.
Meillä on semmonen pillillinen pullo ja se kans kulkis sen kans ja hörppis jatkuvasti, tyyliin aamupalalla juo vettä ja sit lähdetään johonkin nii heti on pyytämässä lisää vettä.
mä luulen, että se on lapsesta vain "hauskaa" hörppiä siitä jne. en mä tuon takia huolestuisi ja miettisi heti diabetesta :)

eppis
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Diabetes?
Missä vaiheessa pitäis tämmösestä hulestua kunnolla? onko mitään muita oireita?
Jos ihan oikeesti juo paljon vettä aiempaan verrattuna ja laihtuu, väsyy, pissaa paljon, niin kannattaa käydä ottamassa neuvolassa/terkkarissa melko pian paastoverensokeri.

ninni
Ehkä se on siksikin, että siitä on kiva juoda :)

Meillä ukkeli 1v 5 kk kans kova poika juomaan vettä, ruuan kans ja muutenkin.
Lämpöisinä päivinä menee tietysti enemmän ja osaa myös itse pyytää.
Meillä hyllyllä yölläkin pieni pullo jos jano tulee, hän itse nousee ottamaan pullon, juo ja laittaa takaisin samaan paikkaan.

deb
Seuraa kuinka paljon todellisuudessa vettä menee päivän aikana. Jotkut tykkäävät just kuljeskella sen pullon kanssa ja muka hörppivät siitä jatkuvasti, mutta oikeasti vettä menee suuhun kerralla vain pari tippaa. Ja voithan ottaa lapselta pullon pois, jos tuntuu että on liiaksi kiintynyt siihen ja juo vain tavan vuoksi. Otatte tavaksi että esim. keittiössä saa juoda pienen kupillisen vettä jos janottaa, mutta koko ajan ei ole tarjolla.

Tinii harmaana
Meillä tyttö juo tosi paljon mutta ihan normaalia se on kun on koko aika touhu päällä!
Meillä on koko aika tytön nokkamuki pöydällä tytön paikalla ni käy sieltä itse hörppimässä päivän mittaan :)

En mäkään varsinaan nuin pienestä heti epäilisi diabetesta. Taitaa kuitenkin useimmiten puhjeta vähän myöhemmällä iällä ja diabetekseen liittyy painonlaskua, ruokahaluttomuutta ja varmaan lapsella myös jonkinlaisia käytöksestä havaittavia juttuja levottomuus yms.

Voisko se sitten vaan olla et on kiva juoda siitä pillistä, joskus kyllä juo puolipullollista heti, mut se on usein jossain autossa tai puistossa et varmaan onkin jano kuumalla ja touhutessa. eilen meinaan sai juoda miehen semmosesta sporttipullosta kun olivat pyöräilemässä ja se hörppi siitä ihan hirveesti vielä kotonakin et se varmaan oli vaan kivaa sitten...toivonmukaan näin.

Voisko se sitten vaan olla et on kiva juoda siitä pillistä, joskus kyllä juo puolipullollista heti, mut se on usein jossain autossa tai puistossa et varmaan onkin jano kuumalla ja touhutessa. eilen meinaan sai juoda miehen semmosesta sporttipullosta kun olivat pyöräilemässä ja se hörppi siitä ihan hirveesti vielä kotonakin et se varmaan oli vaan kivaa sitten...toivonmukaan näin.
Voisi hyvinkin olla tuota, eli uusi juttu ja kivaa.

Yhteistyössä